Bandjes
-
Landmarcs
Re: Bandjes
Nog steeds geen schuddebuikende lachbuien.
Zoals gezegd: ze houden steentjes erg makkelijk vast, en ze gooien een beetje met zand en modder.
Het rubber lijkt niet erg stug/hard: een vuursteen-steentje dat langer klem had gezeten liet zijn sporen na -- vuursteen(scherfjes) zijn berucht bij fietsers, althans bij de pre-anti-lek-band fietsers. Je ziet ook wat sporen van nogal rotsige passages, maar dat hangt wellicht samen met een wat hoge bandenspanning.
Die relatief hoge bandenspanning maat ze wel stil: de randblokken rollen netjes af en "stampen" niet. Met de door mij gekozen bandenspanning merk je iets van "cuppen" dwz de randblokken worden "scherp" zodanig dat ze in de rijrichting "happen". Overigens, qua bandenspanning zit ik iets onder die die aanbevolen wordt voor een volgeladen auto, en dus ook zo'n 10% onder wat ik gewoonlijk in de 7.5x16 deed. Bij drempels en richels voelt het voor mij soms wat zacht, maar verder is het wat mij betreft prima.
En tenslotte: tot mijn verbazing is het nuttige loopvlak slechts 18 cm breed (mijn vertrouwde 7.5x16 heeft een nuttige loopvlakbreedte van 16 cm ! )
Voor de toekomst is nog te bezien wat de levensduur zal worden. De veel geroemde BFGoodrich AT was vroeger DE standaard (met uitschieters tot 200K kilometer), maar ik las berichten dan de moderne BFG heel veel vlotter slijten (en ze zijn daarbij wel 25% duurder).
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:
En tenslotte: tot mijn verbazing is het nuttige loopvlak slechts 18 cm breed (mijn vertrouwde 7.5x16 heeft een nuttige loopvlakbreedte van 16 cm ! )
Groeten MarcS
Nou, die silvester stallone kan wel inpakken komende hersfst/winter;
als die op de set aankomt voor de opnames van Rambo part 18, krijgt ie acuut te horen dat een veel beter geschikte hollandse kandidaat zijn rol heeft ingepikt, niet in de laatste plaats vanwege the mobile gear..
Marc, je blijft een heerlijke uitzondering..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Jasper Drenthe
Update:
Nieuwe General Grabbers AT1 liggen te wachten op de velgen.
Deze worden zwart gecoat alvorens de nieuwe bandjes erop gaan!
Can't wait!!
Nieuwe General Grabbers AT1 liggen te wachten op de velgen.
Deze worden zwart gecoat alvorens de nieuwe bandjes erop gaan!
Can't wait!!