In Zuid Afrika: Land Rover Defender of Toyota Landcruiser?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dommel

Re: In Zuid Afrika: Land Rover Defender of Toyota Landcruise

Berichtdoor Dommel » 29 Nov 2014, 00:01

Landmarcs schreef:Anyway, als die vriendin in een RangeRover P38 voor rijdt dan zal de prijsstelling niet het eerste zorgpunt zijn.

Ze kunnen, goed in de lak en mooi op de wielen, nog steeds enigszins chic over en voor komen. Duur zijn ze niet echt meer...
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2014, 00:25

Dommel schreef:
Landmarcs schreef:Anyway, als die vriendin in een RangeRover P38 voor rijdt dan zal de prijsstelling niet het eerste zorgpunt zijn.

Ze kunnen, goed in de lak en mooi op de wielen, nog steeds enigszins chic over en voor komen. Duur zijn ze niet echt meer...

Ohhh sorry, ik ga me bijna een patser voelen zo in 'n Defender. :o

MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 29 Nov 2014, 00:52

Heerlijk toch Marc :D
110-Td5 X-tech 2006

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 29 Nov 2014, 09:09

Landmarcs schreef:
Dommel schreef:

Ohhh sorry, ik ga me bijna een patser voelen zo in 'n Defender. :o

MarcS

Mijn 110 van 31 jaar oud was 3x zo duur als mijn P38 van 14 jaar :D
Die P38 heb ik als boodschappenwagentje gekocht, vandaar dat die niet te duur mocht zijn maar wel met veel ruimte (zo heb ik het iig aan mijn vrouw verkocht ;)

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2014, 09:55

marcenvon schreef:Mijn 110 van 31 jaar oud was 3x zo duur als mijn P38 van 14 jaar :D
Die P38 heb ik als boodschappenwagentje gekocht, vandaar dat die niet te duur mocht zijn maar wel met veel ruimte (zo heb ik het iig aan mijn vrouw verkocht ;)

Marc

Tja, ik moet geloof ik m'n wereldbeeld bijstellen ... een P38 voor het goedkoop erbij ... maar ja sommigen doen het nog beter, een P38 voor bij de P38 en dan nog een erbij (om die ene P38 weer op gang te krijgen) ... dus P114 in totaal ... dus het moet wel waar zijn.
Ik moet me misschien maar gelukkig prijzen dat het mij lukt om de 110 als ideale auto "aan mijn wederhelft te verkopen".

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 29 Nov 2014, 10:26

Tjsa marc, het zijn inderdaad definitief andere tijden..
Zo heb ik voldoende klanten die minimaal een 6 pits boretti stand alone fornuis wensen, met bijbehorende afmetingen en aparte fundering bij wijze van spreken, om uiteindelijk slechts een spiegelei te bakken.. :roll: :D
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2014, 10:36

tim schreef:Tjsa marc, het zijn inderdaad definitief andere tijden..
Zo heb ik voldoende klanten die minimaal een 6 pits boretti stand alone fornuis wensen, met bijbehorende afmetingen en aparte fundering bij wijze van spreken, om uiteindelijk slechts een spiegelei te bakken.. :roll: :D

Het is ook een hele kunst om een goed spiegelei te bakken !!

Groeten MarcS

PS Koester die klanten. (En vertel ze niet dat je ook een spiegelei kunt bakken op een zwarte P38 in de zon.)

Dommel

Berichtdoor Dommel » 29 Nov 2014, 11:52

Allemaal patsers de Defender rijders, vooral die in 't Gooi rondrijden. Zien nooit modder of alleen met evenementen! :lol:

Ach, ik krijg ook nog weleens de opmerking over dat ik in een Range Rover rijd. Zo standalone lijkt 'ie wel aan de maat, maar als ik 'm naast een RR plaats is m'n auto maar kleintje. De 1.Gen Freelander is nog kleiner.

De opmerkingen komen, denk ik, omdat de 2.Gen Freelander enigszins op de P38 lijkt.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Nov 2014, 12:01

Er zit qua maat erg weinig verschil tussen een P38 en een Freebee 2. Zeker binnenin is de laatst zeker zo ruim. :roll:

Defender rijders zijn altijd patsers geweest want het hok is gewoon te duur voor wat je krijgt. Zeker 2ehands zijn de prijzen erg hoog en koop je een veel betere Disco voor veel minder. P38 worden helemaal weggegeven omdat de meesten er rondtuit bang voor zijn. :lol: :lol: :lol:

Terug naar het vergelijk: qua bouwkwaiteit kan zeker een Defender niet tippen aan eender welke Toyota dan ook. Maar stuk gaan ze ook en een maat heeft juist alle Toyo's weer vervangen voor Defs omdat het gewoon goedkoper rijden is en dat is voor hem het enige dat telt.

Qua levensduur: kijk ook in Afrika maar eens rondt hoe oud de Laro's zijn die je ziet en vergelijk dat met Toyota's. Een Land Rover van een jaar of 50 oud is niks bijzonders. Een Toyota van meer dan 30 jaar oud is een zeldzaamheid......

Dussssssss :D :D :D

(ben zelf nog niet verder geweest dan Marokko dus deze informatie is gebaseerd op info van familie aldaar en het kan natuurlijk zijn dat LaRo's zo oud worden omdat ze hun halve leven kapot zijn, dat zou nader onderzocht moeten worden.....)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 29 Nov 2014, 14:39

Edward schreef:Qua levensduur: kijk ook in Afrika maar eens rondt hoe oud de Laro's zijn die je ziet en vergelijk dat met Toyota's. Een Land Rover van een jaar of 50 oud is niks bijzonders. Een Toyota van meer dan 30 jaar oud is een zeldzaamheid......

Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat Land Rovers al vanaf, weet ik het, de jaren 50 ofzo leverbaar waren in Afrika en dat pas sinds (ik gok) de mid jaren 80 Toyota meer marktaandeel kreeg daar. En daar repareren ze meer dan dat ze nieuw kopen, dus dan zie je eerder oude land rovers dan oude toyota's.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Terug naar “Kroeg”