Chassis wissel Discovery II

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Thomas Td5

Chassis wissel Discovery II

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Okt 2014, 11:37

Een time lapse video van de chassis wissel van een facelift Discovery II

http://www.youtube.com/watch?v=-_CyewDJ ... r_embedded

Leuk klusje voor het weekend. 8-)

Edward

Re: Chassis wissel Discovery II

Berichtdoor Edward » 07 Okt 2014, 11:51

En dan vragen mensen zich nog af of een bv een Dinitrolbehandeling zinvol is. :shock: :shock:

Komt erop neer dat zo'n wagen eigenlijk gewoon financieel total loss is en dat het goedkoper is om een andere minder slechte te zoeken.... :roll:

Iets minder lang wachten en er een keer onderkruipen om het chassis in de roestomvormer te zetten met daarna een laagje Brantho Corrux oid is dan toch wel heul veul goedkoper. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Okt 2014, 12:12

Genoeg mensen die een Series een nieuw chassis geven.

Maar het chassis van die D-II in het filmpje was ver heen, daar valt niets meer te redden. Toch vraag ik me af waar je een vervangend chassis zou kunnen vinden. Zoeken op Google levert vooral vervangende chassis op voor Series en Defenders.

In feite moet ik ook eens onder de Disco kruipen. Kan me voorstellen dat na 12 jaar het chassis ook wel wat preventieve aandacht kan gebruiken.

ThomasZA

Berichtdoor ThomasZA » 07 Okt 2014, 12:49

Thomas Td5 schreef:Genoeg mensen die een Series een nieuw chassis geven.

Maar het chassis van die D-II in het filmpje was ver heen, daar valt niets meer te redden. Toch vraag ik me af waar je een vervangend chassis zou kunnen vinden. Zoeken op Google levert vooral vervangende chassis op voor Series en Defenders.

In feite moet ik ook eens onder de Disco kruipen. Kan me voorstellen dat na 12 jaar het chassis ook wel wat preventieve aandacht kan gebruiken.

Ik was er ook over aan't denken. De mijne staan nu bij een garageberijf om wat chassisrot te herstellen. Hierkan jij een chassis bestellen voor ca 2500 pond voor de eerste serie Disco II, en ik vind dit niet extreem. Als ik de ruimte (en gereedschap) had, had ik dit misschien ook gedaan, maar om arbeidsloon te gaan betalen voor een chassiswissel word (voor mij) echt te duur.
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70
2001 Mitsubishi Pajero Pinin

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Okt 2014, 13:35

Central Precision in Uk maakt D2 chassis.

Maar bij een D2 heb je meestal minder eerdere eigenaren en zeker minder leeftijd. Als je er op tijd bij bent en ONDERHOUD pleegt hoeft het helemaal niet zover te komen met een D2

Met een dagwaarde van misschien 5000 euri is het gewoon meestal niet de moeite om een 1500 euri oid aan een chassis uit te geven en nog een keer het dubbele (minimaal) aan arbeidsloon. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Okt 2014, 14:41

Maar wat is dan het beste om je chassis opnieuw te behandelen? Is iets als schoonmaken en nieuw tectyl voldoende om je chassis weer wat jaartjes goed te houden?

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Okt 2014, 14:52

Dat hangt van de staat af. De onze heeft oppervlakte roest op het achterste deel bij de brandstoftank, altijd het slechtste deel. Die ga ik van de winter behandelen met een roestomvormer om de roest te stoppen en dan gewoon schilderen met een goede chassislak. :D

Als de lak nog redelijk netjes is kun je volstaan met een extra beschermlaag. Ik zou dan dinitrol gebruiken, maar een vertegenwoordiger die hier regelmatig komt houdt bij hoog en laag vol dat de moderne tectyls ook meer dan prima zijn. ;)
Edward van Vugt

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 08 Okt 2014, 19:18

Thomas Td5 schreef:Kan me voorstellen dat na 12 jaar het chassis ook wel wat preventieve aandacht kan gebruiken.

Ik vraag me af of je na 12 jaar onderhoud nog preventief kan noemen. ;)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Okt 2014, 19:35

Thomas Td5 schreef:Genoeg mensen die een Series een nieuw chassis geven.

jah, duhh... een series gammel en rot maar compleet levert bijna meer op dan een gloednieuw chassis voor die D2.... een D2 van 12 jaar is zelden meer waard dan 3000,-, een rijdende series in niet te erbarmelijke staat zelden minder
gone

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Okt 2014, 20:15

Het is maar hoe je rekent, als je eigen auto technisch 100% is waarom wat anders kopen van 5500 euries en dan hopen dat de techniek je niet in de steek laat.
Linksom of rechtsom die 5,5k ben je kwijt (uitgaande van Edward rek. som)

groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Kroeg”