Het zijn in feite standaard Puma's waarvan de motor en versnellingsbak is vervangen door een electro pakket. Het rijdt als een trein en grappig genoeg, zo klinken ze ook van binnen, beetje een tram/metro geluid.
Electro Defenders even in Nederland
Electro Defenders even in Nederland
Vandaag kreeg Staatsbosbeheer van de zeven electro Defenders die gemaakt zijn er twee te leen van Land Rover. Ze worden de komende twee weken ingezet voor excursies en Grote Vijf safari's in verschillende natuurgebieden in Nederland. Daarna gaan ze weer terug naar de UK.
Het zijn in feite standaard Puma's waarvan de motor en versnellingsbak is vervangen door een electro pakket. Het rijdt als een trein en grappig genoeg, zo klinken ze ook van binnen, beetje een tram/metro geluid.
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999
Re: Electro Defenders even in Nederland
Ik ben benieuwd naar de actieradius....??? 
Failing to prepare is preparing to fail!
-
The Puffle
Zo rond de 85 km meen ik begrepen te hebben van Rob. Ze worden vervoerd door Landrover Nederland op een trailer.
Gr Ger
Gr Ger
Voor ons gebruik wordt door Land Rover 65Km als veilige actieradius aangegeven. En dan 10 uur à 3000W laden met de mobiele laders, die komen met zo'n blauwe campingstekker. Kan met verloopstuk wel gewoon aan het stopcontact mits 16A, dus niet met z'n twee tegelijk op dezelfde groep, is nog even uitzoeken in de schuur
.
Ze gaan met de trailer inderdaad de komende weken het halve land door, komen o.a. bij Oostvaardersplassen, Veluwe, Noordwijk en Bruinisse.
Ze gaan met de trailer inderdaad de komende weken het halve land door, komen o.a. bij Oostvaardersplassen, Veluwe, Noordwijk en Bruinisse.
Boeie! Het begin is er. Zodra iemand een ombouwset kan leveren met naaf of asmotoren, de accu's tussen het chassis waar nu de transmissie, motor en tank hangen en een actieradius van 500 kilometer of meer ben ik de eerste om de 130 daar binnen te knallen!!
Ben heel benieuwd hoe deze jongens rijden!
Ben heel benieuwd hoe deze jongens rijden!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Als jeonder de motorkap gluurt is er niets te zien.......tenminste.....een groot zwart vierkant blok van de bovenkant gezien met wat kabels eraan. Ondervandaan gezien een grote elektromotor die via de normale tussenbak de aandrijfassen bedient. Je mist de uitlaat en motor en versnellingsbak. Het geheel is gewoon gemonteerd op het chassis en er zit een subframe aan gemaakt. Ik heb begrepen dat de auto 100 kilo zwaarder is als een normale puma. Ik heb met die auto mogen rijden en dat was raar.....gelijk volle torque bij gaspedaal induwen en best vlot. Rempedaal heb je bijna niet nodig zodra je gas loslaat is het alsof je tegen de voorruit geplakt wordt. Geluid is net als in een tram, het giert een beetje maar is wel veeel stiller dan een dieseltje. Bij stilstand hoor je ook een gierend/zoemend geluid verder rijdt ie normaal als iedere andere defender....er is ook verder niets aan verandert...al met al een leuke ervaring
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
robb schreef:Als jeonder de motorkap gluurt is er niets te zien.......tenminste.....een groot zwart vierkant blok van de bovenkant gezien met wat kabels eraan.
Zoiets dus...
Hé, ik zie mezelf zitten in die persfoto op de homepage
Aanstaande woensdag staan ze rond 16:00 bij het SBB Buitencentrum in Nunspeet, daarna gaan we er mee het bos in voor de Grote Vijf safari.
-
Landmarcs
robb schreef:...... Geluid is net als in een tram, het giert een beetje .....
Zou het niet beter zijn om te spreken van "het giert als een (oude) trolley-bus" ?
En die trolley's zijn dan ook een leuke oplossing voor het actieradius-probleem.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:En die trolley's zijn dan ook een leuke oplossing voor het actieradius-probleem.
Ik zie het al voor me, al die bovenleidingen in het bos...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Ophang punten genoeg
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.