goedemiddag,
naar aanleiding van het mooie weer ben ik op het idee gekomen om mijn 109 series 2 deurs om te bouwen naar een softtop.
maar nu vraag ik me af wat heb ik hier precies voor nodig buiten de kap, framewerk en achterklep?
zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten ?
waar zijn de frames verkrijgbaar aangezien ik al een tijdje aan het zoeken ben maar tot op heden nog niks gevonden heb .
mvg Ralf
ombouw hard>softtop
ombouw hard>softtop
Land rover 109 2,25D 1973(ingeruild)
Land rover 90 2,5NA Diesel 1986( geruild voor de 109)
BMW R1100RS 1993
BMW R1100RS 1993
- arjan_de_jong
Re: ombouw hard>softtop
Volgens mij heeft paddock wel het een en ander nieuw en anders moet je maanrover eens proberen. Die heeft veel gebruikte onderdelen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Om maar een adres te noemen:
http://www.exmoortrim.co.uk/store/series-2-3/hoods/109-full-hood-canvas-detail.html
Of je kijkt geregeld op ebay.co.uk of op de Engelse Series fora. Succes ermee!
http://www.exmoortrim.co.uk/store/series-2-3/hoods/109-full-hood-canvas-detail.html
Of je kijkt geregeld op ebay.co.uk of op de Engelse Series fora. Succes ermee!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Geen idee of het voor een 109 ook zo is, maar voor een 130 kost die stangenset echt achterlijk geld.
De stangen zouden ongeveer evenveel kosten als de Mohair huif....
Ik heb er 1 gevonden bij de dealert die van een nieuwe afgepakt was voor een fractie van de nieuwprijs. Dat zal voor een 109 niet lukken, maar 2e hands zijn er vast wel te vinden.
Ik heb er 1 gevonden bij de dealert die van een nieuwe afgepakt was voor een fractie van de nieuwprijs. Dat zal voor een 109 niet lukken, maar 2e hands zijn er vast wel te vinden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Het is alles bij elkaar wel een duur geintje ja. En dat die set stangen net zoveel moet kosten als een hele huif vind ik ook nogal straf. Gelukkig heb ik er maar een paar nodig en die zijn los verkrijgbaar. Maar op ebay zie ik ze geregeld voorbij komen, zeker voor series 3. En als je al een begin kan maken met die voor een 88 en de rest los bestelt kom je er vast. Maar of dat voor deze zomer gaat lukken betwijfel ik. Zeker omdat veel van die Engelanders grotere items weigeren op te sturen.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
Dat opsturen is geen enkel punt. Er zijn zat mensen die met grote regelmaat op en neer reizen.

Edward van Vugt
bij de achterklep moet je even kijken of jouw achterbalk ook de draaipunten heeft voor een achter klep. zo niet, dan kun je de achterklep ook altijd aanpassen zodat hij in de scharnieren hangt van de deur.
verder moet je even kijken of jouw bak ook de gaten heeft om het frame in te zetten. dat zit geloof ik op de rand van de bak geschroefd. omdat die van ons van soft top naar hard top gegaan is, zijn die gaten her gebruikt om de hardtop mee vast te trekken. het gaat hier dan om 6 punten (4 op de punten) met daaronder een cm of 10 buis.
verder moet je even kijken of jouw bak ook de gaten heeft om het frame in te zetten. dat zit geloof ik op de rand van de bak geschroefd. omdat die van ons van soft top naar hard top gegaan is, zijn die gaten her gebruikt om de hardtop mee vast te trekken. het gaat hier dan om 6 punten (4 op de punten) met daaronder een cm of 10 buis.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
alvast bedankt voor alle reacties,
maar ik zal toch nog een tijdje moeten zoeken naar alle onderdelen, en kreeg vandaag het aanbod voor een opslag voor de auto maar ook de kap als ik deze eraf wil halen om te gaan toeren .
dus de softtop wordt waarschijnlijk een project voor na de restauratie( een ex def laro hoort toch groen te zijn zonder tapijt )
mvg Ralf
maar ik zal toch nog een tijdje moeten zoeken naar alle onderdelen, en kreeg vandaag het aanbod voor een opslag voor de auto maar ook de kap als ik deze eraf wil halen om te gaan toeren .
dus de softtop wordt waarschijnlijk een project voor na de restauratie( een ex def laro hoort toch groen te zijn zonder tapijt )
mvg Ralf
BMW R1100RS 1993
BMW R1100RS 1993
Ralf 91 schreef:...( een ex def laro hoort toch groen te zijn zonder tapijt )
Ralf, het ging toch om een series 2 109 dat je zei? dat is nog lang geen defender zegmaar
Buiten dat heb je wel gelijk, een defensie wagen hoort groen te zijn en tapijt.. tja das voor de huiskamer.
------
met een ex def bedoel ik een ex defensie ,
het gaat inderdaad om een 109 series 2 die al omgebouwd is naar 12 volt
gr
het gaat inderdaad om een 109 series 2 die al omgebouwd is naar 12 volt
gr
BMW R1100RS 1993
BMW R1100RS 1993