Edward schreef: je rijbewijs ter plekke verbranden.![]()
![]()
En dam dan ook weer niet want is een milieu delict
Groet Jan
Edward schreef: je rijbewijs ter plekke verbranden.![]()
![]()
JanTD5 schreef:Edward schreef: je rijbewijs ter plekke verbranden.![]()
![]()
En dam dan ook weer niet want is een milieu delict![]()
![]()
![]()
Roger B. schreef:....... dat meneer of mevrouw de journalist(e) de terreinwagen rijder door die opmerking over de modder al veroordeelt zonder dat er bekend is hoe en wat. er wordt toch ook niet gezegd "reed een in het zwart gekleed de voetganger aan" (als dat zo geweest zou zijn) je in het donker in donkere kleding op straat begeven zonder reflectie en andere voorzorgen is net zo'n gebrek aan verantwoordelijkheid.....
Landmarcs schreef:
De wetgever is daar overigens nog makkelijker in: In dit soort gevallen is de bestuurder van het motorvoertuig gewoon sowieso de schuldige totdat er een tegenbewijs is.
Soms pakt dat onredelijk uit, maar vaak is dit toch een goede "bescherming" van de zwakkere verkeersdeelnemer: Met het besturen van een motorvoertuig kies je er namelijk voor sowieso al de sterkste partij te zijn.
Wat betreft die "bescherming" van die zwakkere verkeersdeelnemer: Gewoonlijk betekent die "bescherming" niet meer als het uitbetalen van een schamele schadevergoeding nadat het kwaad geschied is (been there seen that ... mijn schouder wordt nooit meer de oude).
Groeten MarcS
tim schreef:Geheel waar, echter zijn er ook zat fietsers en brommerjongens die hetzelfde doen jegens de automobilist.
Volk dat het er gewoon omdoet, kan het niet anders benoemen.
In mijn beleving spant Adam qwa fieters de kroon, telkens als ik daar klaar ben met een klus en weer terug kom qwa werk in den haag , valt het me op hoe uberbraaf ze daar gewoon voor het rode verkeerslicht op hun beurt staan te wachten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten