Zoals gelezen op de hoofdpagina van onze club, lees ik dat er wel 5 proefprocessen van start gaan om de nieuwe belastingregels voor oudere auto's ongeldig te verklaren, dan wel te verzachten. Op zijn minst een prima streven, en hopelijk kan er ook een succes worden geboekt. Toch doet dit mij denken aan de plotselinge ommezwaai van onze regering ten aanzien van het grijskenteken beleid. Toen ik in 2004 mijn nieuwe disco ophaalde bij de garage was de toenmalige wegenbelasting 'slechts' 80 euro in de drie maanden. Nauwelijks een half jaar later werd deze belasting opeens vervijfvoudigd. Met mij waren velen (particuliere) grijskentekenrijders verontwaardigd. Dit resulteerde in de oprichting van "Stichting Belangen Grijs Kenteken Eigenaren" die met een inleg van 25 euro mee konden procederen met een opgezette rechtszaak tegen de staat. Weten we het nog? We kregen nul op het rekest, er kwam geen overgangsregeling. Zelfs ons hoogste rechtscollege wees een verzachting, c.q. overgangsregeling van de hand. Hoewel ik altijd positief gestemd bleef, en ik er ook het nodige geld heb ingestoken bleven we zitten met een financiële kater. Uiteindelijk werd na vele rechtszaken, ook bij het Europees hof, duidelijk dat het een verloren zaak bleek. De grijskentekenregeling werd niet teruggedraaid, laat staan verzacht. Moraal van het verhaal, eigenlijk weer een herhaling van het oude, met weer een eigen inleg, om de zaak "tot een goed einde te brengen". Enig cynisme is wel op zijn plaats denk ik. De enige die goed vaart bij deze zaken, tja, dat zijn de ingehuurde advocaten, die waarschijnlijk net als toen dachten, dit varkentje gaan wij even wassen. Het is natuurlijk een aanname, maar ik denk dat het verloren moeite is. Of heeft iemand een andere mening?
Groet, Chris
Proefprocessen tegen de staat, kansloos of niet....?
-
Waterrover
- Beheerder
-
Roger B.
Re: Proefprocessen tegen de staat, kansloos of niet....?
nee, , ik heb niet de illusie dat de oldtimer regeling versoepeld gaat worden.
en de camperregeling zal vast een van de volgende zijn die er aan gaat
en de camperregeling zal vast een van de volgende zijn die er aan gaat
gone
Gaat naar mijn idee helemaal niks worden, het zijn inderdaad leuke inkomsten voor de advocaat. En natuurlijk ook leuke inkomsten voor de advocaat van de belastingdienst, die betaal je namelijk ook via de blauwe enveloppe.
Je wordt dus een dubbel oor aangena.... door de heren.
Groet Ron
Ps: 90 dagen kaart invoeren voor camper en oldtimer lijkt mij praktischer.
Je wordt dus een dubbel oor aangena.... door de heren.
Groet Ron
Ps: 90 dagen kaart invoeren voor camper en oldtimer lijkt mij praktischer.
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
die is afgeschaft wegens te grote administratieve rompslomp...... maar ben er heilig van overtuigd, met al die camera's langs de weg dat er best een digitale variant hierop denkbaar is die ook digitaal gecontrolleerd wordt.... niet aangemeld via internet dat je vandaag rijdt, en je kenteken komt voor zo'n camera voorbij? gelijk volle aanslag met boete...
gone
- ToyRoverlander
Tuurlijk komt er geen verzachting, of word het teruggedraaid. Om verschillende redenen. Ze hebben zich al rijk gerekend, maar de opbrengsten bleven uit. Terugdraaien kost ze weer geld. En ze hebben altijd meer nodig, dus dat gaat niet gebeuren.
Maar de belangrijkste reden, gezichtsverlies. Als ze het terugdraaien dan geven ze dus eigenlijk toe dat ze iets fout hebben gedaan, en een 'regering' maakt toch geen fouten... laat staan dat ze het toegeven.
Nee hoor, de bevolking mag weer lijden en voorover gebukt staan
... moeten we ondertussen toch wel gewend zijn 
Maar de belangrijkste reden, gezichtsverlies. Als ze het terugdraaien dan geven ze dus eigenlijk toe dat ze iets fout hebben gedaan, en een 'regering' maakt toch geen fouten... laat staan dat ze het toegeven.
Nee hoor, de bevolking mag weer lijden en voorover gebukt staan
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
"de bevolking mag weer lijden"........
Ja, want we hebben het slecht hier. Kan iedereen nou eindelijk eens ophouden met dat gejank over mrb en andere belastingen?? Er zijn wel wezenlijker problemen.......
Ja, want we hebben het slecht hier. Kan iedereen nou eindelijk eens ophouden met dat gejank over mrb en andere belastingen?? Er zijn wel wezenlijker problemen.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- ToyRoverlander
Mij hoor je niet klagen, ik heb er geen last van 
Toy-Rover
-
Landmarcs
Edward schreef:"de bevolking mag weer lijden"........![]()
![]()
![]()
![]()
De grootste problemen die we hier hebben zijn "luxe-problemen" en natuurlijk het probleem van te weinig ruimte (of teveel mensen).
Groeten MarcS
Kom op ed, zoals jij een punt maakt en hebt, is dat ook van toepassing bij cris en toyrover.
Inhoudelijk stop ik er geen troffel moeite meer in, maar iets meer speelruimte voor/bij anderen , ondanks de grijze plaat, moet kunnen lijkt me.
Inhoudelijk stop ik er geen troffel moeite meer in, maar iets meer speelruimte voor/bij anderen , ondanks de grijze plaat, moet kunnen lijkt me.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
tim schreef:Kom op ed, zoals jij een punt maakt en hebt, is dat ook van toepassing bij cris en toyrover.
Inhoudelijk stop ik er geen troffel moeite meer in, maar iets meer speelruimte voor/bij anderen ,
ondanks de grijze plaat, moet kunnen lijkt me.
Tja ... meer ruimte is misschien wel het probleem.
We zitten aan gemiddeld 500 inwoners per vierkante km, dus 2000 m2 per inwoner.
Als daar nu 5% asfalt van is heb je 100 m2 per inwoner, zet daar een auto op die 2x5 m inneemt en je hebt nog 90 m2 (dus 45m lengte) over.
Verder willen we ook allemaal voetballen, een vliegveld, een koe in de wei, een stukje bos, en een nette oplossing voor ons vuilnis etc
Oftewel: Het is hier vol, en dat kost ook wat ... (en je krijgt voor je geld ook wat terug).
Groeetn MarcS