Forum,
Waarschijnlijk ga ik binnenkort voor een paar jaar verhuizen naar London ivm werk. Nu kwam ik laatst deze site tegen: http://www.mod-sales.com/direct/vehicle ... Rovers.htm waar diverse 110's worden aageboden (zowel LHD als RHD). Ik zat erover te denken om een LHR 110 te kopen en die dan tzt belastingvrij mee terug te nemen naar Nederland. (heb begrepen dat als je meer dan een jaar weg bent en de auto meer dan zes maanden op je naam hebt staan, dat je dan geen BTW/BPM etc hoeft te betalen).
Ik heb de volgende vragen:
* Kent iemand deze site en heeft hij (zij) daar ervaring mee?
* Hoe makkelijk is het importeren van een UK 110 naar NL?
Bedankt!
110 kopen in de UK
110 kopen in de UK
Laatst gewijzigd door Cermellec op 15 Okt 2014, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Discovery II (1999).
Sit back, relax and enjoy the view!
Re: 110 kopen in de UK
Cermellec schreef:Forum,
Waarschijnlijk ga ik binnenkort voor een paar jaar verhuizen naar London ivm werk. Nu kwam ik laatst deze site tegen: http://www.mod-sales.com/direct/vehicle ... Rovers.htm waar diverse 110's worden aageboden (zowel LHD als RHD). Ik zat erover te denken om een LHR 110 te kopen en die dan tzt belastingvrij mee terug te nemen naar Nederland. (heb begrepen dat als je meer dan een jaar weg bent en de auto meer dan zes maanden op je naam hebt staan, dat je dan geen BTW/BPM etc hoeft te betalen).
Ik heb de volgende vragen:
* Kent iemand deze site en heeft hij (zij daar ervaring mee)?
* Hoe makkelijk is het importeren van een UK 110 naar NL?
Bedankt!
1. Lees ff de regels
2. Invoeren van een auto uit UK naar NL is betrekkelijk eenvoudig. Zorg dat het chassisnummer (op bintbalk vooraan) origineel is en overeenstemt met V5 (kentekenbewijs). Rij naar de RDW met auto op aanhanger en voer je auto in. Zoek op dit forum en gij zult vinden.
3. Hoe denk je aan BPM te ontkomen? Als een auto vanuit het buitenland naar NL komt istie per definitie BPM plichtig (mits personenwagen). Oudere auto's zijn vrijgesteld. Of je nu in het buitenland gaat wonen of niet. Je opmerking over BTW begrijp ik niet.
Doe even je zoekwerk zorgvuldig
Laatst gewijzigd door Coen83 op 15 Okt 2014, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Wat betreft het keuren heb ik nog wat tips:
Of je maakt een afspraak voor keuring bij de RDW en regelt voor de dag van keuring een eendagskenteken (zelf kentekenplaten maken van bijv. wit karton) en verzekering van de auto op chassisnummer (ik geloof dat je dan alleen WA kunt verzekeren). Je kunt dan met de auto heen- en terugrijden naar de RDW (in een directe route, dus niet gaan touren).
Of het nu wel of niet nodig is om een afspraak te maken, is een discussiepunt. Wat ik begrepen heb, is dat je alleen met het eendagskenteken de weg op mag op de dag van keuring. De RDW kent ook een "inloop spreekuur", maar dan heb je niet aantoonbaar een keuringsafspraak mocht je door de hermandad staande gehouden worden. Bovendien kan het zo zijn dat je dan lang bij de RDW moet wachten, tenzij je zorgt dat je er vroeg bent en vooraan in de rij staat.
Ik heb 2 auto's uit Duitsland ingevoerd, de eerste zonder keuringsafspraak, de tweede mét. Geen problemen gehad, gewoon zorgen dat de authenticiteit vd auto buiten kijf staat (chassisnummer klopt en lijkt niet omgekat, en alle papieren erbij). Tip: indien de auto in land van herkomst een geldige APK heeft (MOT dus), dan neemt de RDW deze desgevraagd over (dus wel vragen of ze dat doen!) als de auto/APK afgegeven is in een EU lidstaat (geloof ik). Of de UK hieronder valt, moet je even checken. Het bespaart je weer APK kosten en risico op mogelijke afkeur (en in mijn geval is mijn APK 2 jaar geldig omdat de TÜV 2 jaar geldig was, niet slecht voor een 15 jaar oude Defender!).
Succes!
Coen83 schreef:Rij naar de RDW met auto op aanhanger
Of je maakt een afspraak voor keuring bij de RDW en regelt voor de dag van keuring een eendagskenteken (zelf kentekenplaten maken van bijv. wit karton) en verzekering van de auto op chassisnummer (ik geloof dat je dan alleen WA kunt verzekeren). Je kunt dan met de auto heen- en terugrijden naar de RDW (in een directe route, dus niet gaan touren).
Of het nu wel of niet nodig is om een afspraak te maken, is een discussiepunt. Wat ik begrepen heb, is dat je alleen met het eendagskenteken de weg op mag op de dag van keuring. De RDW kent ook een "inloop spreekuur", maar dan heb je niet aantoonbaar een keuringsafspraak mocht je door de hermandad staande gehouden worden. Bovendien kan het zo zijn dat je dan lang bij de RDW moet wachten, tenzij je zorgt dat je er vroeg bent en vooraan in de rij staat.
Ik heb 2 auto's uit Duitsland ingevoerd, de eerste zonder keuringsafspraak, de tweede mét. Geen problemen gehad, gewoon zorgen dat de authenticiteit vd auto buiten kijf staat (chassisnummer klopt en lijkt niet omgekat, en alle papieren erbij). Tip: indien de auto in land van herkomst een geldige APK heeft (MOT dus), dan neemt de RDW deze desgevraagd over (dus wel vragen of ze dat doen!) als de auto/APK afgegeven is in een EU lidstaat (geloof ik). Of de UK hieronder valt, moet je even checken. Het bespaart je weer APK kosten en risico op mogelijke afkeur (en in mijn geval is mijn APK 2 jaar geldig omdat de TÜV 2 jaar geldig was, niet slecht voor een 15 jaar oude Defender!).
Succes!
130 HCPU TD5 MY2000
Coen83 schreef:3. Hoe denk je aan BPM te ontkomen? Als een auto vanuit het buitenland naar NL komt istie per definitie BPM plichtig (mits personenwagen). Oudere auto's zijn vrijgesteld. Of je nu in het buitenland gaat wonen of niet. Je opmerking over BTW begrijp ik niet.
Wat ik er altijd van heb begrepen neem je de auto mee als verhuisgoed, moet dan in het land waar je vandaan komt al een bepaalde tijd op jou naam staan.
Eenmaal op Nederlands kenteken moet hij ook weer een bepaalde tijd op je naam blijven staan, bij eerdere verkoop dan die periode moet je alsnog BTW/BPM betalen. (geen idee hoe het met de slurptaxs werkt)
Groet Ron
Ps: Schriftelijk navragen bij de belasting lijkt mij de beste weg.
110-Td5 X-tech 2006
@ Coen83. Ten aanzien van nr 1: ik heb de regels gelezen en gezocht op mod-sales. Die kon ik nergens vinden.
Ten aanzien van nr 2: wat idd net ook al gezegd is. Als je naar http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... verhuizing kijkt zie je dat een personenauto, bestelauto of motor onder voorwaarden zonder BPM mee te nemen is. Dat scheelt toch weer de nodige duro's...
Maar, niemand heeft dus ervaring met de MOD in de UK?
Ten aanzien van nr 2: wat idd net ook al gezegd is. Als je naar http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... verhuizing kijkt zie je dat een personenauto, bestelauto of motor onder voorwaarden zonder BPM mee te nemen is. Dat scheelt toch weer de nodige duro's...
Maar, niemand heeft dus ervaring met de MOD in de UK?
Discovery II (1999).
Cermellec schreef:@ Coen83. Ten aanzien van nr 1: ik heb de regels gelezen en gezocht op mod-sales. Die kon ik nergens vinden.
Het lijkt mij dat de aanschaf en import van een MOD niet anders is dan iedere andere defender. Dus daarom mijn opmerking.
En als je de regels gelezen hebt, begrijp ik niet waarom je dit in forum je bericht plaatst!
Roger72 schreef:Dit subforum is bedoeld voor verslagen over aanpassingen en verbouwingen aan je Land Rover, reparaties en dergelijke horen in het "techniek" forum thuis.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Volgens mij komen de auto's die Ron Bolleboom (uit Pijnacker) in Engeland haalde bij de Mod vandaan.
Wat Coen bedoeld, je hebt op het verkeerde forum gedeelte gepost. dit is meer een kroeg item.
Als het meezit leest Roger72 dit item en verplaatst het hele verhaal (hij heeft het maar druk met ons)
Groet Ron
Wat Coen bedoeld, je hebt op het verkeerde forum gedeelte gepost. dit is meer een kroeg item.
Als het meezit leest Roger72 dit item en verplaatst het hele verhaal (hij heeft het maar druk met ons)
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Volgens mij komen de auto's die Ron Bolleboom (uit Pijnacker) in Engeland haalde bij de Mod vandaan.
Groet Ron
Gelezen en verplaatst naar de kroeg
Ik ben moderator-af.
Bedankt. Ik wist niet zeker waar het moest, omdat ik het meer een project vond dan een technische vraag dacht ik dat dit de beste plaats was.
Discovery II (1999).
projecten is voor verslagen van restauraties, verbouwingen, aanpassingen en dergelijke.
het is zeer zeker niet de bedoeling daar je vragen te stellen of discussies te beginnen aangezien we DAT juist niet willen daar.
het is zeer zeker niet de bedoeling daar je vragen te stellen of discussies te beginnen aangezien we DAT juist niet willen daar.
Ik ben moderator-af.