Daarom altijd je ruiten schoonmaken na offroaden

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Claris

Daarom altijd je ruiten schoonmaken na offroaden

Berichtdoor Claris » 10 Nov 2014, 21:08

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1252311 ... rssen.html

als dit gebeurde doordat hij slecht zicht had kon het nog wel eens een staartje krijgen.

groetjes,

Claris

Roger B.

Re: Daarom altijd je ruiten schoonmaken na offroaden

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2014, 22:51

tja.... die voorruit is schoon zat om net zo veel te zien in het donker dan dat het gewoon geregend had... voor zo ver ik op die foto zien kan zijn de zijruiten ook schoon....de lampen ook, dus verlichting zal (mits aan en werkend) ook wel ok geweest zijn, en dus niet beinvloed door de modder............

ben het wel met het commentaar eens dat er verdomd weinig nieuwswaarde zit in het vermelden dat de auto onder de modder zat..... ze zeggen er toch ook niet bij dat die vrouw in zwarte lange regenjas gekleed was bijvoorbeeld? weer typisch media..lekker suggestief verslaan van gebeurtenissen zodat het beeld al gevormd word door de tekst voordat de info opgenomen is
gone

Walterke

Berichtdoor Walterke » 11 Nov 2014, 07:16

Roger B. schreef:tja.... die voorruit is schoon zat om net zo veel te zien in het donker dan dat het gewoon geregend had... voor zo ver ik op die foto zien kan zijn de zijruiten ook schoon....de lampen ook, dus verlichting zal (mits aan en werkend) ook wel ok geweest zijn, en dus niet beinvloed door de modder............

ben het wel met het commentaar eens dat er verdomd weinig nieuwswaarde zit in het vermelden dat de auto onder de modder zat..... ze zeggen er toch ook niet bij dat die vrouw in zwarte lange regenjas gekleed was bijvoorbeeld? weer typisch media..lekker suggestief verslaan van gebeurtenissen zodat het beeld al gevormd word door de tekst voordat de info opgenomen is

Waarschijnlijk had de vrouw ook geen verlichting zoals een klein lampje of zoiets :roll:

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 11 Nov 2014, 08:39

De ruiten kunnen best schoon zijn maar je krijgt natuurlijk wel een enorme dode hoek doordat je alleen door de ruit kunt kijken waar de ruitenwissers deze schoon geveegd hebben..... :(
Bestuurder had :? beter even de moeite kunnen nemen om de ruit helemaal tot in de hoeken schoon te maken,maarja als hadden en hebben......altijd makkelijk praten na die tijd.Maar misschien zelfeen beetje water meenemen volgende keer,eigenlijk kleine moeite.

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Nov 2014, 08:48

als ik op mijn voorruit kijk wat er niet zichtbaar is door het deel dat de wissers niet raken...dan kan die voetganger alleen nog tegen de zijkant oplopen zonder dat ie ruim voor het bereiken van de auto in beeld is...

en in het donker in de regen zie je door dat stuk van je ruit ook niet veel.... ik denk dat het niet zien van de voetganger weinig met het vuil zijn van de ruit te maken heeft gehad...

lampen ruiten kentekenplaten goed schoonmaken voor je de weg op gaat is zondermeer wel verstandiger uiteraard
gone

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 11 Nov 2014, 10:44

Waarschijnlijk krijgt hij wel een prent omdat zijn kenteken niet zichtbaar is. Ramen en lampen lijken mij schoon genoeg.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2014, 11:28

Roger B. schreef:als ik op mijn voorruit kijk wat er niet zichtbaar is door het deel dat de wissers niet raken...dan kan die voetganger alleen nog tegen de zijkant oplopen zonder dat ie ruim voor het bereiken van de auto in beeld is...

en in het donker in de regen zie je door dat stuk van je ruit ook niet veel.... ik denk dat het niet zien van de voetganger weinig met het vuil zijn van de ruit te maken heeft gehad...

Tja, zo eenvoudig is het niet. Je kijkt tijdens het rijden toch vooral voor je en je "scant" tussendoor vlot de omgeving.
Een beperkte extra "dode hoek" kan dan net het verschil maken, vooral als je gewoonlijk wel door de hele ruit zicht hebt.

Ik herinner me een Opoe Meriva die ik als vervangende auto voor een weekje had, niks aan te merken op de ruitenwissers, het was gewoon de raam-stijl linksvoor die mij permanent hinderde. Wie alledaags zo'n auto rijdt zal er wel aan wennen, maar voor mij was het een "hinderpaal" waarachter makkelijk een echte paal, een mens of een ander obstakel paste (bij een flauwe bocht naar links kon er zelfs tijdelijk een tegenligger achter).
Anyway, zolang het je hindert zie je het als een gevaar, rijdt je met zo'n extra "dood" deel in je blikveld in het donker dan kan je maar wat gemakkelijk iets net te lang over het hoofd zien.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Nov 2014, 14:09

zelfs bij een vertikaal en klein ruitje als een defender heeft zitten objecten die rechts in het niet gewiste deel van de ruit zitten naast je en niet voor je... en links wist de wisser tot een paar cm van de stijl. dus ook met scannen zie je niks minder waar je niet al voorbij bent met je bumper
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2014, 14:20

Roger B. schreef:zelfs bij een vertikaal en klein ruitje als een defender heeft zitten objecten die rechts in het niet gewiste deel van de ruit zitten naast je en niet voor je... en links wist de wisser tot een paar cm van de stijl. dus ook met scannen zie je niks minder waar je niet al voorbij bent met je bumper

Dus stap ik soms even uit om de ruit helemaal te wissen als dat nodig mocht zijn (bij sneeuw bijv. ... nu wel veel minder, een verwarmde voorruit doet veel goed - ik moet nu in dergelijke gevallen wel extra aan de koplampen denken).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Nov 2014, 14:36

Wat een gezanik weer. Van iedere verkeersdeelnemer mag verwacht worden dat hij verantwoording toont. Als oom agent je zo tegenkomt schrijft hij je terecht op voor een artikel 5 overtreding. :roll: :roll:

En ik denk dat je verzekeraar ook wel even moeilijk zal doen alvorens ze tot uitkering overgaan.

Hoe dan ook, in mijn ogen ben je een enorme klootzak als je zo over straat gaat!

Als je een te grote lamzak bent om even de ramen, verlichting en kentekenplaten schoon te maken dan mogen ze van mij je rijbewijs ter plekke verbranden. :shock: :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”