Grrrrrrrr

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Grrrrrrrr

Berichtdoor Landmarcs » 30 Jan 2014, 20:12

Andre Kuijt schreef:Het werd bij mij nog gekker uiteindelijk vandaag. Mocht geen ongeremde aanhanger meer trekken volgens hun gegevens en een geremde aanhanger van Max 2000kg. Ook hier dus leuker kunnen we het niet maken maar ook zeker niet makkelijker.

Gaan wederom nog maar eens een poging ondernemen om het goed op papier te krijgen. Want als ik online bij de RDW ga kijken staat er weer andere info. Mag alleen tot 750kg trekken en geen geremde aanhangers.

Pffffff.

André,

Heb je bij de RDW ook onder "Wettelijk toegestane max. massa's" -- eerst het tab-blad "Technisch" kiezen - gekeken ?
De gegevens zijn namelijk verstopt op twee tabbladen.

Afbeelding 25.png
    "Gewichten" onder "Basis"

Afbeelding 26.png
    "Wettelijk toegestane max. massa's" onder "Technisch"
NB Dit is één en dezelfde auto (een 110HT-TD4) !! Leuker kunnen we het niet maken.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Jan 2014, 20:17

Ja zo staat het bij mijn 130 ook. Aan de telefoon zei een medewerkerster van de Rdw dat de gegevens wel goed in hun systeem stonden, dus kennelijk is het zo geregistreerd. Voor de duidelijkheid denk ik..... :shock: :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Vos

Berichtdoor Erik Vos » 31 Jan 2014, 05:18

na herinslag heb ik vandaag ook het nieuwe kentekenbewijs gekregen ,
daar staat dus ook het trekgewicht niet op :evil: :evil:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2014, 09:36

Erik Vos schreef:na herinslag heb ik vandaag ook het nieuwe kentekenbewijs gekregen ,

Dus ... kopieën maken van je oude papieren kentekenbewijs, en bij vernieuwing van het kentekenbewijs expliciet om het overnemen van de trekgewichten vragen (of het helpt?). Waarschijnlijk is het "gewoon" een programmeer-foutje, want het lijkt mij evident dat het niet de bedoeling is om trekgewichten standaard op 0 te zetten om het daarna weer terug op de oorspronkelijke waarde terug te zetten.

Groeten MarcS

Andre Kuijt

Berichtdoor Andre Kuijt » 31 Jan 2014, 09:52

MarcS thanks, nu even verder gekeken op de RDW site en daar staat het inderdaad goed vermeld.
F.2Toegestane max. massa voertuig 3500 kg
O.1Aanhangwagen geremd 0 kg
O.2Aanhangwagen ongeremd 750 kg
Massa ledig voertuig 1990 kg
Aanhangwagen middenas geremd 3500 kg
Aanhangwagen autonoom geremd 3500 kg
Oplegger geremd 0 kg

Maar ik laat het oude kentekenbewijs voorlopig wel even in de auto liggen.
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Jan 2014, 09:53

Landmarcs schreef:
Erik Vos schreef:na herinslag heb ik vandaag ook het nieuwe kentekenbewijs gekregen ,

Dus ... kopieën maken van je oude papieren kentekenbewijs, en bij vernieuwing van het kentekenbewijs expliciet om het overnemen van de trekgewichten vragen (of het helpt?). Waarschijnlijk is het "gewoon" een programmeer-foutje, want het lijkt mij evident dat het niet de bedoeling is om trekgewichten standaard op 0 te zetten om het daarna weer terug op de oorspronkelijke waarde terug te zetten.

Groeten MarcS

Je moet een aangetekende brief sturen met de vraag het aan te passen. Heb inmiddels al begrepen dat het standaard fout gaat........... :shock: :shock: :shock:

Bij het postkantoor kun je vragen wat je wilt, maar zij voeren het in in het systeem en dan wordt het centraal verwerkt, dus je expliciete vraag gaat niet overkomen. Alleen met een achteraf gestuurde aangetekende brief en dan heb je dus een tijd geen kentekenbewijs........

Kennis heeft hetzelfde gehad en die heeft in de tijd dat ze nodig hadden voor de verwerking al een bon gehad omdat ie z'n papieren niet kon laten zien. :shock: :shock:

Dus daar kan ie ook weer achterheen........
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2014, 12:07

Edward schreef:
Landmarcs schreef:

Groeten MarcS

Je moet een aangetekende brief sturen met de vraag het aan te passen. Heb inmiddels al begrepen dat het standaard fout gaat........... :shock: :shock: :shock:

Bij het postkantoor kun je vragen wat je wilt, maar zij voeren het in in het systeem en dan wordt het centraal verwerkt, dus je expliciete vraag gaat niet overkomen. Alleen met een achteraf gestuurde aangetekende brief en dan heb je dus een tijd geen kentekenbewijs........

Kennis heeft hetzelfde gehad en die heeft in de tijd dat ze nodig hadden voor de verwerking al een bon gehad omdat ie z'n papieren niet kon laten zien. :shock: :shock:

Dus daar kan ie ook weer achterheen........

Dat gaat dus weer duren en ambtenaren-tijd kosten ... en dat dus allemaal dankzij onze Burgemeester van Staatszekerheid en zijn boevenkompaan, want die zit de politie weer op de hielen: genoeg bonnen uitschrijven ... want daar wordt het "veiliger" van (als je maar genoeg "respect" voor de hermandad hebt dan wordt je vanzelf braaf ... dat dachten ze ook in OostDuitsland ...).

Op papier zit je gewoon fout, zonder de juiste papieren mag je niet rijden.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Jan 2014, 12:56

Landmarcs schreef:Op papier zit je gewoon fout, zonder de juiste papieren mag je niet rijden.

Groeten MarcS

Ja, op papier wel. Maar wat moet je dan? Een auto huren voor de duur dat het kenteken onderweg is? Het ondernemen wordt zo al genoeg onmogelijk gemaakt.....

Volgens mij vergeten ze in den Haag wel eens dat 50% van de werkgelegenheid bij het MKB vandaan komt. Ze doen echt hun uiterste best om iedereen die ondernemer wil zijn zo snel mogelijk de bijstand in te treiteren! :shock: :shock:
Edward van Vugt

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 31 Jan 2014, 13:31

Hoe het zit na een eventueel ongeluk durf ik niet te vertellen, maar even alleen uitgaande van een controle door iemand in persoon zijn ze echt de slechtste niet.
Niet met een aanhanger, maar zelf al eens maanden rondgereden met een auto die blijkbaar niet goed was afgemeld voor de APK. Even de papieren laten inzien, een gezellig gesprek, de opmerking dat ik het de garage alsnog moest laten regelen en ik was weer onderweg. Zonder boete.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Jan 2014, 15:16

Tja....als je geluk hebt gaat het zo..... en als je pech hebt heeft oom bonnenschrijvert een dip met de mrs.... en staat ie op zijn strepen en heb je wel een bon...

Vaak is het situatie bepaald... maar geen kentekenbewijs kunnen overleggen ... dan klinkt 'dat is opgestuurd naar veendam voor een correctie' al snel als een smoes wat de kans op een prent niet kleiner maakt
gone

Terug naar “Kroeg”