defender opvolger eind 2016 verwacht..

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: defender opvolger eind 2016 verwacht..

Berichtdoor Landmarcs » 05 Nov 2014, 12:24

ToyRoverlander schreef:En als de defender wel met difflocks kwam reed ie daar zo overheen, stationair, zonder enkel probleem.

Met de ABS/ETC komt de Defender er ook overheen ... hoe vaak je het nodig hebt is natuurlijk wel de vraag*.

Belangrijker punt: Ook al heeft de Defender een tamelijk serieus chassis, de opbouw is zodanig slap dat al lang voordat je stil komt te staan wegens de vergaande "articulatie" geen deur meer open of dicht wil. Ik gebruik de 110 ook als rijdende slapkamer en als ik mijn slaapkamer recht zet met slechts één steen, en die steem is toevallig wat hoger (omdat er nu eenmaal een serieuzere helling is) dan moet ik niet zelden een tweede steen zoeken om ook het tever uitverende wiel te ondersteunen. Steunt de auto teveel kruislinks dan wil als eerste de achterdeur niet goed open, of als hij nog net open wilde niet meer dicht.

* Ik ken wel een realistischer situatie waar je toch soms sperren of een intelligenter ABS/ETC zou kunnen/willen gebruiken: Bij een steilere en vooral glibberige helling. Bijvoorbeeld wanneer er sneeuw-slurry, gemengd met drogere sneeuw op een deels verijsde onderlaag ligt. Dan heb je niks aan articulatie, en heel erg weinig aan de ABS/ETC, zelfs met sneeuwkettingen. Echter, om te kunnen sturen en vooral om alles heel te houden zou je dan nog liever een intelligente ABS/ETC hebben (eventueel in combi met een idem aangestuurde sper) als een traditionele 100% vaste sper.

Groeten MarcS

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 05 Nov 2014, 12:37

Wat ik het nadeel vind van TC is dat A) hij moet (redelijk wat) wielspin hebben om te zorgen dat het werkt, wielspin is niet altijd gewenst (denk lastig technisch stuk, rotsen ed). B) In modderige omstandigheden vreet het je remblokken op als een gek. Plus hij zit een of meerdere wielen af te remmen, soms wil je gewoon wielspin hebben, met alle wielen, niet dat ie de helft aan het afremmen is.

Ik heb met mijne zitten experimenteren wat werkt in de sneeuw, en dat was eigenlijk toch alleen in 4x4 (met defender dus middendiff gelocked). Met een of beide lockers erop had hij erg de neiging om rechtdoor te gaan. In 2wd met de achterlocker erop hoopte ik mooi te kunnen driften maar dat werkte ook niet, hij wilde rechtdoor..

De body tordeert idd nogal. Bij mij zijn de deurscharnieren (series 2 type :roll: ) zo waardeloos met zoveel speling dat de deuren nog wel open te krijgen zijn :mrgreen: .
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 05 Nov 2014, 12:41

ToyRoverlander schreef:Dik blok, lockers en een hoop standaard leuk spul af fabriek en je hebt een leuke offroad caravan trekker :mrgreen:
Filmpje ken ik, inderdaad leuk!

Ik kan gewoon de deuren openen hoor als die staat te balanceren! 8-)
Inderdaad moet je wielspin opwekken, voelt onnatuurlijk aan dan, gas geven.

Alles is relatief; voor het normale wegverkeer en af toe een bospaadje pakken is een Octavia Scout leuker dan een gemiddeld betaalbare station. -klik-
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 05 Nov 2014, 12:44

:shock:

Dan liever een Subaru Forester als het toch een normale auto zou moeten zijn :mrgreen:
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

ppw

Berichtdoor ppw » 05 Nov 2014, 12:48

ToyRoverlander schreef:Dik blok, lockers en een hoop standaard leuk spul af fabriek en je hebt een leuke offroad caravan trekker :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=wk6KJXeOM0k

ik ben hooked aan deze guys....
all 4 adventure

https://www.youtube.com/watch?v=hueKuzUHPG8
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 05 Nov 2014, 12:57

Jup! 8-)

En het gaat ook wel eens mis...

https://www.youtube.com/watch?v=f8trkgFX6wI
Toy-Rover

ppw

Berichtdoor ppw » 05 Nov 2014, 13:15

yup:
https://www.youtube.com/watch?v=ZSlOH7LHVxk
en Roger zit in UK/Solihull, en dit is de kroeg; dus OT -en maar :mrgreen: :lol:
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Nov 2014, 13:20

ToyRoverlander schreef:....

Ik heb met mijne zitten experimenteren wat werkt in de sneeuw, en dat was eigenlijk toch alleen in 4x4 (met defender dus middendiff gelocked). Met een of beide lockers erop had hij erg de neiging om rechtdoor te gaan. In 2wd met de achterlocker erop hoopte ik mooi te kunnen driften maar dat werkte ook niet, hij wilde rechtdoor..

.....

Als ook rechtuit al lastig is ... dan zou ik blij zijn als ie in ieder geval een eindje rechtuit en helling op ging.
Maar goed, voor in van die "slippery" gevallen zou je denkelijk het meest hebben aan een "intelligente" oplossing waarbij je kan instellen dat je bij het insturen een verminderde slip toestaat en bij (bijna) rechtuit (bijna) geen slip.

Makkelijker is natuurlijk gewoon wachten tot betere sneeuw-omstandigheden.
Een paar jaar terug had ik ongeveer alle soorten sneeuw, en eenmaal was omhoog nog goed te doen, echter na een middagje zon was de bovenlaag geheel slap en terug beneden op een vrijwel vlakke weg was er nauwelijks grip, zelfs met 4 sneeuwkettingen brak de auto spontaan uit bij 20 km/u. Of te wel: "wrong kind of snow".

Groeetn MarcS

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 05 Nov 2014, 14:08

In dat soort sneeuw omstandigheden werkt TC en dat soort systemen stukken beter dan lockers. De enige ervaring die ik heb met sneeuw is wat hier in nederland valt, niet gruwelijk veel dus. Het heeft me nog nooit gestopt, alleen 4x4 was vaak al genoeg om te zorgen dat ik de kleine steile hellingen op kom. En driften in RWD gaat erg goed :mrgreen: .
Toy-Rover

ppw

Berichtdoor ppw » 05 Nov 2014, 14:44

is mij btw geleerd om lockers uit te zetten als je gaat slepen/trekken :?
― Robert Downey Jr.

Terug naar “Kroeg”