Na alle niet altijd wijze woorden mbt de Defender-opvolger hier een "trotse" Defender, gewoon in zijn rol als everyday workhorse.
Ik stopte toevallig ergens in het Zwitserse "niemandsland" (nu ja, niet geheel toevallig, ik wilde om geheel andere reden een kiekje maken), en dan stopt daar ook een 90Td5.
Eerst in de voetsporen van Frederik de Grote een paar kiekjes gemaakt en daarna natuurlijk een praatje met de "owner".
Een tevreden man, de Defender deed het altijd - ik ben het precieze bouwjaar vergeten, de auto was als ik me niet vergis ruim 10 jaar oud - en ... het was ook een zeer trouwe LandRover-rijder: zijn vader kocht in 1951 de eerste LandRover en ik kreeg niet de indruk dat deze de laatste zou zijn.
Deze auto reed overigens jaarrond op Nokian Hakkapeliitta LT2 rond (235/85x16 op standaard stalen velgen) en ze presteerden naar wens, ook bij het bomen uit het bos slepen. Nu is het natuurlijk wel zo dat je in de Jura overal kalk hebt en de klei dus in het algemeen niet zo snel in boetseerklei verandert, en 's winters was er begrijpelijkerwijze geen klagen.
Groeten MarcS