Ervaring bf goodrich mud banden

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Ervaring bf goodrich mud banden

Berichtdoor tim » 16 Dec 2014, 07:28

Moet binnenkort aan een nieuw setje, heb er altijd ATees onder gehad.
Is de bf goodrich mud/terrain ook afdoenlijk, lees voor voornamelijk straatgebruik?
Eigenlijk 2 punten vooral; hoe staat het met het geluid van die band, en de slijtage?
Ben je met een mud uitvoering tov een AT uitvoering een stuk slechter af?

- kon op het internet niet heel veel info vinden, vandaar alhier-
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Peu

Re: Ervaring bf goodrich mud banden

Berichtdoor Peu » 16 Dec 2014, 07:35

Waarom Mud's als het voor voornamelijk straatgebruik is, vraag je je dan af? Lijkt mij een verkeerde keuze.....of je moet voor het uiterlijk gaan???
AT's zijn tevens uitgevoerd met sneeuwlogo dus zullen ookin de winter en het hele jaar door goed presteren, met gematigd terreingebruik perfect! Zien er ook bruut uit en gaan lang mee. Ik wist het wel :idea:
Failing to prepare is preparing to fail!

tim

Berichtdoor tim » 16 Dec 2014, 07:39

Peu, geheel terecht, alleen heb een setje gevonden op inet , vrijwel nieuw(12mm) voor een fatsoenlijke prijs, vandaar.
110 HT 200 Tdi 1989.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 16 Dec 2014, 07:50

Waarom staan zo goed als nieuwe banden nu al te koop vraag ik mij af, bevallen ze niet?
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

tim

Berichtdoor tim » 16 Dec 2014, 07:57

Klopt ook, waarom ze niet bevallen weet ik niet.
Ik wacht even naar ik hoop de nodige ervaringen af, tot dan koop ik niets.
110 HT 200 Tdi 1989.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 16 Dec 2014, 08:09

... the road noise from the MT's is a great deal more than the AT. On slippery surfaces like ice and compact snow the grip of the MT is practically zero.

They are fine for doing what they are designed to do, which is provide traction in soft thick mud.

My personal opinion having run BFG AT's on all my Land Rovers is that MT's are horrible and not to be trusted on road.

... as an aside the best BFG Tyres I have ever run was a set of Trac-Edge fitted to my Series III Hard Top, these had the centre tread from the AT and the outer edge was the tread from the MT which meant that they behaved perfectly on road but had superb performance off road. Unfortunately they are no longer available but have been replaced by the Commercial Traction T/A.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

paul k

Berichtdoor paul k » 16 Dec 2014, 09:25

Ik heb verschillende BF's versleten;
Trac-Edge, mudjes en AT's.
De At's zijn prima op asfalt. De latere generaties slijten wel sneller dan de oudere tot pakweg 2010.
De Mudjes heb ik alleen voor blubber en ander terrein en liggen keurig te wachten op een rit, zitten dus niet standaard onder de Defender.
De Trac-edge waren al beter op het asfalt dan de Muds, maar veeeel slechter dan de AT's.
Ik heb met de Trac-Edges een "bijna dood ervaring "gehad toen ik vrij plotseling moest remmen op nat asfalt en de wagen bleef glijden.....
De remweg met AT's is aanzienlijk korter, bovendien zijn de banden inderdaad veel stiller.

groet! Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Zebra2Low

Berichtdoor Zebra2Low » 16 Dec 2014, 11:03

Beste Tim

Als het setje BF goodrich mud banden het juiste prijs kaartje heeft , dan
gewoon aanschaffen.
Vervolgens ga je naar een goede bandenboer die het setje kan sipen.
En voila.

Heb dit met meerdere banden gedaan (ook BFG mud km ) en het het verschil voor en na met mud banden is enorm qua tractie op nat weg dek. (vooral de Silverstone mt117 diagonaal banden ).
:lol: Deed dit met een stanley mes en slijptol zelf.

Succes

Hassan.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2014, 12:03

blijft dat ze flink meer herrie produceren...

als je 99% straat of hooguit landweg rijdt is mud geen goede keuze
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 16 Dec 2014, 12:17

ik rijd alweer 100.000km met dezelfde bridgestone dueler MT 265 onder m'n Defender 110 TD5 en ze bevallen prima.
hier op t platteland in Frankrijk rij ik veel offroad door heuvelachtig terrein met rots, klei modder en zandgrond en icm TC prima grip.
ze maken wel meer lawaai, hoewel je dat boven een toch al enorm lawaaiige Defender niet enorm merkt.

ze slijten niet echt snel gezien het kilometrage dat ze al meegaan en nog wel even kunnen dus de kosten per km zijn zeer laag.

qua verbruik heb ik niet heel veel verschil gemerkt.
de looks zijn daarentegen super vind ik zelf

grootste nadeel is de erbarmelijk slechte grip op nat wegdek, asfalt vooral. in bochten niet harder dan 30 km/uur bij nat wegdek, zeker bergaf. eigenlijk levensgevaarlijk want zowel onder- als overstuur. de voorkant en achterkant breekt zeer snel uit en ben op die manier met 40 km/uur al een keer in de vangrail beland met flinke schade.

ik ken mn auto en weet dus hoe gevaarlijk het is en anticipeer dus ruim, maar het is onmogelijk om hem uit te lenen aan iemand, die een normale auto met banden die wel grip hebben, gewend is.

de volgende set wordt toch een wat smallere all terrain versie met n wat softere compound en iets fijner profiel.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Kroeg”