lockers voor/achter
-sleepogen voor /achter
-snorkel
defender opvolger eind 2016 verwacht..
Re: defender opvolger eind 2016 verwacht..
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
Landmarcs schreef: Een adequate tegenhanger van de 130 ken ik dan weer niet (de HiLux Taliban-Taxi - 5 man binnen, en 20 in de laadbak - vind ik geen adequate tegenhanger).
Groeten MarcS

jij kent hem wellicht nie, maar hij is er wel.... toyota's landrcruiser "130 hcpu"
gone
- ToyRoverlander
Landmarcs schreef:Echter, voor het prijsverschil tussen Toyauto en LandRover kan je heel wat van die "goodies" uit het after-market-schap op je auto laten schroeven.
Maar als je de auto nieuw koopt. Hoe zit het dan met de garantie als je aftermarket lockers, long range tank en weet ik het wat nog meer erop gaat schroeven? Dikke kans dat de dealer dan dikke doei zegt omdat er geen fabrieksonderdelen opzitten, of hij is op een manier gebruikt die buiten hun 'normale gebruik' valt oid.
Het is toch een stuk makkelijker als dat alles gewoon af fabriek leverbaar is, werkt ook vaak een stuk beter. Met ARB's moet je meteen een compressor en de hele mikmak erbij hebben. Toyota gebruikt electrische lockers, Nissan een vaccuum locker.
LR levert ook niet eens extra tanks, of een grotere tank. Cruisers komen of af fabriek of optioneel met 180liter totaal. Zelfde geld voor de 120series Prado, komt met standaard 170liter dacht ik (australie iig). Nissan heeft voor de Patrol ook een extra subtank leverbaar. Toch wel verrektes handig als het ding gebruikt word in de derde wereld of afgelegen gebieden.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Roger B. schreef:Dat VW zo dik in de overheidscontracten zit had toch te maken met bepaalde "investeringen" van PON??
Wat ik er van gelezen heb zijn er bij Politie en Leger ambtenaren op non actief gezet, er wordt onderzoek gedaan naar de aanbesteding. Steekpenningen enzo.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
dezelfde "investeringen van PON" als waar ik het over had 
gone
inderdaad zijn de Toyo's HJ series een stuk duurder dan de LR Defenders.
maar goed, ik vind ze ook een stuk solider in alle opzichten en standaard al wat completer uitgerust.
ze lekken nergens, niet op gebied van regen en niet op gebied van olie.
de 4,2 liter blokken (helaas zonder turbo) zijn onverwoestbaar en lekken zelfs na 500.000 km nog geen olie.
helaas wel zo traag als dikke stront en ze lusten ook wel wat, 1 op 6 a 7 is normaal dus met de niet op iedere 50 km aanwezige tankstations in de outback is 180 liter niet eens een luxe (wel lekker trouwens) en vaak met ook twee brandstofmeters.
verder nul electronica en ruimte zat om makkelijk te repareren indien nodig.
ook zaken als verwarming, ontwaseming en airco zijn gewoon een stuk beter dan in de Defender.
heb zelf een jaar in Australie een troopcarrier gehad en moet zeggen is echt top. ook de dubbele achterdeur is handig.
vind ze verder dezelfde tijdloze charme hebben als de Defender.
maar goed, ik vind ze ook een stuk solider in alle opzichten en standaard al wat completer uitgerust.
ze lekken nergens, niet op gebied van regen en niet op gebied van olie.
de 4,2 liter blokken (helaas zonder turbo) zijn onverwoestbaar en lekken zelfs na 500.000 km nog geen olie.
helaas wel zo traag als dikke stront en ze lusten ook wel wat, 1 op 6 a 7 is normaal dus met de niet op iedere 50 km aanwezige tankstations in de outback is 180 liter niet eens een luxe (wel lekker trouwens) en vaak met ook twee brandstofmeters.
verder nul electronica en ruimte zat om makkelijk te repareren indien nodig.
ook zaken als verwarming, ontwaseming en airco zijn gewoon een stuk beter dan in de Defender.
heb zelf een jaar in Australie een troopcarrier gehad en moet zeggen is echt top. ook de dubbele achterdeur is handig.
vind ze verder dezelfde tijdloze charme hebben als de Defender.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
tookaphotoof
Roger B. schreef:Landmarcs schreef: Een adequate tegenhanger van de 130 ken ik dan weer niet (de HiLux Taliban-Taxi - 5 man binnen, en 20 in de laadbak - vind ik geen adequate tegenhanger).
Groeten MarcS
jij kent hem wellicht nie, maar hij is er wel.... toyota's landrcruiser "130 hcpu"
Exact de wagen die ik bedoel. Airco, electrische raambediening voor en een dubbele tank. Meer opties zou ik niet nodig hebben. Geen idee hoeveel dit ding exact moet kosten in Nederland, maar het zal ex btw / bpm vast wel meevallen.
wat het brandstofverbruik betreft, als het zuinig moest kocht ik wel een Amarok. Ik probeer alleen zo lang mogelijk te genieten van de minder moderne auto's.
-
Landmarcs
tookaphotoof schreef:Exact de wagen die ik bedoel. Airco, electrische raambediening voor en een dubbele tank. Meer opties zou ik niet nodig hebben. Geen idee hoeveel dit ding exact moet kosten in Nederland, maar het zal ex btw / bpm vast wel meevallen.
wat het brandstofverbruik betreft, als het zuinig moest kocht ik wel een Amarok. Ik probeer alleen zo lang mogelijk te genieten van de minder moderne auto's.
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar een "prijsje". Ik hoop dat het meevalt, maar ik denk dat het aardig zal tegenvallen in vergelijking met een 130.
En afgezien van dit "prijsje": ik zie deze auto nog niet door de grijs-regels van de belastingdienst geaccepteerd worden, dus "ex-BPM" gaat alleen door als je je ook aansluit bij het "ex-NL" legioen.
Groeten MarcS
super mooie auto.
zou m zonder problemen inruilen voor mn Defender.

zou m zonder problemen inruilen voor mn Defender.
Life's a journey, not a destination.
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat
-
tookaphotoof
de bak staat bij mij op snelkoppelingen, dat zou bij deze ook moeten kunnen. Zo niet voldoet een chassis cabine vast wel aan de regels.
De 130 heb ik gekocht om niet meer weg te doen, maar mocht deze onverhoopt het loodje leggen, terwijl LR geen karakteristieke vervanger meer heeft, ga ik toch hemel en aarde bewegen om zoiets te bemachtigen.
M'n zoontje zal me dan vast dankbaar zijn voor de iets betere zitpositie achterin!
De 130 heb ik gekocht om niet meer weg te doen, maar mocht deze onverhoopt het loodje leggen, terwijl LR geen karakteristieke vervanger meer heeft, ga ik toch hemel en aarde bewegen om zoiets te bemachtigen.
M'n zoontje zal me dan vast dankbaar zijn voor de iets betere zitpositie achterin!