wanneer is de kerstrit

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: wanneer is de kerstrit

Berichtdoor Landmarcs » 15 Nov 2014, 16:26

Roger B. schreef:ik denk (en vind het niet meer dan logisch) dat de club geen verantwoordelijkheid gaat nemen voor de manier waarop mensen deelnemen aan evenementen, het aanmelden voor de evenementen regeling is iets wat alleen de club kan doen. zorgen dat je auto volgens de regels mee doet is je eigen verantwoordelijkheid. Als je als club deze info gaat onderzoeken en verstekken loop je alleen maar kans op gez@#k als er iets onjuist is aan de info die je aan je leden verstrekt.... niet aan beginnen als club lijkt me

Ehhh .... ik zeg niks over verantwoordelijkheden .... maar als je als club de stappen neemt om de "evenementenregeling" van toepassing te laten zijn dan is het toch niet gek om óók de precieze voorwaarden na te vragen -- dat lijkt mij gewoon handig, faciliterend richting de leden.

Overduidelijk is het dat daarna iedereen individueel verantwoordelijk is en ook individueel in de slag met de bealstingdienst moet als er bij die dienst toch iets mis gaat.

Groeten MarcS

PS Voor mij maakt het verder niet uit, ik val op geen enkele wijze onder dit soort regelingen. (En ik maak straks sowieso mijn eigen, andere, kerstrit.)

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 17 Nov 2014, 11:25

Landmarcs schreef:Ehhh .... ik zeg niks over verantwoordelijkheden .... maar als je als club de stappen neemt om de "evenementenregeling" van toepassing te laten zijn dan is het toch niet gek om óók de precieze voorwaarden na te vragen -- dat lijkt mij gewoon handig, faciliterend richting de leden.

Overduidelijk is het dat daarna iedereen individueel verantwoordelijk is en ook individueel in de slag met de bealstingdienst moet als er bij die dienst toch iets mis gaat.

Groeten MarcS

PS Voor mij maakt het verder niet uit, ik val op geen enkele wijze onder dit soort regelingen. (En ik maak straks sowieso mijn eigen, andere, kerstrit.)

Soms word ik hier een beetje moe van. Lekker blaten en roepen wat de club zou moeten doen!!

De club heeft dit ook gewoon gedaan! Op het inschrijfformulier voor de evenementen regeling staat info en een link naar de belastingdienst waar alle voorwaarde staan. Ook heeft Marco van Dam (de LRCH man die de evenementenregeling regelt) post in dit draadje hoe het zit met kwarttarief en de evenementenregeling. http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=13&t=6583&start=10#p54565
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Nov 2014, 11:45

Sebastian schreef:
Landmarcs schreef:Ehhh .... ik zeg niks over verantwoordelijkheden .... maar als je als club de stappen neemt om de "evenementenregeling" van toepassing te laten zijn dan is het toch niet gek om óók de precieze voorwaarden na te vragen -- dat lijkt mij gewoon handig, faciliterend richting de leden.

Soms word ik hier een beetje moe van. Lekker blaten en roepen wat de club zou moeten doen!!

De club heeft dit ook gewoon gedaan! Op het inschrijfformulier voor de evenementen regeling staat info en een link naar de belastingdienst waar alle voorwaarde staan. Ook heeft Marco van Dam (de LRCH man die de evenementenregeling regelt) post in dit draadje hoe het zit met kwarttarief en de evenementenregeling. http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=13&t=6583&start=10#p54565

Duidelijk.

En laat ik dan nog even wat "Blaten" ...

Het had een boel geblaat gescheeld als Marco van Dam bij zijn posting even had gezegd dat hij DE "evenementenregeling-man" is.
Dat ik het linkje etc op het formulier nooit gezien heb komt doordat ik zelf niet zo van evenementen ben (en nog minder van geschorste old-timers).

Wel weet ik maar al te goed dat waar het nu om gaat: Van Belastingsites, Verenigingsactiviteiten, gewone feestjes tot en met dit forum ... we lezen slecht.

Groeten MarcS

MarcP38

Berichtdoor MarcP38 » 17 Nov 2014, 21:03

Heb me net ingeschreven voor de Kerst rit en maak gebruik gebruik van de evenementen regeling.
Ik vind het geweldig dat het bestuur de moeite heeft genomen om dit aan te vragen.

Mijn Ninety staat al sinds vorig jaar December geschorst in de garage en het wordt tijd hem weer eens uit te laten.

Groetjes Marc.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Nov 2014, 23:07

Overgangsregeling + Evenementenregeling ?

GIYF, even zoeken en je weet meer als alle kletsmajoors alhier tesamen  (mijzelf incluis) :

Ik werd zo langzaamaan nieuwsgierig naar die naar verluid botsende regels, en ziehier:  http://www.belastingdienst.nl
(dwz: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... /schorsing )

Belastingdienst.nl ... schorsing
    Let op!
    Maakt u gebruik van de overgangsregeling voor oldtimers? Dan krijgt u bij schorsing geen teruggaaf van belasting.
Dus .... een overgangs-auto zou gewoon geschorst moeten kunnen worden, niks onmogelijk, niks mazen of onduidelijkheden in de wet, gewoon volgens de regels. Je krijgt alleen niks terug want je betaalt al een bescheiden overgangstarief.

Groeten MarcS (die waarschijnlijk tot het eind van de petrolie MRB zal moeten betalen)

McHenk

Berichtdoor McHenk » 10 Dec 2014, 18:19

Ik kwam deze week erachter dat als je van de overgangsregel gebruik maakt, en je auto moet 3 maanden verplicht aan de kant.
Je wel je auto kan schorsen.
Ik heb gebeld met de belastingdienst en het RDW en zij bevestigden dat dit inderdaad kan.
Als je voor 31 december de €120,00 MRB betaald kan je volgend jaar gewoon weer gebruik maken van de overgangsregeling.
Je auto schorsen kost €24,00 en je kan de schorsing elk moment in laten gaan en ook weer elk moment opheffen, dus ingang schorsen nu en eruit op 28 februari 2015.
Je krijgt alleen geen teruggaaf van het betaalde geld.

Ik dacht jahoe nu kan ik misschien toch nog mee doen met de kerst rit als ik hem schors via de evenementen regeling.
Maar helaas.
De inschijving was gesloten.
Heb nog geprobeerd contact te zoeken of in mee zou kunnen doen.
Tot nu geen bericht.
wie weet leest iemand dit en kan ons redden.
Ik wil graag meedoen met mijn vrouw samen, dus 2 personen.
Fingers crossed.
groet Henk Dasselaar

michel_

Berichtdoor michel_ » 10 Dec 2014, 18:43

De lijst van autos die deelnemen onder de evenementen regeling aan de kerstrit is al verstuurd aan de belastingdienst, dus daar kunnen we niets meer voor regelen, helaas.
LRCH Allroad commissie lid, chef CP 30yrs jubi & 35yrs kernteamlid
Landrover 90 - 1985 & een Freelander II uit 2011

McHenk

Berichtdoor McHenk » 10 Dec 2014, 18:55

Ach wat zeiden ze ook alweer?
Leuker kunnen we het niet maken, wel......
Jammer dat ik er te laat achter kwam.
Veel plezier.
Gr Henk

Terug naar “Kroeg”