je hoeft het niet te lezen...
fietsersvervuiling uit het "ijsland 2014" topic
Re: fietsersvervuiling uit het "ijsland 2014" topic
Mag hier svp meteen een slot op? Wat een geouweneel zeg!
Laatst gewijzigd door Johnny op 27 Jan 2014, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Was geen poosting waard, Mvg Johnny
Reden: Was geen poosting waard, Mvg Johnny
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
-
Roger B.
ja tuuurlijk marc, in frankrijk is alles rozegeur en maneschijn.... waarom ga je daar dan niet wonen...
Heb één keer gefietst in parijs.... fiets je daar lekker op dat plein rond de arc de triomph... rijdt er zo'n stokbroodvreter in een of andere franse bak naast me en duwt me zo de rotonde af omdat hij eraf moest.... nee, in frankrijk gaan ze heel netjes met fietsers om...
HOU toch op zeg....jij bent een engeltje en alle anderen in het verkeer zijn hufters... ja tuurlijk..... zoals marco al zei.... JIJ had ook kunnen zorgen dat je niet naast die bus terecht kwam.... die man moet 12 meter bus en de meters ernaast proberen te zien in die 45cm² spiegel die ie heeft..... das heel wat anders dan jij in de defendertje van 4,5 meter met 30cm² spiegel. Dat die bus ramen opzij heeft, daar heeft die chauffeur net zo weinig aan als jij aan je hardtop en jij draait zo de bocht om, dat is voor die bus ook heel anders...
je zou eens een keer een ritje in een bus(simulator) door de stad moeten kunnen maken achter het stuur... kijken of je het dan nog steeds zo'n hufters vindt.
Heb één keer gefietst in parijs.... fiets je daar lekker op dat plein rond de arc de triomph... rijdt er zo'n stokbroodvreter in een of andere franse bak naast me en duwt me zo de rotonde af omdat hij eraf moest.... nee, in frankrijk gaan ze heel netjes met fietsers om...
HOU toch op zeg....jij bent een engeltje en alle anderen in het verkeer zijn hufters... ja tuurlijk..... zoals marco al zei.... JIJ had ook kunnen zorgen dat je niet naast die bus terecht kwam.... die man moet 12 meter bus en de meters ernaast proberen te zien in die 45cm² spiegel die ie heeft..... das heel wat anders dan jij in de defendertje van 4,5 meter met 30cm² spiegel. Dat die bus ramen opzij heeft, daar heeft die chauffeur net zo weinig aan als jij aan je hardtop en jij draait zo de bocht om, dat is voor die bus ook heel anders...
je zou eens een keer een ritje in een bus(simulator) door de stad moeten kunnen maken achter het stuur... kijken of je het dan nog steeds zo'n hufters vindt.
gone
R1200C schreef:Mag hier svp meteen een slot op? Wat een geouweneel zeg!je hoeft het niet te lezen...
Klopt Johnny, maar is dit moddergooien nou echt iets wat de LRCH op haar forum wil hebben???
Kei veel groeten,
Joost
Joost
-
Roger B.
Joost.... het is een kroegtopic.... daar wordt over vanalles en nog wat gediscussieerd
gone
- Ray vd Velden
Ik denk als je in een kroeg hierover zit te lamstralen trappen ze je door de ruit naar buiten 
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
- ikke jelle
misschien ben ik de enige maar zit met veel vermaak dit topic te lezen
heerlijke net niet zinloze discussie vind ik dan he
wel grappig als ik op de fiets zit wat niet vaak meer gebeurt
ben ik echt wel aso sorry ik weet ook niet hoe het komt vrij gevoel denk ik wind door de haren enzo
stap ik daarna weer in de 2a scheld ik weer net zo hard op die ***fietsers terwijl ik sein naar die truck dat die me voorbij is
en die knippert vrolijk een keer met de alarmlichten omdat zo'n lvz toch best lang is en moeilijk te zien en zijn vieze spiegel
in gedachten bij die ***fietser zou ik kunnen zijn die poosje ervoor hem zowat een harverlamming gaf door in de dode hoek te fietsen.
heerlijk voel me thuis in dit bekrompen landje

heerlijke net niet zinloze discussie vind ik dan he
wel grappig als ik op de fiets zit wat niet vaak meer gebeurt
ben ik echt wel aso sorry ik weet ook niet hoe het komt vrij gevoel denk ik wind door de haren enzo
stap ik daarna weer in de 2a scheld ik weer net zo hard op die ***fietsers terwijl ik sein naar die truck dat die me voorbij is
en die knippert vrolijk een keer met de alarmlichten omdat zo'n lvz toch best lang is en moeilijk te zien en zijn vieze spiegel
in gedachten bij die ***fietser zou ik kunnen zijn die poosje ervoor hem zowat een harverlamming gaf door in de dode hoek te fietsen.
groet jelle
- ikke jelle
ik vind dat franse bord wel leuk trouwens zou een mooi dennenappeltje zijn.
maar staat waarschijnlijk alleen op de grotere wegen of ook in de binnenstad?
zie dat hier in nl in een stad niet helemaal goed komen de gemiddelde weg is niet zo breed.
gelukkig hebben we wel veel aparte fietspadenom de goede en kwade te scheiden
maar staat waarschijnlijk alleen op de grotere wegen of ook in de binnenstad?
zie dat hier in nl in een stad niet helemaal goed komen de gemiddelde weg is niet zo breed.
gelukkig hebben we wel veel aparte fietspadenom de goede en kwade te scheiden
groet jelle
-
Landmarcs
Dag Ikke Jelle,
Nee, 't zijn geen borden die alleen langs brede doorgaande wegen staan.
't Zijn overigens ook niet erg algemene borden, je ziet ze soms, en dus zowel langs smalle binnendoor-weggetjes alsook langs doorgaande wegen.
Fransen roemen nog wel eens Nederland, want wij hebben zoveel "pistes-cyclables": Mijn antwoord is dan dat daar een goed Frans woord
voor is, nl "Apartheid". Ik Frankrijk leggen ze tegenwoordig ook fietspaden aan, maar dan dus een echt extraatje voor de fiets: een oude spoorlijn, jaagpaden langs rivieren en kanalen etc. Soms gaat het om projecten van 100den km, heel aangenaam. Fietspaden in Nederland zijn vaak alleen bedoeld om de weg vrij van fietsen te maken, en nauwelijks gericht op veiligheid (denk aan de weigering van Melanie Schultz-Van Haegen - Maas Geestranus om de snorscoorters van de fietspaden te weren).
Groeten MarcS
PS Heeft het fietsen in Voorthuizen ook al grootsteedse "kwaliteiten" ?
Nee, 't zijn geen borden die alleen langs brede doorgaande wegen staan.
't Zijn overigens ook niet erg algemene borden, je ziet ze soms, en dus zowel langs smalle binnendoor-weggetjes alsook langs doorgaande wegen.
Fransen roemen nog wel eens Nederland, want wij hebben zoveel "pistes-cyclables": Mijn antwoord is dan dat daar een goed Frans woord
Groeten MarcS
- ikke jelle
hier bij ons in de gemeente zijn bijna alle grote doorgaande wegen gescheiden dus valt reuze mee voor de rest is het leven en laten leven soms met een vloek en een zucht
groet jelle
Hier op het zuid Groningse platteland is het leven heerlijk simpel, overzichtelijk en eerlijk.
De grootste en lompste wint!!
Fiets je ergens en er komt een auto aan dan ga je maar aan de kant. Komt die auto een vrachtwaggel tegen dan mag de auto in de berm duiken en komt de vrachtwaggel een trekker tegen met grote zaaibedcombi oid dan duikt de waggel de berm in.
Keisimpel en helder.
Kom je met de auto een auto tegen dan is het gewoon een kwestie van wie gaat het eerst de berm in.

De grootste en lompste wint!!
Fiets je ergens en er komt een auto aan dan ga je maar aan de kant. Komt die auto een vrachtwaggel tegen dan mag de auto in de berm duiken en komt de vrachtwaggel een trekker tegen met grote zaaibedcombi oid dan duikt de waggel de berm in.
Keisimpel en helder.
Kom je met de auto een auto tegen dan is het gewoon een kwestie van wie gaat het eerst de berm in.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968