Beste onderdelen site

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Rotteveel

Beste onderdelen site

Berichtdoor Rotteveel » 10 Aug 2014, 19:52

Het zal vast al vaker besproken zijn binnen dit forum, maar toch aan jullie de volgende vraag. Ik heb zelf veel onderdelen besteld via Paddock, alleen toch vaak ontevreden over de kwaliteit van het spul.

Wat vinden jullie de beste onderdelen website?
Land Rover 90 - 1985 - 200TDI - LT77 - LT230

Waterrover
Beheerder

Re: Beste onderdelen site

Berichtdoor Waterrover » 10 Aug 2014, 20:59

Gewoon bij de dealer.....altijd eerste klas kwaliteit, past altijd en het werkt naar behoren. ;) Of anders Budget-Parts, Vis Land Rovers, etc. :|

ppw

Berichtdoor ppw » 10 Aug 2014, 22:10

Als je besteld bij paddocks/ John craddock enz. Vraag om OEM !; of G. (Genuine Parts)
Anders krijg je britpart enz.( terwijl Britpart ook OEM maakt) ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Aug 2014, 22:15

probleem bij Paddock is dat daar vaak niet erbij staat of het om een OEM of pattern part gaat. en achteraf aangeven betekend dat de prijs dan dus niet klopt met wat je op de site in je mandje gestopt hebt (als er OEM parts ipv de in je mandje gestopte pattern parts komen)
gone

ppw

Berichtdoor ppw » 10 Aug 2014, 23:02

Mailtje richting paddocks doet het echt wel goed!!
En ze houden er wel degelijk rekening mee( been there ...) ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

rolandrover

Berichtdoor rolandrover » 12 Aug 2014, 16:11

LR direct is ook een ok site,en geeft voor vele items keuze uit kwaliteiten, rekenen geen verzending aan en zijn snel in leveren ( laatst besteld op woensdagmorgen,stukken in de hand op vrijdagmorgen ) ik kijk wel altijd op de site van bv Craddock om de juiste partsnummers te vinden zodat ik rechtstreeks kan ingeven op LR direct.

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 12 Aug 2014, 22:28

Ik haal veel onderdelen die ik gelijk nodig heb(mijn Laro is mijn dagelijkse auto) bij BudgetParts omdat ik dan kan zien wat ik koop en de service is prima.
Rob en Huub van BP Drachten zijn ook zeer klantvriendelijk en weten heel veel.

In Engeland bestel ik de laatste tijd meestal bij LRDirect omdat ik eigenlijk altijd voor originele onderdelen ga en zij veel keus hebben.
De service daar is zonder meer prima. Snel antwoord op vragen en ook als er een verkeerd of beschadigd onderdeel wordt geleverd wordt dit heel snel en correct afgehandeld.
Vroeger gebruikte ik LRseries veel,maar daar worden de mogelijkheden minder en de service gaat achteruit.

Voor de schaars wordende originele onderdelen van de serie 2/2a shop ik bij PA Blanchard en Dunsfold omdat zij nog originele delen op de plank hebben liggen die bijna niemand anders meer heeft.

Bij Paddocks koop ik alleen delen die niet in het draaiende gedeelte zitten. Dus onderdelen die aan de buitenkant zitten en makkelijk zijn te vervangen of waarvan de maat voering niet zo kritisch is.

Met de maatvoering en kwaliteit van Britpart-en de laatste tijd ook Bearmach en Allmakes-onderdelen heb ik zeer slechte ervaringen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik nog schaarse originele delen van Britpart heb weten te scoren,maar dat heeft wel wat zoekwerk gekost.

Groet,
Eric.

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 12 Aug 2014, 23:19

ppw schreef:Als je besteld bij paddocks/ John craddock enz. Vraag om OEM !; of G. (Genuine Parts)
Anders krijg je britpart enz.( terwijl Britpart ook OEM maakt) ;)

Britpart maakt helemaal niets zelf. Britpart is net als Bearmach een Box-shifter zoals ze dat in Engeland noemen.
Britpart heeft ook wel OEM delen,maar OEM zegt alleen maar dat het van dezelfde fabrikant komt die originele delen aan Landrover levert. Dat die OEM delen dan ook dezelfde specificaties,materiaalkeuze en maatvoering heeft als originele delen is niet gezegd.
Simon van X-Eng heeft eens een groot aantal kruisjes aangekocht en getest. Imitatie,GKN en origineel Landrover. De originele van de dealer waren van het beste staal en hadden dikkere naalden. Zelfs de OEM van GKN waren niet van dezelfde kwaliteit.

De imitatie delen van deze box-shifters komen meestal uit China en India en de kwaliteit en maatvoering van die delen is vaak zeer slecht,maar zo lang ze goed verkocht worden omdat iedereen zo goedkoop mogelijk Landrover wil rijden wordt de kwaliteits controle in die landen niet aangescherpt en de mannen van Britpart en zo lachen zich een krul in de l*l.

Groet,
Eric.

tim

Berichtdoor tim » 13 Aug 2014, 00:10

Rotteveel schreef:Het zal vast al vaker besproken zijn binnen dit forum, maar toch aan jullie de volgende vraag. Ik heb zelf veel onderdelen besteld via Paddock, alleen toch vaak ontevreden over de kwaliteit van het spul.

Wat vinden jullie de beste onderdelen website?

Heb je een pbtje gestuurd voor een goed alternatief.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Rotteveel

Berichtdoor Rotteveel » 13 Aug 2014, 10:48

Kijk, bedankt voor de nuttige reacties en pb's! Toch weer wat geleerd :)
Land Rover 90 - 1985 - 200TDI - LT77 - LT230

Terug naar “Kroeg”