defender opvolger eind 2016 verwacht..

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Eric Tol

Re: defender opvolger eind 2016 verwacht..

Berichtdoor Eric Tol » 10 Dec 2014, 19:51

Roger B. schreef:.... en ook die "bewezen simpele techniek gaat echt wel stuk en zeker bij die oudjes boven gemiddeld vaak....

Ik gebruik mijn 43 jaar oude oudje als dagelijkse auto en heb er al een aantal jaren geen omkijken naar buiten het normale onderhoud.
Met de serie 2a heb ik veel minder problemen dan met de ex-mariniers 110 uit 1986 die ik hiervoor had.

Alles valt en staat met de gebruikte onderdelen.
Sinds ik de serie 2a heb heb ik gaandeweg bijna alle cruciale onderdelen vervangen door origineel ipv de immitatie troep die er op en in zat en dat vertaald zich nu in,al een aantal jaar,probleemloos rijden.
Mijn woon/werk verkeer is 60Km per dag en het grootste deel van 2014 was het 100Km per dag en ze doet iedere dag zonder morren haar ding.

Ik denk dat de slecht naam van Landrover voor een groot deel te wijden is aan goedbedoelende hobbyisten die om de kosten te drukken slechte kwaliteit immitatie onderdelen gebruiken.
Een andere oorzaak is,omdat het zulke eenvoudige techniek lijkt,dat er een hoop mensen aan sleutelen die eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn.

Natuurlijk heeft zo'n oudje zijn beperkingen. En een LT76 is zeker niet de sterkste bak van de wereld,zo ook de rest van de aandrijflijn.
Maar als je er met gevoel voor techniek mee omgaat kan het heel lang mee gaan.

Eric.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Dec 2014, 20:21

Eric Tol schreef:
Roger B. schreef:.... en ook die "bewezen simpele techniek gaat echt wel stuk en zeker bij die oudjes boven gemiddeld vaak....

Ik gebruik mijn 43 jaar oude oudje als dagelijkse auto en heb er al een aantal jaren geen omkijken naar buiten het normale onderhoud.
Met de serie 2a heb ik veel minder problemen dan met de ex-mariniers 110 uit 1986 die ik hiervoor had.

Eric,

Ook met een nieuwe(re) loopt het allemaal best goed ...
Toen ik mijn eerste LandRover kocht (nieuw) de WegenWacht opgezegd ... en dat heeft geholpen, ik heb er nog geen spijt van gehad en dus inmiddels zoveel gespaard dat ik als het wel nodig mocht zijn de kosten met een glimlach kan dragen.

Het mag gek lijken, maar de twee LandRovers blijken tot nog toe de meest betrouwbare auto's.

Groeten MarcS

PS En as er dan toch iets stuk gaat dan kan de WegenWacht het waarschijnlijk toch niet maken.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Dec 2014, 20:32

stuk gaan wil niet per definitie zeggen dat je er stil mee komt te staan, maar kan ook betekenen dat er meer onderhoud nodig is (dus tijdens onderhoud meer onderdelen aandacht behoeven (afstellen, eventueel vervangen)

en als een dealer liever niet aan series werkt omdat dat garantietechnisch te vaak geld kost ipv oplevert dan ligt dat niet aan het gebruik van imitatie parts... Ik heb een disco 2 gehad 100.000km niks vreemds stuk gehad, anderen lopen er zo ongeveer op leeg...

Mijn P38 heeft alleen de duitse onderdelen stuk gehad (motor compressieverlies op 1 cilinder en automaat stuk door lekke oliekoeler en dus heetgelopen) maar alle horrorverhalen die velen daadwerkelijk meemaken van EAS systemen die vage storingen hebben, elektrische gekke storingen en weet ik wat niet allemaal...de mijne heeft er geen last van.... Hebben al die mensen die zoveel problemen hadden en zich bij de dealer blauw betaald hebben om het opgelost te krijgen dan allemaal een slechte dealer?? nee... er zijn ook exemplaren die om welke reden dan ook weinig tot geen problemen hebben.... welk exemplaar (de slechte of de goede) meer voorkomt?? ik heb geen idee
gone

ppw

Berichtdoor ppw » 10 Dec 2014, 20:37

heeft ook wel enigszins te maken met hoe of de eigenaar ervaring, verstand, en kennis van zaken heeft, en de weg weet.... :roll:
naar een dealert gaan omdat er een rammeltje/lampje/whatever opspeelt.... en laten verhelpen of je er eerst in verdiepen ;) en evt. zelf op te lossen zijn wel totaal verschillende issues :D
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Dec 2014, 20:46

tja, de ene klant is de andere niet.... van mijn T5 raak ik geen schroef aan.... als ie, zoals vorige week, wel start zoals het hoort, maar niet aanslaat.... trek ik de motorkap nog nieteens open, ben mobiliteitsservice en laat hun het oplossen.. (hijis nu 7000kmover de uiterste houdbaarheid (160.000 blijkbaar) en heeft me in die 7000km al twee keer "laten staan" met de blijkbaar merkloos universele problemen: EGR Klep stuk (eerste keer, was bij 163000) en vorige week bij 166.000 de opvoerpomp in de tank stuk
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2014, 21:07

In de twaalf jaar dat ik nu Land Rover rij ben ik 1 keer blijven staan. Met een kapotte opvoerpomp. Verder alleen een hoop ergernissen.

Maar dat wil niet zeggen dat ze probleemloos zijn. Het aantal kleine ergernissen, storingen en reparaties is gewoon veel hoger dan bij elke andere wagen die ik gehad heb. :shock: :shock:

Zowel de Disco als de 130 heb ik in nagenoeg originele staat en met een uitmuntende onderhoudshistorie gekocht dus de schuld bij een andere prutser leggen dan Land Rover gaat niet op..........

Bij normaal gebruik kan het allemaal lang meegaan, maar de lijst met stomme dingen is zeker bij een Defender achterlijk lang. Van roestende scharnieren, lekkages, kapotte ruitenwisseraandrijvingen, alarmproblemen, egr gedoe, uit elkaar vallende deurklinken en ga zo maar door en door en door....... :roll: :roll:

Hoewel ik mijn 130 niet meer weg denk te doen kijk ik toch reikhalzend uit naar de opvolger. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dommel

Berichtdoor Dommel » 10 Dec 2014, 21:12

Toen ik weggesleept werd met mijn, enigszins moderne, FL2 zei de man van de sleepdienst dat momenteel het meeste VW's en Audi's worden weggesleept. BMW's worden opvallend weinig weggesleept.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Dec 2014, 21:27

Edward schreef:Hoewel ik mijn 130 niet meer weg denk te doen kijk ik toch reikhalzend uit naar de opvolger. :lol: :lol:

Ik kijk ook reikhalzend uit naar de opvolger ...
... om daarna die roestende scharnieren etc van het origineel maar te vergulden (of een vergelijkbare conserveermethode).
De traditionele Defender is onvervangbaar en straks onbetaalbaar.

Groeten MarcS

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 07 Dec 2015, 20:37

Nieuws! http://www.autoweek.nl/nieuws/35318/nie ... r-hardcore

Het model lijkt in ieder geval niet op wat er tot nu toe op internet circuleert. Niet echt nieuws dus...
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Dec 2015, 21:55

Maar dat ie BOVEN de Disco lijn gepositioneerd word is wel nieuws........Dat betekent dat ie niet een beetje veel maar héél veel duurder wordt. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”