De ooievaar is geLand (rovert) :P

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Luke

De ooievaar is geLand (rovert) :P

Berichtdoor Luke » 26 Mei 2014, 05:32

Jawel, het is zover.......
Ome Luke is sinds 21 mei pappa van een blakende gezonde zoon.

A Landeiro has been born :)

En Maurits (oa Serieus vernoemd naar Maurice (Wilks) - ontwerper van de Land Rover serie I ;) ) mag na een paar daagjes geelzucht behandeling morgen waarschijnlijk uit het ziekenhuis en naar huis.

En dat brengt me direct bij mijn vraag.

Ik heb een maxi cosi, maar wat is de beste plaats van transport van Maxi Cosi met daarin de kleine man?

Op de achterbank? vooruitkijkennd of achterstevoren? of op de voorstoel? ......vooruitkijken of achterstevoren?

Jaja, ik weet het, ben rijkelijk laat met deze voorbereiding ;), desondanks wil ik het toch wel graag ff zeker weten :)

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Re: De ooievaar is geLand (rovert) :P

Berichtdoor Roger B. » 26 Mei 2014, 06:31

gefeliciteerd

maxicosies met baby's staan in nl doorgaans achteruit kijkend op de voorstoel.
gone

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 26 Mei 2014, 06:48

gefeliciteerd :D

wat de plaats voor de maxi betreft sluit ik me bij rogerb aan
groet jelle

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 26 Mei 2014, 07:47

De reden dat ze achterstevoren op de voorstoel staan heeft te maken met de airbags.

Ik had mijn dochter altijd vooruit kijkend op de achterbank, dan kon ik haar via de binnenspiegel in de gaten houden, en kon ze zelf ook wat beter om zich heen kijken. (Om zich heen kijken zal jouw kleine nog niet doen, maar hij zal er toch ruim een jaar in vertoeven)

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Mei 2014, 07:56

heb altijd begrepen dat achteruitkijkend was omdat dan bij remmen en een mogelijk ongeval het kind niet met het gordeltje, maar met de hele oppervlakte van het stoeltje 'opgevangen' wordt.

en naast je, achteruitkijkend zou je het kind ook beter in de gaten kunnen houden dan via de spiegel....zegt men
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 26 Mei 2014, 08:26

dank voor de reacties...dingen worden wat duidelijker

zit inderdaad lochica in het verhaal, zowel veiligheids technisch als praktisch.
Het zal in onsgeval niet zo vaak voorkomen dat de kleine op de voorstoell gaat omdat wederhelft er meestal bij is.

Dus in de praktijk zal hij wel op de achterbank gaan.

Dan kan je er over discusieren of hij voor of uiteruit gaat kijken

Het argument van Roger vindt ik zelf een hele belangrijke...in geval van aanrijding wordt het kind niet in de gordeltjes gedrukt, maar heeft hij heel de rug oppervlakte ook nog eens als klapvanger.
Nadeel van deze positie is dan weer wel dat je hem moeilijker in de binnenspiegel in de gaten kan houden

dan een ander punt waar ik eigenlijk hoogst verbaasd over was. Ik deed wat zoekwerk op het net, en toen kwam ik op een ander frum uit, en daar had iemand erover dat maxi cosi nl aanbeveelt het kind in het midden op de achterbank te plaatsen.

Daar schrok ik behoorlijk van. Nou zal hij in de praktijk wel altijd die gordeltjes om hebben, en ook de maxi cosi zal vast staan , maar toch, in geval van aanrijding.
Had direct van die rampscenario visioenen...kind gelanceerd metmaxi cosi en al.......niks tussen midden van achterbank en voorruit.....dan toch maar gewoon achter een stoel vrees ik.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 26 Mei 2014, 09:01

Gefeliciteerd met jullie aanwinst,

Bij ons hebben ze alle drie achterste voren op de voorstoel gestaan, moeders op de achterbank. Als er dan iets is had zij de handen vrij om even wat te doen.
Vanaf de voorstoel is de kleine ommers niet te bereiken.

Veel rustige nachten toegewenst :D

Groet Ron

Ps: Moeders ook alles goed doorstaan?
110-Td5 X-tech 2006

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 26 Mei 2014, 09:38

Luke ik weet niet beter of jij zit nog steeds ergens in Zuid-Amerika. Of er überhaupt gecontroleerd wordt weet ik niet maar ongetwijfeld staat er ook iets over in de verkeerswetgeving. Hier in Portugal is ja of nee kinderzitje en wijze van plaatsing o.a. afhankelijk van lengte en leeftijd van het kind. Dit staat dus los van wat de ouders evt. een veiliger gevoel geeft.

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 26 Mei 2014, 09:55

marcenvon schreef:De reden dat ze achterstevoren op de voorstoel staan heeft te maken met de airbags.

Ik had mijn dochter altijd vooruit kijkend op de achterbank, dan kon ik haar via de binnenspiegel in de gaten houden, en kon ze zelf ook wat beter om zich heen kijken. (Om zich heen kijken zal jouw kleine nog niet doen, maar hij zal er toch ruim een jaar in vertoeven)

Marc

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? De manier waarop de gordels zitten lijkt het mij schier onmogelijk zo'n ding andersom te monteren. Tenminste als het een echte maxi-cosi is.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 26 Mei 2014, 10:00

Luke, van harte gefeliciteerd met de kleine man. Geniet er van voor je het weet zijn ze alweer groot. Wij hebben de maxi-cosi altijd achter de bijrijder stoel staan. Ik ben langer dan mijn vrouw en als ik rij staat de stoel altijd helemaal in de achterste stand. Tevens hebben wij bij de tweede er een basis plaat van maxi-cosi bij gekocht. Deze heeft een poot die steunt op de grond en waar het zitje in klinkt, makkelijk met los halen en er in zetten. Helemaal om dat de laro wat hoog is en je anders half moet instappen om de gordel er om heen te doen. De base plate zet je vast met de gordel, of als je een isofix bevestiging hebt dan klik je hem er zo in. Wij vinden dat de perfecte combi. Zou ze nooit met het gezicht in de rij richting zetten, dan doe je pas als ze in een groter zitje gaan zitten. Van deze heb je ook zitjes welke je zo weer op die basis plaat kunt klikken.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Kroeg”