Mrb 130 crew cab
Re: Mrb 130 crew cab
Kent iemand deze afdekklep? Lijkt me geen zelfbouw? Kan hem nergens online vinden. Wie helpt?

Wat heb je dan aan een 130????
Dan beter een container in de bak zetten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Wat heb je dan aan een 130 ???![]()
Dan beter een container in de bak zetten.
Zie hie een containerr: http://landrover.paginamarkt.nl/hardtop-130/449990.html
Groeten MarcS
Het antwoord is niet zo moeilijk als dat het lijkt en er staan al een heleboel juiste dingen in de antwoorden
Ik rijd zelf in het type dat je wilt hebben en aan de volgende eisen moet je voldoen
1. zoals al vermeld wanneer je een 130 crew cab hebt voldoet deze reeds aan de eisen mits de bak open is
2. wanneer je er dan toch een dak op wilt hebben kun je kiezen voor een huif met bogen of een polyester bak zoals op een van de foto's
3. wanneer je iets ( huif of bak) monteert op de bak moet dit met de hand (dus zonder gereedschap) te verwijderen zijn dit wordt dan gezien als lading
Bij een huif is dit simpel aangezien je deze er gewoon af kunt halen als een zeil zeg maar en het buizenframe trek je er zo uit
De bak is een ander verhaal
Zoals al eerder gezegd moet deze verwijderbaar zijn zonder gereedschap dus niet fysiek vast geschroefd worden
daarnaast moet het ook echt bak zijn dus met bodem en zijkanten ook binnen het kader van de auto dus eigenlijk een extra vloer op de vloer van de auto inclusief de klep die aan de achterkant zit
Dit lijk een beetje vreemd maar als je de achterklep opent valt binnen klep gewoon mee naar beneden en ligt dus op de klep van de auto
De manier om de bak vast te zetten zijn split pennen of clips
aan de binnenkant op de boven rand van de bak van de auto komen pennen te zitten en in de "bak"die je er op ze gaten waar de pennen door vallen
In deze pennen zitten gaatjes waar je een splitpen of clip door drukt en klaar
Conclusie afmetingen van de bak zijn niet belangrijk als hij maar "los"in de auto staat en met de hand te verwijderen is
Die van mij kun je er alleen uit halen als het moet (met twee man gaat wel makkelijker trouwens) en het is dus lading die uiteraard gezekerd moet worden en dat die met de split pennen
ik weet niet waar je woont maar je mag altijd een keer kijken
Groeten Willem
Ik rijd zelf in het type dat je wilt hebben en aan de volgende eisen moet je voldoen
1. zoals al vermeld wanneer je een 130 crew cab hebt voldoet deze reeds aan de eisen mits de bak open is
2. wanneer je er dan toch een dak op wilt hebben kun je kiezen voor een huif met bogen of een polyester bak zoals op een van de foto's
3. wanneer je iets ( huif of bak) monteert op de bak moet dit met de hand (dus zonder gereedschap) te verwijderen zijn dit wordt dan gezien als lading
Bij een huif is dit simpel aangezien je deze er gewoon af kunt halen als een zeil zeg maar en het buizenframe trek je er zo uit
De bak is een ander verhaal
Zoals al eerder gezegd moet deze verwijderbaar zijn zonder gereedschap dus niet fysiek vast geschroefd worden
daarnaast moet het ook echt bak zijn dus met bodem en zijkanten ook binnen het kader van de auto dus eigenlijk een extra vloer op de vloer van de auto inclusief de klep die aan de achterkant zit
Dit lijk een beetje vreemd maar als je de achterklep opent valt binnen klep gewoon mee naar beneden en ligt dus op de klep van de auto
De manier om de bak vast te zetten zijn split pennen of clips
aan de binnenkant op de boven rand van de bak van de auto komen pennen te zitten en in de "bak"die je er op ze gaten waar de pennen door vallen
In deze pennen zitten gaatjes waar je een splitpen of clip door drukt en klaar
Conclusie afmetingen van de bak zijn niet belangrijk als hij maar "los"in de auto staat en met de hand te verwijderen is
Die van mij kun je er alleen uit halen als het moet (met twee man gaat wel makkelijker trouwens) en het is dus lading die uiteraard gezekerd moet worden en dat die met de split pennen
Groeten Willem
wimpyjeep schreef:Conclusie afmetingen van de bak zijn niet belangrijk als hij maar "los"in de auto staat en met de hand te verwijderen is
Groeten Willem
Je verhaal is enorm kort door de bocht en zeker niet volledig. Afmeting doet er wel degelijk toe, staat beschreven in de inrichtingseisen. De bak moet met lading afzetbaar zijn met minimaal 1/3 van het laadvermogen van de wagen dus bij een 130 500 kg. Met de hand te verwijderen is dan weer dikke onzin en wordt nergens genoemd, zal ook niet meevallen met lading.........
Een huif is einde grijs zonder omhaal tenzij die 1300mm binnenhoogte heeft. Om er maar een paar te noemen..........
Edward van Vugt
Deze discussie loopt ook al in een ander topic: viewtopic.php?f=14&t=7928 , bovendien is het anderhalf jaar na dato omhooghalen van dit topic met een (onvolledig) antwoord ook zinloos. slotje er op.
Ik ben moderator-af.