Ik ben benieuwd of een 90 soft top op grijs kenteken uit 1986 voor de mrb ook grijs blijft betalen, of dat de mrb gelijk gesteld wordt aan een geel kenteken. Er zitten geen stoelen of banken in deze soft top en is volledig origineel op nederlands grijs kenteken gezet.
Alle info welkom !
defender 90 soft top
-
Roger B.
Re: defender 90 soft top
primair natuurlijk van belang, naast de inrichtingseissen waaraan ie als ik me niet vergis standaard niet voldoet, dat de eigenaar een auto op grijs kan rijden (btw plichtig bedrijf, minimaal 10% zakelijk gebruik etc)
gone
-
cameltrophy1970
Ik heb een bedrijf en zal minstens 90% in deze auto gaan zakelijk gaan rijden, maar goed, die inrichtingseisen zijn dus veranderd. Dus dat wordt dan een 130 crew cab met afdekplaat als ik me niet vergis. Een tomb raider met afdekplaat komt ook niet meer in aanmerking denk ik.
-
Landmarcs
cameltrophy1970 schreef:Ik ben benieuwd of een 90 soft top op grijs kenteken uit 1986 voor de mrb ook grijs blijft betalen, of dat de mrb gelijk gesteld wordt aan een geel kenteken. Er zitten geen stoelen of banken in deze soft top en is volledig origineel op nederlands grijs kenteken gezet.
Alle info welkom !
Bij een 90 soft-top is vooral de laadlengte een knelpunt. Ik heb al eens een soft-top 90 gezien met een "streched" achterklep.
Aan de 25 cm eis voor het verschil tussen hoogste punt dak en lichte deuropening is waarschijnlijk makkelijker te voldoen.
Overigens als een 90 soft-top binnen het persoonlijke eisenpakket valt, en een 130 een alternatief zou kunnen zijn, dan zou een 110 soft-top toch ook "passend" zijn, dan is laadlengte in ieder geval geen probleem meer.
Groeten MarcS
PS Een 110 CrewCab (oftewel een 4 deurs 110) heeft wel een grijs kenteken maar geen grijs-belastingtarief.