Dit doet wel erg pijn, hoewel ik uit ervaring weet dat dit gedaan is voor bangmakerij. Degene aan wie ik mijn defender verkocht had wel degelijk de keuze tussen direct exporteren en hetgene dat in het filmpje gebeurd. Kijken op eigen risico......
http://www.youtube.com/watch?v=mzBFwFos-o0
De Amerikanen begrijpen het nog steeds niet!
De Amerikanen begrijpen het nog steeds niet!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Re: De Amerikanen begrijpen het nog steeds niet!
Denk dat de Amerikanen het prima begrijpen. Ze hebben een set regels opgesteld (over de inhoud kun je eindeloos discussiëren) en Land Rover maakt geen Defenders die daar aan voldoen (en dat is de keuze van Land Rover, niet van de overheid in de VS). Ga je dan de boel (proberen te) belazeren door te doen alsof deze 30 jaar ouder is dan loop je een risico dat je tegen de lamp loopt.
Dan kun je soft gaan doen en zeggen "Nee geachte heer, neemt u deze Defender alstublieft terug naar de UK want zo'n auto verdient het om op de weg te blijven ook al vinden wij hem levensgevaarlijk." maar dan weet je vooraf al dat de persoon zijn transportkosten als enige verlies ziet en het gewoon weer gaat proberen met deze auto via een andere haven. Nu weet je als overheid zeker dat deze persoon een stevige financiële klap heeft te verwerken gekregen en dat deze auto in ieder geval niet nog een keer wordt aangeboden. Was het een Defender geweest die gewoon met zijn originele papieren niet door de keuring was gekomen en daarna op deze manier was behandeld dan zou je er over kunnen klagen maar ondanks dat ik het eeuwig zonde vind wat ze met deze wagen doen is het wel de beste en duidelijkste manier.
Dan kun je soft gaan doen en zeggen "Nee geachte heer, neemt u deze Defender alstublieft terug naar de UK want zo'n auto verdient het om op de weg te blijven ook al vinden wij hem levensgevaarlijk." maar dan weet je vooraf al dat de persoon zijn transportkosten als enige verlies ziet en het gewoon weer gaat proberen met deze auto via een andere haven. Nu weet je als overheid zeker dat deze persoon een stevige financiële klap heeft te verwerken gekregen en dat deze auto in ieder geval niet nog een keer wordt aangeboden. Was het een Defender geweest die gewoon met zijn originele papieren niet door de keuring was gekomen en daarna op deze manier was behandeld dan zou je er over kunnen klagen maar ondanks dat ik het eeuwig zonde vind wat ze met deze wagen doen is het wel de beste en duidelijkste manier.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
R1200C schreef:Denk dat de Amerikanen het prima begrijpen ......
Regels zijn regels, daar heb je gelijk in en dat er gehandhaafd moet worden klopt ook maar er leiden meerdere wegen naar Rome.
Wat je op het filmpje ziet heeft totaal niets met handhaven te maken maar laat overduidelijk zien dat overheidsinstanties helaas wereldwijd worden bemand door mensen met de verstandelijke vermogens van een weekdier.
Als je de moeite neemt om alle commentaren op het filmpje eens door te lezen dan wordt dat wel duidelijk.
Het lijkt er meer op dat alleen die druiloor die zijn, uit het hoofd geleerde, verhaaltje mag opdreunen in het filmpje het begrijpt althans doet alsof en zonder blikken of blozen de grootst mogelijke onzin uitkraamt waarvan hij zichzelf niet eens bewust is. De grote vraag is zelfs of de man zich überhaupt wel ergens van bewust is..........
Vooral de veiligheidsargumenten doen het erg goed en zijn ook ijzersterk. Werkelijk geen speld tussen te krijgen en al helemaal niet als je met eigen ogen hebt kunnen aanschouwen wat er op de Amerikaanse wegen allemaal rondrijdt zonder dat zich daar ook maar iemand druk om maakt.
Nu heb ik Amerikanen in het algemeen als het op intelligentie aankomt toch al niet hoog in het vaandel staan en met dit filmpje zijn ze er weer in geslaagd dit ten overstaan van de rest van de wereld te benadrukken!
Dat het een Land Rover is vind ik erg maar veel erger vind ik dat men daar nu denkt weer ongeluk voorkomen te hebben met deze achterlijke actie die nu belastinggeld kost maar ook geld op had kunnen leveren. In de commentaren worden wat ideetjes aan de hand gedaan maar laat ze anders eens komen kijken naar de Domeinen Roerende Zaken Ach, vermoedelijk zinloos, begrijpen ze vast niet.........
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
Ik snap niet wat de comments bij het filmpje er mee te maken hebben. Natuurlijk staan daar voornamelijk mensen die het (heel terecht) zonde vinden dat de auto is gesloopt. Waar iedereen voor het gemak aan voorbij gaat is dat het hier niet (alleen maar) gaat om een auto die niet aan de regels voldoet maar dat het gaat om een auto waar bewust aan geprutst is om hem ouder te laten lijken dan hij is.
Of je het veiligheidsargument nou wel of niet valide vindt (als hij oud genoeg was mag het kennelijk wel terwijl nou juist een Series niet zoveel verschilt van een Defender...) is maar een deel van het verhaal. Geen idee of mijn vermoeden klopt maar als het een zuivere import was geweest zou de auto waarschijnlijk niet gesloopt zijn. Aanbieden zoals bij de Domeinen heeft geen zin want de auto mag niet op de openbare weg rijden daar in tegenstelling tot de auto's die Domeinen doorgaans verkoopt.
Iedereen vindt die regels en de gast die ze uitlegt belachelijk etc. maar niemand pikt het feit op dat er gewoon gefraudeerd wordt of men vindt dat volkomen acceptabel. Dat vind ik pas triest...
Of je het veiligheidsargument nou wel of niet valide vindt (als hij oud genoeg was mag het kennelijk wel terwijl nou juist een Series niet zoveel verschilt van een Defender...) is maar een deel van het verhaal. Geen idee of mijn vermoeden klopt maar als het een zuivere import was geweest zou de auto waarschijnlijk niet gesloopt zijn. Aanbieden zoals bij de Domeinen heeft geen zin want de auto mag niet op de openbare weg rijden daar in tegenstelling tot de auto's die Domeinen doorgaans verkoopt.
Iedereen vindt die regels en de gast die ze uitlegt belachelijk etc. maar niemand pikt het feit op dat er gewoon gefraudeerd wordt of men vindt dat volkomen acceptabel. Dat vind ik pas triest...
Kei veel groeten,
Joost
Joost
- Erik Peters
R1200C schreef:Ik snap niet wat de comments bij het filmpje er mee te maken hebben. Natuurlijk staan daar voornamelijk mensen die het (heel terecht) zonde vinden dat de auto is gesloopt. Waar iedereen voor het gemak aan voorbij gaat is dat het hier niet (alleen maar) gaat om een auto die niet aan de regels voldoet maar dat het gaat om een auto waar bewust aan geprutst is om hem ouder te laten lijken dan hij is.
+1!
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
R1200C schreef:Of je het veiligheidsargument nou wel of niet valide vindt (als hij oud genoeg was mag het kennelijk wel terwijl nou juist een Series niet zoveel verschilt van een Defender...) is maar een deel van het verhaal. Geen idee of mijn vermoeden klopt maar als het een zuivere import was geweest zou de auto waarschijnlijk niet gesloopt zijn. Aanbieden zoals bij de Domeinen heeft geen zin want de auto mag niet op de openbare weg rijden daar in tegenstelling tot de auto's die Domeinen doorgaans verkoopt.
Natuurlijk vind ik ook dat er niet gesjoemeld moet worden met land rovers, ook om diefstal e.d. niet in de hand te werken. Wat ik gek vind (en bedoelde met de titel) is dat ze veiligheidsargumenten gebruiken terwijl hoe nieuwer de land rover is, hoe veiliger hij is (en hoe minder emissies). Dus eigenlijk deugt hun 25+ regel niet.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Mwa, denk dat dat bij veel auto's wel geldt maar dat een Defender "veiliger" is dan een Series? De foefjes als ABS etc. helpen (als ze er op zitten...) wel iets om het gevaarte op het juiste spoor te houden en de Td4 zal zeker schoner zijn dan de 2,5na maar het ontbreken van simpele standaard zaken als airbags en kreukelzones in combinatie met het gewicht en een motor die het geheel een hogere snelheid kan geven maakt hem voor de inzittenden niet veiliger dan een Series. Voor verkeersdeelnemers buiten de auto (zeker de categorie die niet beschermd wordt door blik met kreukelzones en airbags) is er al helemaal weinig verbeterd. Ze zijn nog steeds zo hoekig als 60 jaar geleden en met al die uitstekende delen die wij er op schroeven wordt hij ook niet vriendelijker (de zeldzame teddybeer op de gril als uitzondering...).
Nee, een Defender is geen auto waar ik met een gerust hart een botsproef mee zou doen en ik zou hem al helemaal niet op me af willen zien komen als ik weet dat zijn pad het mijne zal kruisen voor ik weg ben
Maar het zijn en blijven geweldige auto's om te zien en in te rijden!
Nee, een Defender is geen auto waar ik met een gerust hart een botsproef mee zou doen en ik zou hem al helemaal niet op me af willen zien komen als ik weet dat zijn pad het mijne zal kruisen voor ik weg ben
Maar het zijn en blijven geweldige auto's om te zien en in te rijden!
Kei veel groeten,
Joost
Joost
Vis nog vlees verhaal.
Wat rob stelt, een beetje groots doen voor de camera om toekomstige "avonturiers" qwa import van een bv engelse defender af te schrikken.
Met enerzijds frauduleus handelen te bestraffen, en tegelijkertijd een veiligheidselement erbij betrekken.
Wat dat zou dan in gevaar gebracht zijn omwille van een deelaanpassing van de defender.
Wat een bullshit.
Tsja, de 2.5 na vervangen voor een 200 tdi crieert inderdaad een levensgevaarlijke auto..
Regels zijn regels, prima.
Benoem dat dan in je commentaar als overheid, en verzin er geen heisa bij.
Maar hoe zit dat dan bij al die voorbeelden, inclusief defenders, die totaal omgebouwd worden door al die talloze custum /tailermade autobedrijven aan bv de westcoast??
Wat maar eens dat zogenaamde veiligheidsaspect totaal onderuit haalt, evenals het bestaansrecht van originaliteit.
Wat rob stelt, een beetje groots doen voor de camera om toekomstige "avonturiers" qwa import van een bv engelse defender af te schrikken.
Met enerzijds frauduleus handelen te bestraffen, en tegelijkertijd een veiligheidselement erbij betrekken.
Wat dat zou dan in gevaar gebracht zijn omwille van een deelaanpassing van de defender.
Wat een bullshit.
Tsja, de 2.5 na vervangen voor een 200 tdi crieert inderdaad een levensgevaarlijke auto..
Regels zijn regels, prima.
Benoem dat dan in je commentaar als overheid, en verzin er geen heisa bij.
Maar hoe zit dat dan bij al die voorbeelden, inclusief defenders, die totaal omgebouwd worden door al die talloze custum /tailermade autobedrijven aan bv de westcoast??
Wat maar eens dat zogenaamde veiligheidsaspect totaal onderuit haalt, evenals het bestaansrecht van originaliteit.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wees eens wat duidelijker Tim want ik kan uit je verhaal niet opmaken wat je nou precies bedoelt of tegen wie je het hebt...
Kei veel groeten,
Joost
Joost
-
Roger B.
zou het veiligheidsverhaal niet gewoon uitleg zijn, waarom een "moderne" defender niet toegelaten is, en niet specifiek op deze ene slaan?
en samengestelde voertuigen zijn ook bij ons in NL probleem gevallen, ze laten voertuigen die niet aan de veiligheidsregels voldoen gewoon niet toe
en samengestelde voertuigen zijn ook bij ons in NL probleem gevallen, ze laten voertuigen die niet aan de veiligheidsregels voldoen gewoon niet toe
gone