Tja, jammer genoeg door een lekkage in het expansievat is de motor van Defender 90 300tdi veel te warm geworden. Op weg naar een belangrijke afspraak in België op de snelweg, temperatuurmeter in het rood en op het zelfde moment een hoop stoom. Meteen aan de kant, eerst maar afspraak afgebeld en belgische wegenwacht gebeld, ondertussen was de de boel afgekoeld en flink water bijgevuld ( gelukkig nog een sixpack SPA in de auto). Bij starten weer een waterfontein via zijkant van expansievat. Voorlopig dus einde oefening.

Na een 40 minuten kwam een auto van de wegenwacht, aardige meneer, maar hij kon mij ook niet helpen. Hij heeft wel een takelwagen voor mij geregeld, dit duurde wel weer een klein uur. Ondertussen wel al expansievat gedemonteerd, je moet toch iets.
Chauffeur heeft mij netjes met auto thuis afgeleverd. Afgelopen weekend nieuw expansievat gemonteerd, maar probleem blijft; heel veel druk in koelsysteem.
Inmiddels contact gehad met Bas4cars in America, waarschijnlijk koppakking. Balen, maar ik zou toch al moeten gaan voor een grote beurt incl distributieriem.
Ik rij nu met de auto van mijn vrouw, een rode Fiat 500

en iedere keer dat ik onderweg een andere Defender tegenkom dan gaat automatisch mijn hand omhoog om even te zwaaien

Is dit normaal of gaat dit een keer over?
Ook moet ik opletten dat ik niet binnendoor door het veld naar huis toe rij want dan heb ik echt een probleem met de rode rugzak.
Dus rij je in je defender in het Limburgse en er zwaait iemand vanuit een rode Fiat, sorry ik kan het niet helpen.