Hallo allemaal!
Mooi clubblad ontvangen gisteren! Mooie matte omslag!
Ik ben wel klaar met glossy...dit is veel mooier!
Leuke inhoud, goed gedaan iedereen die daar weer energie in gestoken heeft!
Dank!
Groet, Ruben
clubblad
clubblad
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
Re: clubblad
Zo zie je maar weer, smaken verschillen.
Ik vind het qua inhoud nog steeds top, maar qua uitstraling dus helemaal niets. Doet mij erg goedkoop, krant-achtig aan. De indruk dat het een luxe magazine was is helemaal weg, en vervangen door een " clubblaadjes-uiterlijk"
Foto's komen veel minder mooi tot hun recht.
Mijn mening...
Ik vind het qua inhoud nog steeds top, maar qua uitstraling dus helemaal niets. Doet mij erg goedkoop, krant-achtig aan. De indruk dat het een luxe magazine was is helemaal weg, en vervangen door een " clubblaadjes-uiterlijk"
Foto's komen veel minder mooi tot hun recht.
Mijn mening...
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Sluit me aan bij Marco.
Krijg er een beetje greenpace gevoel bij, 3 maal linksom correct geloogd papier, tevens geschikt voor hergebruik op een ecotoilet(pot).
nee, tis het niet helemaal, een beetje een landrover met daihatsu cuore assen of zo..
Krijg er een beetje greenpace gevoel bij, 3 maal linksom correct geloogd papier, tevens geschikt voor hergebruik op een ecotoilet(pot).
nee, tis het niet helemaal, een beetje een landrover met daihatsu cuore assen of zo..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
zoals met alles binnen de club, is het forum niet de plek waar je opmerkingen hun doel raken..
zoals in het voorwoord gevraagd wordt.... stuur je reactie op het nieuwe uiterlijk (zowel de lovende als de minder lovende) naar redactie@lrch.nl dan komt het terecht bij de personen die er wat mee kunnen.
Ik ben er in elk geval niet kapot van.... versterkt door de foto met grote vlakken onscherp beeld wordt het matte printje op de voorkant erg "goedkoop" dit wordt nogeens versterkt door de witte rand rondom. Al met al lijkt het nu erg op een copy-shop clubkrantje
ook aan de binnenkant zijn foto's te zien die er uitzien alsof ze uit een niet al te dure laserprinter komen (pag 3 onderaan die blauwe disco bijvoorbeeld).
mijn mail met mijn reactie is al naar de redactie gestuurd.
zoals in het voorwoord gevraagd wordt.... stuur je reactie op het nieuwe uiterlijk (zowel de lovende als de minder lovende) naar redactie@lrch.nl dan komt het terecht bij de personen die er wat mee kunnen.
Ik ben er in elk geval niet kapot van.... versterkt door de foto met grote vlakken onscherp beeld wordt het matte printje op de voorkant erg "goedkoop" dit wordt nogeens versterkt door de witte rand rondom. Al met al lijkt het nu erg op een copy-shop clubkrantje
ook aan de binnenkant zijn foto's te zien die er uitzien alsof ze uit een niet al te dure laserprinter komen (pag 3 onderaan die blauwe disco bijvoorbeeld).
mijn mail met mijn reactie is al naar de redactie gestuurd.
gone
Ga ik zeker doen Roger, en wel meteen na mijn reactie hier. Ik vind het helemaal prima. Niet meer langer zoeken naar de juiste hoek om een foto te kunnen bekijken of een artikel te lezen, vooral bij kunstlicht. Ik stel voor dat het clubblad voortaan gestencild wordt. Lekker old-school en underground! Een clubblad is om te lezen en niet om op de salontafel te leggen.
P.S.: De foto op de cover is leuk maar fototechnisch gewoon niet helemaal goed. Daar kan de drukker niets aan doen, noch het papier. Op glossy papier had je precies hetzelfde probleem gehad. Met oprechte excuses aan de fotograaf want die kan er ook niets aan doen. Die heeft waarschijnlijk ook maar gewoon door de lens gekeken, een leuk beeld gezien en geklikt. Een andere instelling (handmatig de ISO verhogen) had het beeld wat kunnen ophalen qua scherpte-diepte. Maar of dat echt heel erg veel had uitgehaald is nog maar de vraag. Heel erg veel licht was er niet zo te zien. De overige foto's zijn verder prima toch?
P.S.: De foto op de cover is leuk maar fototechnisch gewoon niet helemaal goed. Daar kan de drukker niets aan doen, noch het papier. Op glossy papier had je precies hetzelfde probleem gehad. Met oprechte excuses aan de fotograaf want die kan er ook niets aan doen. Die heeft waarschijnlijk ook maar gewoon door de lens gekeken, een leuk beeld gezien en geklikt. Een andere instelling (handmatig de ISO verhogen) had het beeld wat kunnen ophalen qua scherpte-diepte. Maar of dat echt heel erg veel had uitgehaald is nog maar de vraag. Heel erg veel licht was er niet zo te zien. De overige foto's zijn verder prima toch?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
- Erik Peters
De meeste foto's worden tegenwoordig of met een compact camera, of met een telefoon gemaakt. Dan kijk je niet meer 'door de lens' maar op zo'n klein schermpje, waarop elke foto scherp lijkt te zijn, totdat je de foto groot op een computerscherm of, in dit geval, het clubblad terug ziet.ErwinD90 schreef:Met oprechte excuses aan de fotograaf want die kan er ook niets aan doen. Die heeft waarschijnlijk ook maar gewoon door de lens gekeken, een leuk beeld gezien en geklikt.
De redactie moet het blad maken met het (foto) materiaal dat ze krijgen toegestuurd en dan kan ik mij voorstellen dat ze een leuke foto plaatsen ook al is ie niet haarscherp.
Ik vermoed ook dat het clubblad digitaal geprint is i.p.v. "echt gedrukt". Is natuurlijk goedkoper.Roger B. schreef:Ik ben er in elk geval niet kapot van.... versterkt door de foto met grote vlakken onscherp beeld wordt het matte printje op de voorkant erg "goedkoop" dit wordt nogeens versterkt door de witte rand rondom. Al met al lijkt het nu erg op een copy-shop clubkrantje ook aan de binnenkant zijn foto's te zien die er uitzien alsof ze uit een niet al te dure laserprinter komen (pag 3 onderaan die blauwe disco bijvoorbeeld).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
Ik zei ook dat deze foto, scherp gesteld op het beeld in de spiegel waardoor het merendeel van het beeld onscherp is ( of dat een foutje of een keuze was laat ik in het midden) het effect van mat, ietwat lage resolutie beeld versterkt.
En een fatsoenlijke kwaliteit foto in fatsoenlijk digitaal printdrukwerk ziet er gewoon goed uit. Bij een oplage van 2500 a 3000 exemplaren lijkt me gewoon printen een relatief dure variant en is digitaal drukken vast voordeliger.
Dat fotos niet goed zjjn is niks wat in een paar maanden veranderd. Voorheen was beeldkwaliteit ook gewoon goed
En een fatsoenlijke kwaliteit foto in fatsoenlijk digitaal printdrukwerk ziet er gewoon goed uit. Bij een oplage van 2500 a 3000 exemplaren lijkt me gewoon printen een relatief dure variant en is digitaal drukken vast voordeliger.
Dat fotos niet goed zjjn is niks wat in een paar maanden veranderd. Voorheen was beeldkwaliteit ook gewoon goed
gone
Ik snap de ophef maar voor een deel. De keuze van de foto vind ik persoonlijk prima. Naast het feit dat de foto een prima beeld geeft van de laatste kerstrit (groene omgeving, mensen die hun auto aankleden en veel auto's achter elkaar) is de toegepaste "techniek" prima gekozen. Het deel dat de focus verdient (de Land Rovers achter de auto) zijn scherp, alle andere bijzaken zijn onscherp. Veel professionele fotografen die iets anders doen dan feiten vastleggen gebruiken dit soort technieken.
Dat de cover mat is ipv glanzend is een persoonlijk iets. Dat het daardoor als een goedkoop vodje wordt afgeschilderd snap ik niet echt. Door de gelijmde rug is het in mijn ogen juist professioneler dan geniet. Nog even een stukje tekst op de rug en je kunt er een boekenkast mee vullen. Als de covers achter elkaar een jaartal zouden vormen dan is het helemaal een reden om het te bewaren...
Al met al heeft een aantal vrijwilligers een boel moeite gestopt in het aanpassen van het clubblad en dat alleen al verdient een klopje op hun schouders!
En over de foto's: hoe meer mensen foto's aanleveren hoe groter de keuzemogelijkheden van de redactie worden...
Dat de cover mat is ipv glanzend is een persoonlijk iets. Dat het daardoor als een goedkoop vodje wordt afgeschilderd snap ik niet echt. Door de gelijmde rug is het in mijn ogen juist professioneler dan geniet. Nog even een stukje tekst op de rug en je kunt er een boekenkast mee vullen. Als de covers achter elkaar een jaartal zouden vormen dan is het helemaal een reden om het te bewaren...
Al met al heeft een aantal vrijwilligers een boel moeite gestopt in het aanpassen van het clubblad en dat alleen al verdient een klopje op hun schouders!
En over de foto's: hoe meer mensen foto's aanleveren hoe groter de keuzemogelijkheden van de redactie worden...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Erik Peters schreef:De meeste foto's worden tegenwoordig of met een compact camera, of met een telefoon gemaakt. Dan kijk je niet meer 'door de lens' maar op zo'n klein schermpje, waarop elke foto scherp lijkt te zijn, totdat je de foto groot op een computerscherm of, in dit geval, het clubblad terug ziet.
De redactie moet het blad maken met het (foto) materiaal dat ze krijgen toegestuurd en dan kan ik mij voorstellen dat ze een leuke foto plaatsen ook al is ie niet haarscherp.
Dat is ook precies wat ik bedoel, al dan niet door een lens: kijken en klikken. En nogmaals, daar is helemaal niets mis mee. Zelf gebruik ik overwegend mijn telefoon voor het maken van prima foto's als het gaat om een indruk van iets vast te leggen.
En wellicht ten overvloede: de keuze van de redactie is wat mij betreft helemaal goed en geeft de sfeer van het evenement prima weer. Ik krijg er in ieder geval zin van om weer eens in een treintje Land Rovers aan te schuiven!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
- Richard Vonk
heel eerlijk denk ik dat er een andere druktechniek gebruikt is...printen ipv drukken....van een mooi blad naar een gekopieerd dingetje...zonde..
Go Far by Dakar