Bandjes

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dommel

Re: Bandjes

Berichtdoor Dommel » 03 Aug 2014, 18:36

Je wilt een positief bericht?
Nou, ik ben heel tevreden met m'n 18" A/T General Grabbers onder m'n Freelander.
Geen extra geluid op de weg op hogere snelheid, meer grip in het terrein.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Jasper Drenthe

Berichtdoor Jasper Drenthe » 03 Aug 2014, 19:34

Haha, en nog steeds geen mensen die ervaringen hebben met remoulds, zal ik wel de eerste in Nederland zijn :mrgreen:

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 03 Aug 2014, 19:44

Jasper Drenthe schreef:Wat een negativiteit weer.
Wie van jullie heeft er echt zelf ervaringen mee?

Edit:
jullie hebben het over retreads (van vrachtwagens), insa turbo's zijn remoulds. Totaal verschillend...
Naar mijn mening komen er steeds meer remoulds, aangezien dit beter voor het milieu is en stukken goedkoper.

Nou, waar lees jij dan dat het remoulds zijn? Ik lees hier en hier toch echt "retreads"...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Jasper Drenthe

Berichtdoor Jasper Drenthe » 03 Aug 2014, 21:33

De eerste link is een verkoper die het verschil waarschijnlijk niet doorheeft.
Tweede link zie ik het even zo snel nergens staan.

Maar de positieve reacties heb ik hier vandaan.

http://www.landyzone.co.uk/lz/f16/need- ... 16714.html

Met alle respect, maar als ik hier een vraag stel vind ik het behoorlijk laag als er gezegd wordt dat ik met een bord achter op mijn auto moet rijden dat ik op retreads rij...
Komt over als een stelletje ... op dit forum, terwijl ik niemand persoonlijk ken.

Nodigt naar mijn kant ook niet uit om mij verder te verdiepen in de landrover scene.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 03 Aug 2014, 21:55

Jasper Drenthe schreef:De eerste link is een verkoper die het verschil waarschijnlijk niet doorheeft.

... da's wel 'n makkelijke

Jasper Drenthe schreef:Tweede link zie ik het even zo snel nergens staan.

Tweede link: derde alinea, punt 3; en de laatste alinea.

Ik proef een beetje dat je alleen positief advies kunt waarderen... Jammer, mijn / ons advies is welgemeend en oprecht. Misschien drukt iemand zich hier soms wat sterk uit, maar het is denk ik wel goedbedoeld. Als dat je ergert en je afstoot om verder te gaan met Land Rovers dan is dat wellicht een beter besluit.
Kortom, bestudeer de links en adviezen, zowel de positieve als de negatieve, en maak dan zelf een weloverwogen beslissing.

Happy Landrovering!
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

tim

Berichtdoor tim » 03 Aug 2014, 22:03

Niets aan toe te voegen, goed verwoord door vincent.

Kom op, relativeer een beetje , immers dat hoort uberhaupt bij landrover..
-wat weer geen bal met banden van doen heeft..-

succes met je bandenkeuze :!:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Jasper Drenthe

Berichtdoor Jasper Drenthe » 04 Aug 2014, 10:11

Het is niet dat ik negatieve adviezen niet kan waarderen. Het gaat erom dat mensen via via gehoord hebben dat het slecht is. Ik verwachtte dat er mensen de banden zelf ooit geprobeerd hebben en al dan niet positief of negatief erover waren.

Maar dat is dus niet het geval.

Ik heb wat rond gemaild om te vragen bij de leverancier en Insa Turbo zelf wat het nu is, retread of remould.

roelof soeteman

Berichtdoor roelof soeteman » 04 Aug 2014, 11:34

De INSA turbo's kan ik je helemaal niets nuttigs over vertellen, net als over de hele retread/remould discussie. Maar de General Grabber AT's heb ik onder de freelander gehad en waren hele goede banden! Niet al te veel herrie en goede grip in modder en zand. Duurzaamheid weet ik niet van ze, ik heb de auto een maand of 6 nadat ze eronder zaten verkocht.
Land Rover Series 3 SWB '79

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Aug 2014, 19:20

Retread is opnieuw profiel gesneden op banden. Dat is alleen aan te raden bij banden die daarvoor ontwikkeld zijn en dat zijn eigenlijk alleen vrachtwagen banden. Heb mijn halve jeugd banden "opgesneden" zoals wij dat noemden en mijn neef doet het nog dagelijks in zijn bedrijf.

Dat andere waar het over ging wil ik niet eens over praten........ Dat is ruk, klote ,waardeloos en kut.

En ja, dat weet ik uit eigen ervaring. Met Fedima's voor off road en uit dik 30 jaar ervaring van de bandenhandel van voornoemde neef. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 04 Aug 2014, 19:52

Edward schreef:Retread is opnieuw profiel gesneden op banden. Dat is alleen aan te raden bij banden die daarvoor ontwikkeld zijn en dat zijn eigenlijk alleen vrachtwagen banden. Heb mijn halve jeugd banden "opgesneden" zoals wij dat noemden en mijn neef doet het nog dagelijks in zijn bedrijf.

Dat andere waar het over ging wil ik niet eens over praten........ Dat is ruk, klote ,waardeloos en kut.

En ja, dat weet ik uit eigen ervaring. Met Fedima's voor off road en uit dik 30 jaar ervaring van de bandenhandel van voornoemde neef. :shock: :shock:

Inderdaad kunnen vrachtwagenbanden soms opgesneden worden, er staat dan "Regrovable" op de wang van de band. Bij deze banden zit, als het profiel versleten is, nog voldoende rubber voordat je in het karkas terecht komt.

Jasper Drenthe schreef:Haha, en nog steeds geen mensen die ervaringen hebben met remoulds, zal ik wel de eerste in Nederland zijn :mrgreen:

En ik heb zo'n 35 jaar geleden eens een setje gecoverde bandjes onder een normale personenwagen gehad (met Michelin profiel en die zouden rond een <oud> Michelin karkas zijn gefabriceerd), die cover's kostten de helft in vergelijking tot echte Michelin's. Ze sleten echter twee keer zo snel, dus het voordeel was rap verdwenen.
Misschien dat tegenwoordig de kwaliteit van het rubber beter is?? Ik heb het in ieder geval niet weer uitgeprobeerd en altijd de wat duurdere merkbanden gekocht.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Kroeg”