Edward schreef:....
Qua levensduur: kijk ook in Afrika maar eens rondt hoe oud de Laro's zijn die je ziet en vergelijk dat met Toyota's. Een Land Rover van een jaar of 50 oud is niks bijzonders. Een Toyota van meer dan 30 jaar oud is een zeldzaamheid......
Tja ik denk dan (en laat mij maar in de waan) dat oude Toyauto's (en andere oude Japanners) zo zeldzaam zijn omdat ze allemaal verroest zijn voordat er bij een LandRover gaten in het chassis vallen.
Ik ben zelfs nog niet buiten Europa* geweest, dus heb ik nog veel meer van horen zeggen .... maar in dat stukje Europa dat bijna een eigen continent is (nl het Iberisch Schiereiland) zag je begin 80er jaren eigenlijk alleen LandRovers en Santana's (en enkele Ebro-Jeeps), in de loop van de 80er jaren kwam er een invasie van Japanners (deels ook weer lokaal in licentie gebouwd) en als je nu in (Noord) Spanje kijkt dan zie je nog steeds oude LandRovers, nauwelijks Japanners (een enkele nieuwe en niets ouds) en daarnaast ook nieuwere tot hagelnieuwe LandRovers. Kennelijk is het toch makkelijker die LandRovers rijdend te houden als de Japanners ook al hebben die laatsten een betrouwbaarder naam.
- * Waar ik dan kom daar kijk ik weer wel goed.
Groeten MarcS
- PS Ze halen het natuurlijk niet allemaal, hier een "projectje"