rugged telefoons

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Gadgets

Berichtdoor tim » 18 Feb 2014, 23:08

Roger B. schreef:Wil je een bomb-proof GSM, maar is een Sonim je te simpel?

Ik weet dat er in het verleden alhier wel eens de gebruikservaringen voorbij zijn gekomen van de sonim mobiele telefoon.
Er is helaas niets meer te vinden in de forumgeschiedenis.
moet binnenkort m'n nokia 5140 vervangen, en overweeg de aanschaf van een sonim xp3(sentinal).
op het internet kan ik echter maar weinig feitelijke ervaringen vinden, vandaar de vraag dat als er alhier mensen zijn met opgedane ervaring van de sonim,hou ik me aanbevolen.
het gaat me vooral om het dagelijkse gebruik van dat ding;doet ie wat ie moet doen, namelijk een no nonsence betrouwbaar ding in stoffige werkomstandigheden?
en is de ozo vaak geclaimde robuustheid ook daadwerkelijk van toepassing?

gr floris
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Feb 2014, 23:16

Klote, ruk, waardeloos, het geld niet waard. :shock: :shock:

Da's de korte samenvatting. Gek genoeg is de meest betrouwbare telefoon die ik in al die jaren gehad heb een I-phone. Ja, inderdaad, zo'n glazen doosje. Door het aanraakscherm komt er nagenoeg geen stof in het ding en het blijft het gewoon doen.

Ik heb net mijn 4s vervangen voor een 5s. Dus als je die 4 wilt uit proberen moet je maar ff een bakkie komen doen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 18 Feb 2014, 23:34

Ik wordt helemaal kriegel van die moderne telefoons, echt.
nou moet ik wel zeggen dat die sonims aanzienlijk in prijs zijn gezakt,maar goed, als ze ruk zijn dan is iedere euro eraan besteed nog zonde van het geld.
dan koop ik liever een nieuwe 5140i, nog steeds leverbaar(new old stok)

jonghe, van de dieselkosten naar jou toe kan ik al een halve nieuwe iphone 5 kopen.. :D :D
110 HT 200 Tdi 1989.

forbert

rugged telefoons

Berichtdoor forbert » 19 Feb 2014, 01:24

Laro Sonim was nie veul, readily admitted.
Heb zelf nu een Sonim Ex-Ecom Handy 07, geen smart, lampie, lekker simpel en rugged, bevalt me prima.
'n Sterke telefoon om te bellen. En dat doet ie goed.
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Feb 2014, 06:18

Of geen sonim....

Caterpillar B15 bijvoorbeeld ......(maar is smartfoon, niet wat je zoekt)

Kwam deze pas tegen toen ik net een galaxy S4 had.....jammer, anders had ik nu een caterpillarfoon gehad
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Feb 2014, 09:21

Als je niet héél errug hard een waterdichte telefoon nodig hebt moet je die vooral in de winkel laten liggen! Al die membraampjes maken dat de telefoon gewoon kut functioneert.

Dat geld ook al voor de waterdichte hoezen om een slimfoon en net zo goed voor de Sonims en afgeleiden. Maat van me bet ook met met zo'n nieuwe Sonim en soms met een Cat maar met beide is hij gewoon klote te verstaan. Daarbij is de duurzaamheid van die dingen gewoon nihil, heb nog nooit iemand meegemaakt die 2 jaar met zo'n ding deed.

Wil je geen slimfoon zou ik gewoon voor de Nokia gaan, dat scheelt je ook twee weken cursus om de nieuwe te gaan snappen! :lol: :lol:
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 19 Feb 2014, 09:40

Edward schreef:
Wil je geen slimfoon zou ik gewoon voor de Nokia gaan, dat scheelt je ook twee weken cursus om de nieuwe te gaan snappen! :lol: :lol:

Zou jij jouw mensenkennis aangaande bepaalde individuen niet, ik herhaal niet willen delen op een publiek forum??
dank u!! :lol: :lol:
ik neem je advies ter harte.
wel weer apart dat zo'n fabrikant z'n product dermate de hemel inprijst, terwijl de praktijk een andere kan zijn.
maar goed, ik wacht nog even mogelijke andere reactie's af.
110 HT 200 Tdi 1989.

tim

Berichtdoor tim » 19 Feb 2014, 18:09

Morgen in adam een xp 3 sentinal ophalen.
Neem de gok maar, en we zien het wel over hoelang die waterdichte belboot zinkt..

dank voor de reacties.
110 HT 200 Tdi 1989.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 19 Feb 2014, 20:21

Edward schreef:Klote, ruk, waardeloos, het geld niet waard. :shock: :shock:

Het was toch een maaibalk waar hij niet tegen kon?, lukt je Iphone ook niet om daar ongeschonden uit te komen :mrgreen:

Valt overigens wel mee Floris zo'n Iphone, ik heb de oude 4 van moeders. Geen app's en internet af en toe wifi en bellen lukt me ook nog :lol:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Feb 2014, 20:32

Ron63 schreef:
Het was toch een maaibalk waar hij niet tegen kon?, lukt je Iphone ook niet om daar ongeschonden uit te komen :mrgreen:

Groet Ron

Klopt, dat was de genadeklap. :oops: :oops: Maar vanaf dag 1 heb ik klachten gekregen over de verstaanbaarheid en ook het geluid van de luidspreker was hooguit matig te noemen. ;)
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”