Peiling: interesse voor slipcursus in eigen Landrover?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Sj@rif

Peiling: interesse voor slipcursus in eigen Landrover?

Berichtdoor Sj@rif » 03 Apr 2014, 13:38

Beste Landroverrijders,

Ik werk o.a. als outdoor-instructeur en heb het volgende idee:

Zijn er mensen geïntereseerd in een slipcursus in eigen Landrover?
Eens kijken hoe je auto zich gedraagt op de gladde weg en onder gecontroleerde omstandigheden de grenzen zoeken van de mogelijkheden?

Het idee is dat er op een slipbaan in Almere op een zondag een aantal Landroverrijders in hun eigen Landrover een theorie- en praktijk sliples krijgen.

Dit is geen advertentie, en gaat ook niet uit van een club als de LRCH, (mocht daar belangstelling zijn hoor ik het graag ;-).

Ik post dit vanuit de gedachte dat er wel eens belangstelling bij jullie voor zou kunnen zijn en dat het een unieke ervaring kan zijn. Dit is ook niet iets dat nu aangeboden wordt op deze locatie, maar ik zou het kunnen regelen.

Het is nog puur een idee, zaken als data, duur, kosten, etc. worden uitgewerkt met de locatie (geen aandelen ;-) als er voldoende belangstelling is. Suggesties zijn welkom!

Is hier interesse voor?
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Edward

Re: Peiling: interesse voor slipcursus in eigen Landrover?

Berichtdoor Edward » 03 Apr 2014, 14:07

Aangezien ik nu al twee keer in een slip geraakt ben, 1 keer met de Range die op z'n dak lande en 1 keer met de Disco die achteruit het talud afschoof ben ik heulemaal voor! Ik doe mee!

Al is het alleen maar om weer eens met de 130 over een circuit te schuiven. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Edward op 03 Apr 2014, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 03 Apr 2014, 18:17

Hi,

Hier ook interesse. Moet het wel uitkienen met de MRB dat het of tussen de sortout en lrch kampeer weekend is (dan heb ik de 109 uit de schorsing voor 1,5 week), of minstens een maand daarvoor of daarna.

groetjes, Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Apr 2014, 09:05

fenix2 schreef:Hi,

Hier ook interesse. Moet het wel uitkienen met de MRB dat het of tussen de sortout en lrch kampeer weekend is (dan heb ik de 109 uit de schorsing voor 1,5 week), of minstens een maand daarvoor of daarna.

groetjes, Fenna

Of natuurlijk vlak voor of vlak na zo'n korte ontschorste periode -- je kan die 1,5 week nl voor een bescheiden bedrag per dag verlengen (van 1,5 naar 2 weken kost je 2-3 tientjes extra, net zoveel als 3 dagen een maand later).

Groeten MarcS

R1200C

Berichtdoor R1200C » 04 Apr 2014, 15:22

Een (anti?)slipcursus is nooit weg. Zit alleen op het moment niet zo in de slappe was om meteen ja te zeggen. De cursussen die ik tot nu toe gedaan heb zijn altijd heel leerzaam geweest. Tot nu toe nog nooit in mijn eigen auto mee gedaan dus dat is wel een leuke optie.

Ik heb wel een paar vraagjes die al meteen bij me op komen borrelen:

- In hoeverre krijg je specifiek op de Land Rover toegespitste tips? Als we mee doen willen we denk ik met alle twee de Land Rovers mee doen, een IIa is toch anders dan een 110 Td5 ;)
- Kun je de basics eerst "oefenen" met een auto van de organisatie?
- Valt schade aan je eigen voertuig onder de dekking van de cursus of moet je dat bij je eigen verzekering afdekken (denk het laatste)?
- Lekker "Hollands": wagadaongeveerkostuh?
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 04 Apr 2014, 16:12

Landmarcs schreef:
fenix2 schreef:Hi,

groetjes, Fenna

Of natuurlijk vlak voor of vlak na zo'n korte ontschorste periode -- je kan die 1,5 week nl voor een bescheiden bedrag per dag verlengen (van 1,5 naar 2 weken kost je 2-3 tientjes extra, net zoveel als 3 dagen een maand later).

Groeten MarcS

kost me €5,42 per dag voor MRB en €24,- per keer schorsen. De schorsing verlengen naar 2 weken is financiëel gezien uiteraard een slimme actie (scheelt een keer de schorsingskosten), echter moet het ook passen in mijn agenda en tegen die tijd is het nieuwe schaats seizoen volop in de opstart en dat vraagt ook mijn nodige aandacht ;-)
evengoed hou ik de ontwikkelingen in dit draadje in de gaten, want gecontroleerd slippen is wel goed voor de rij ervaring (heb helaas met de BE combi van het werk wel ervaring met ongecontroleerd slippen, gelukkig met erg beperkte schade _ben niet gaan rollen_ stond ik achteruit geschaard in een brede middenberm te kijken naar mijn 40 meter slipspoor)

Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Apr 2014, 16:26

Malheureusement heb ik ook bedenkelijke herinneringen aan een ongeplande, en vroegtijdig afgelopen, slipcursus.

MCS_1848.jpg

Afhankelijk van de details van het aanbod heb ik belangstelling voor een iets gecontroleerder vervolg.
Ook ik blijf een en ander dus met aandacht volgen.

Groeten MarcS

PS Mbt verzekeringen etc. Misschien kan Wiggers nog iets goeds doen (soms geven verzekeraars bijv. korting op een slip- en/of rijvaardigheidstraining).

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 04 Apr 2014, 16:31

Voordat je hier aan deelneemt zou je eens moeten googelen op de ongevalsstatistieken van mensen die hebben deelgenomen aan zo'n soort cursus........

{advocaat-van-de-duivel-modus uit}

Ik heb ooit in de " burger-auto" een soortgelijke cursus gedaan, maar ik merkte daarna wel dat je minder " bang" in de auto stapt in de winter.
Tot op zekere hoogte kan dat handig zijn.
Afhankelijk van kosten en planning wil ik wellicht ook met de RRC meedoen.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Apr 2014, 16:57

Marco 109 schreef:Voordat je hier aan deelneemt zou je eens moeten googelen op de ongevalsstatistieken van mensen die hebben deelgenomen aan zo'n soort cursus........

{advocaat-van-de-duivel-modus uit}

Ik heb ooit in de " burger-auto" een soortgelijke cursus gedaan, maar ik merkte daarna wel dat je minder " bang" in de auto stapt in de winter.
Tot op zekere hoogte kan dat handig zijn.
Afhankelijk van kosten en planning wil ik wellicht ook met de RRC meedoen.

Marco 109,

Dan moet je mijn spoed-cursus eens doen, dat is de beste remedie tegen een "mij overkomt zoiets niet" attitude (nu was deze attitude bij mij tot dan toen al niet daverend ontwikkeld, maar ik weet nu dat de grens tussen "Oeps, even wat tegensturen", en "Uh, voorzichtig de gordel losmaken - even schrap zetten, om te voorkomen dat ik met m'n hoofd op het dak donder" erg klein kan zijn.)

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 04 Apr 2014, 17:50

na een eeuwigheid van een paar seconden schuiven (en de "als die maar niet omgaat" mantra prevelen) het uitzicht:
Afbeelding

gelukkig niet omgegaan:
Afbeelding

tot de assen in de zooi:
Afbeelding

de grootste schade:
Afbeelding

de les: respect voor gladde wegen!
doet u mij maar een slipcursus :)

Fenna
Afbeelding

Terug naar “Kroeg”