Defender en voorgangers

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Defender en voorgangers

Berichtdoor Landmarcs » 01 Nov 2014, 23:06

Dag Allemaal,

Na alle niet altijd wijze woorden mbt de Defender-opvolger hier een "trotse" Defender, gewoon in zijn rol als everyday workhorse.
Ik stopte toevallig ergens in het Zwitserse "niemandsland" (nu ja, niet geheel toevallig, ik wilde om geheel andere reden een kiekje maken), en dan stopt daar ook een 90Td5.

MCS_0268.jpg

Eerst in de voetsporen van Frederik de Grote een paar kiekjes gemaakt en daarna natuurlijk een praatje met de "owner".
Een tevreden man, de Defender deed het altijd - ik ben het precieze bouwjaar vergeten, de auto was als ik me niet vergis ruim 10 jaar oud - en ... het was ook een zeer trouwe LandRover-rijder: zijn vader kocht in 1951 de eerste LandRover en ik kreeg niet de indruk dat deze de laatste zou zijn.

Deze auto reed overigens jaarrond op Nokian Hakkapeliitta LT2 rond (235/85x16 op standaard stalen velgen) en ze presteerden naar wens, ook bij het bomen uit het bos slepen. Nu is het natuurlijk wel zo dat je in de Jura overal kalk hebt en de klei dus in het algemeen niet zo snel in boetseerklei verandert, en 's winters was er begrijpelijkerwijze geen klagen.

Groeten MarcS

ppw

Re: Defender en voorgangers

Berichtdoor ppw » 01 Nov 2014, 23:09

Eerst in de voetsporen van Frederik de Grote een paar kiekjes gemaakt
:? :( I'm lost :mrgreen:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Nov 2014, 23:52

ppw schreef:
Eerst in de voetsporen van Frederik de Grote een paar kiekjes gemaakt
:? :( I'm lost :mrgreen:

You're never lost in a LandRover ;)

MCS_0266.jpg
Volgens de overlevering heeft Frederik de Grote alhier een stop gemaakt.
Deze Grote Frederik was in zijn tijd ook de vorst over Neuchatel.
Pas later vond Neuchatel aansluiting bij wat wij nu Zwitserland noemen.

Groeten MarcS

ppw

Berichtdoor ppw » 02 Nov 2014, 00:05

aha, ok, get the picture... maar twijfelde of Frederik foto's had genomen :mrgreen: :mrgreen: ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Peter&Jessica

Berichtdoor Peter&Jessica » 02 Nov 2014, 12:58

Landmarcs schreef:[...]
You're never lost in a LandRover ;)
[...]
Afbeelding
MVG,
---Peter.

Peu

Berichtdoor Peu » 28 Nov 2014, 07:47

Leuk T-shirt,...waar komt dat vandaan..?
Failing to prepare is preparing to fail!

Peter&Jessica

Berichtdoor Peter&Jessica » 28 Nov 2014, 15:41

Gekocht bij een kraampje in Billing.
Maar dit plaatje heb ik van het web. Zo kun je het dus ook bestellen - even googelen. Leuk om te dragen bij evenementen, maar ook op bijeenkomsten met een hoog nerdgehalte :D
MVG,
---Peter.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2014, 00:20

't Is hier toch de kroeg ... een beetje een zijspoor mag dus wel (o ja, het linkje is natuurlijk de zoekmachine) :

Kijk hier https://www.youtube.com/watch?v=gondFlJpavI eens: bijna op de helft komt een 109 in beeld.

(En voor de liefhebbers: er zijn nog heel veel meer France Gall Youtubetjes, van Sacré Charlemagne en Poupée de cire, Poupée de son via diverse schlagers in het Duits tot en met een recentere France Gall die nog steeds het kleine Lolita-meisje speelt.)

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 29 Nov 2014, 19:54

Landmarcs schreef:'t Is hier toch de kroeg ... een beetje een zijspoor mag dus wel (o ja, het linkje is natuurlijk de zoekmachine) :Kijk hier https://www.youtube.com/watch?v=gondFlJpavI eens: bijna op de helft komt een 109 in beeld.

Ah, een zandkleurige 109 Series III stawag met tropendak. Zo zag mijn eerste Land Rover er ook uit. Een 1973-er 2,25 D en al op leeftijd toen ik hem kocht, met hier en daar wat chassisrot, geheel gereviseerd (o.a. nieuwe delen aan/in chassis gelast) en vervolgens nog een jaar of 8 mee rondgereden. Gekocht voor 6000 gulden en zeker 10 jaar later ook weer verkocht voor hetzelfde geld (en in de tussentijd heeft ie het veelvoudige gekost).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2014, 23:27

Tja, soms komt er een verrassing uit een ongekende hoek.

Mijn wederhelft was vorige week jarig, en het was een vierbaar jaar dus waren er vrienden en familie, een wandeling en een concertje (en natuurlijk hapje en drankjes in overvloed).

Vertelt een lang "verloren" neef over zijn tijd in Afrika en over zijn LandRover.

LandRover 109 HT - 1983 - [AAF 2838].jpg
    LandRover 109D HardTop - [AAF 2838]

"Ik heb indertijd voor de LandRover gekozen omdat de onderdelen gemakkelijk te krijgen waren. Er stonden op de werkplaatsen van de overheid honderden deels ontmantelde LandRovers die geleidelijk werden gesloopt voor onderdelen. Overigens heb ik nooit pech gehad met die LandRover: ik had hem nieuw gekocht. Het geluid van de motor klonk mij als muziek in de oren, je zat lekker hoog, alleen je moest geen vliegende haast hebben zowel in de stad bij het optrekken als op de snelweg vanwege de lage topsnelheid. Maar in de bush was je heer en meester op de dikwijls beroerde wegen en bij uit de oevers getreden beken of rivieren een spannend avontuur om over te steken. Bovendien vond ik deze auto zo veel mooier dan die Toyota-Landcruisers (indertijd fantasieloze vierkante bakken). Op dat punt is de LandRover inderdaad weinig veranderd, een teken van een zeer goed en tijdloos ontwerp."
Deze neef was (blij) verrast dat je nog steeds zo'n tijdloze auto kon kopen - hij is wat pragmatisch: in deze asfaltjungle is het OV of een Renault Laguna goed genoeg (hij heeft nog niet meegereden, dan zou hij waarschijnlijk toch ook blij verrast zijn met de 30 jaar LandRover vooruitgang).

Waarmee we overigens ook weer een linkje hebben met een ander kroeg-verhaal .... (zie : viewtopic.php?f=16&t=6789&start=20 )

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”