Even Afkicken

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Chris Janssen

Even Afkicken

Berichtdoor Chris Janssen » 29 Sep 2014, 21:38

Tja, jammer genoeg door een lekkage in het expansievat is de motor van Defender 90 300tdi veel te warm geworden. Op weg naar een belangrijke afspraak in België op de snelweg, temperatuurmeter in het rood en op het zelfde moment een hoop stoom. Meteen aan de kant, eerst maar afspraak afgebeld en belgische wegenwacht gebeld, ondertussen was de de boel afgekoeld en flink water bijgevuld ( gelukkig nog een sixpack SPA in de auto). Bij starten weer een waterfontein via zijkant van expansievat. Voorlopig dus einde oefening. :evil: Na een 40 minuten kwam een auto van de wegenwacht, aardige meneer, maar hij kon mij ook niet helpen. Hij heeft wel een takelwagen voor mij geregeld, dit duurde wel weer een klein uur. Ondertussen wel al expansievat gedemonteerd, je moet toch iets.
Chauffeur heeft mij netjes met auto thuis afgeleverd. Afgelopen weekend nieuw expansievat gemonteerd, maar probleem blijft; heel veel druk in koelsysteem.
Inmiddels contact gehad met Bas4cars in America, waarschijnlijk koppakking. Balen, maar ik zou toch al moeten gaan voor een grote beurt incl distributieriem.

Ik rij nu met de auto van mijn vrouw, een rode Fiat 500 8-) en iedere keer dat ik onderweg een andere Defender tegenkom dan gaat automatisch mijn hand omhoog om even te zwaaien :ugeek: Is dit normaal of gaat dit een keer over?
Ook moet ik opletten dat ik niet binnendoor door het veld naar huis toe rij want dan heb ik echt een probleem met de rode rugzak.

Dus rij je in je defender in het Limburgse en er zwaait iemand vanuit een rode Fiat, sorry ik kan het niet helpen. :)
Aut viam inveniam, aut faciam.
of ik vind een weg of ik maak er een

Defender 90 300tdi 1998

VeeTee

Re: Even Afkicken

Berichtdoor VeeTee » 29 Sep 2014, 22:06

Herkenbaar Chris, dat zwaaien als je zelf eens niet in je Land Rover zit .... :D

Wat betreft het andere probleem, vaker gehoord, en om dat vóór te zijn heb ik een tijdje geleden twee leuke/handige modificaties uitgevoerd - als de meter in het rood staat ben je vaak al te laat. Daarom heb ik een externe digitale meter geïnstalleerd, met een sensor op het thermostaathuis. Later heb ik dit nog uitgebreid met een keuzeknop en meerdere sensoren (buitentemp, vbaktemp. en koptemp). Kastje met digitaal display via ebay gekocht, enkele tientjes. Ook de dop van het expansievat voorzien van een andere sensor die het niveau van de koelvloeistof meet en een zoemertje laat afgaan bij te laag niveau. Is echt een minimaal stukje elektronica plus ledje en zoemertje, via ebay nog geen twee tientjes.

Succes met de reparatie,en pas op in je rode rugzak :lol:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

tim

Berichtdoor tim » 29 Sep 2014, 22:24

Mooi stukje tekst ;)
Succes met de reparatie.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ppw

Berichtdoor ppw » 29 Sep 2014, 23:13

Yup
Heb daarom ook extra meter gemonteerd, met sensor in radiator, net na de thermostaat, bovenste slang
En als deze boven de 87* is gooi ik de Kenlowe aan
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Sep 2014, 23:44

Bij een Kenlowe zit toch standaard een thermoschakelaar die de fan voor je aanzet bij instelbare temperatuur?
gone

ppw

Berichtdoor ppw » 30 Sep 2014, 00:56

Ja, kan....
Maar als je in het water staat( :? :D ) is het wel prettig om je fan handmatig in of uit te kunnen zetten :roll:
En een 200 TDI wordt niet heeeeeel snel te warm ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Sep 2014, 10:45

visco gaat ook niet uit ;-)

maar dan zou ik lekker automatisch inschakelen en bij doorwading uitschakelen.....
gone

Iris

Berichtdoor Iris » 01 Okt 2014, 08:07

Ik rij nu met de auto van mijn vrouw, een rode Fiat 500 8-) en iedere keer dat ik onderweg een andere Defender tegenkom dan gaat automatisch mijn hand omhoog om even te zwaaien :ugeek: Is dit normaal of gaat dit een keer over?

Haha heel herkenbaar sinds half augustus rij ik na 16 jaar geen LandRover meer en vaak zwaai ik nog naar mensen maar die hebben echt geen idee meer hoe of wie/wat en ja bij elke LR heb ik nog de gewoonte om te seinen of zwaaien

robb

Berichtdoor robb » 01 Okt 2014, 12:05

Hmmm Iris....helemaal geen Landrover meer?????????? Jeetje wat rij je nu dan...kan ik misschien terugzwaaien als ik je tegenkom
Robb

\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"

blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....

Iris

Berichtdoor Iris » 02 Okt 2014, 08:19

Ja jeetje.....lieve Robb hoe zal ik het vertellen.... klopt geen LandRover meer alleen nog 35 x 1:18 :( en de rest van de verzameling
RRC in december verkocht super wagen maar voor ons zat er te veel werk aan te komen om "m echt goed te houden en omdat wij alles moeten laten doen gewoon te gek
In januari is Emmy lelijk gevallen en heeft hierbij haar rechter boven arm gebroken en die arm zal nooit meer 100% worden
Oryx verkocht in maart daarvoor in de plaats een Kip Shelter helemaal goed super licht bakkie en alles er op en er aan
en ja onze geliefde Nipper the 90 verkocht maar na 16 jaar was het mooi geweest en inderdaad nooit gedacht maar zo zie je maar
ik fiets 3 minuten naar mijn werk dus voor 1 kerstrit per jaar en 6 weken greenlane in Frankrijk wel erg veel wegenbelasting terwijl we er tussen door niets mee doen zonde geld onze lieve hond Tinker is ook niet meer dus tja
Het zoeken naar iets anders was niet eenvoudig wat moet je nog na een LR en ja wij rijden nu in een merk waar ik nooit van had gedacht dat ik daar ooit in zou gaan rijden maar helemaal super en off road ook gewoon goed en we kwamen deze auto toevallig tegen bij een Renault dealer alles er op en er aan weinig klm,trekhaak en natuurlijk 4wd en het is het zelfde gekke 4WD wereldje
Hebben er net 3 dz klm op zitten door Frankrijk in onze 2e vakantie met de Shelter heerlijk relaxt rijden en ook nog veel offroad plezier ben er echt super blij mee en heb de 90 nog niet echt gemist :oops:

Het is een Dacia Duster 1.6 4 WD
https://www.youtube.com/watch?v=gIvybC1lWf8

sorry voor het vloeken op dit forum :lol:
Bijlagen
10407964_908209535874500_2852742742471977934_n.jpg

Terug naar “Kroeg”