vind het toch best asociaal

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Schils

vind het toch best asociaal

Berichtdoor Schils » 19 Jan 2014, 17:13

Ik kwam net in een bos in de buurt van Punthorst/Staphorst een erg leuke 90 tegen (volgens mij lid, gezien de stickers op de voorruit). Ik zag 'm van ver aankomen en was daar al enigszins verbaasd over, aangezien het wel een onverharde weg is, maar deze voor de meeste mensen ook verboden is om te berijden. Normaal gesloten kun je hier ook niet inrijden, aangezien er een balk over de weg hangt.

Ik was echter erg verbaasd om te zien dat niemand uitstapte bij deze "hindernis" maar gewoon een slalom maakte over struiken en gras (het was duidelijk niet de bedoeling, aangezien de beheerder, SBB in dit geval, er ook al stammen had gelegd om dit duidelijk te maken, een stukje fietspad om daarna weer op de onverharde weg uit te komen. Als je dan illegaal rijdt, heb dan op het minst het fatsoen om even uit te stappen, de balk opzij te leggen (er zat geen slot op), stukje door te rijden en daarna de balk weer terug te hangen.
Defender110, Serie III Lightweight, Canon, Fujifilm, Apple, Klein, Buitenbeestjes

Roger B.

Re: vind het toch best asociaal

Berichtdoor Roger B. » 19 Jan 2014, 17:52

tja en dat soort onaangepast gedrag maakt het voor nette greenlaners steeds lastiger nog legaal berijdbare paden te vinden... :twisted:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Jan 2014, 18:49

Het heeft twee kanten. Aan de ene kant hoor je een pad dat is afgezet met een balk of slagboom gewoon te mijden en ook niet de balk opzij te leggen.

Aan de andere kant worden er steeds meer paden afgezet zonder enige fatsoenlijke motivatie.

Nederlanders willen nu eenmaal last hebben van elkaar en van iedereen die een andere activiteit bezigt dan die persoon zelf. Ken er zelf wel die een hekel aan hebben aan fietsers en als ze zelf op de fiets zitten de autos helemaal verrot schelden. :shock: :shock:

Totale intolerantie is de norm nu. Ik, ik en ik is belangrijk en de rest kan barsten.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Jan 2014, 19:50

of dat pad nu afgesloten is om duidelijke of onduidelijke reden, afgesloten is afgesloten en als iemand daar lak aan heeft maakt ie het voor de mensen die wel netjes zijn alleen maar lastiger. Als ie dat dan ook nog doet door lompweg door vegetatie te banjerenm dan is er geen sprake van intolerantie .....dat is constateren dat iemand lak heeft aan regels en maatschappij

tuurlijk vind ik het niet leuk dat er steeds minder paden bereden mogen worden omdat een of andere "vereninging ter behoud van de pimpelpaars gestippelde meivlieg" 500 hectare hermetisch afgesloten krijgt onder het mom van milieu en natuur, en dat ik met mijn terreinwagen als asociale natuurvernieler gezien word door wandelaars en fietsers, als ik een onverhard weggetje neem... maar ik ben me er ook terdege van bewust dat hier in dit topic beschreven gedrag dit allemaal alleen maar erger maakt en de terreinwagen meer en meer verbant naar asfalt en prive-terreinen
gone

Schils

Berichtdoor Schils » 19 Jan 2014, 21:15

Dat is precies wat ik bedoel Roger. Of dat pad is afgesloten..tja daar kun je wat van vinden. Of je dat kunt negeren en gewoon "de poort" voor jezelf open zet.. vind ik al behoorlijk discutabel, maar door gewoon door de vegetatie te gaan rijden waarvan ook nog eens extra duidelijk is gemaakt dat het niet de bedoeling is ipv het relatief netjes even het balkje weg te pakken.... Tja, dat vind ik echt op z'n minst erg raaaaaaar.

Ik kan mij goed voorstellen dat een organisatie daarna extra z'n best gaat doen om het hele gebied af te sluiten, aangezien het toch niet netjes gebruikt wordt en het helemaal afsluiten een stuk gemakkelijker te handhaven is.
Defender110, Serie III Lightweight, Canon, Fujifilm, Apple, Klein, Buitenbeestjes

Dommel

Berichtdoor Dommel » 19 Jan 2014, 21:41

Ben je al "fout" bezig, doet iedereen weleens ook op andere gebieden, maak de situatie dan niet erger. Wat Edward zegt; NL'ers hebben tegenwoordig een handje van om een belerend vingertje te wijzen naar iemand. Prima, dat je zo'n situatie creëerd, maar maak 't dan niet erger door ook nog eens de boel te slopen.

Zoiets als zatte jongeren op een bushokje dansen. Hoort niet, maar prima. Vind ik tot baldadig gedrag horen, maar vervolgens bushokje slopen is vandalisme. PUNT

Net zoals met een RR Sport langs de file door de berm op landweggetje te komen om file te mijden. Vind ik baldadig en creëren van mogelijkheden! :mrgreen:
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

R1200C

Berichtdoor R1200C » 19 Jan 2014, 22:01

Mwa, die laatste stelling vind ik wat kort door het gras. Omdat een kleine minderheid niet met de vrijheid om kan gaan moet de meerderheid maar bloeden? Sluit dan alle natuur af voor elke mens. Wandelaars, mountainbikers, hondenbezitters, nordic zwalkers, allemaal het asfalt op en blijf weg van de "natuur".

Waarom zijn die "slagbomen" zo bagger eigenlijk? Maak ze fatsoenlijk afsluitbaar zodat alleen de mensen die er echt iets te zoeken in kunnen...

Leven en laten leven toch?
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Schils

Berichtdoor Schils » 19 Jan 2014, 22:08

die slagbomen zijn denk ik zo, omdat er soms een voertuig door moet die niet direct over een sleutel zou beschikt. (bv hulpdiensten). Maar in dit geval zou afsluiten dus ook niet uitmaken. Deze chauffeur, maakte toch z'n eigen route. (ondanks dat de bomen open konden).

Luke

Berichtdoor Luke » 20 Jan 2014, 08:55

Hmz,

Onaangepast en inderdaad asociaal gedrag.
een slagboom, hek, ketting of voor mij part bordje langs een weg die breed genoeg is om een auto door te laten is nog altijd een bord dat het niet mag PUNT

Bord, hek slagboom of whatever staat er niet voor niets, en dus lap je willens en wetens een gebod aan je laars als je toch door rijdt Leuk voor de wandelaars als het in zo'n geval een wandelgebied ofzo betreft.

Nu was ik mijn mening al lang toegedaan (en nee ik ben niet roomser als de paus) maar sinds ik in den vreemde woon is die mening zo nodig nog een graadje extremer geworden en ben ik dus ook om het maar even heel subtiel te stellen ook iets heftiger geworden met mijn reacties op dat soort gedrag.
Hier in Br is dat overigens niet geheel zonder "zeg maar gerust" levensbedreigend risico, en dus is ageren op verkeersmalloten altijd even een afweging die je moet maken. Zoals gezegd ben ik vrij heftig en ook nogal inpulsief in mijn reacties zo nu en dan en ook dat wil wel eens botsen met mijn wederhelft (in het extreme zeg maar :P )

Helaas is het verkeeersgedrag hier echt van de gekke en is er van enige verkeers educatie of het houden aan regels nauwelijks sprake. 4 rijen breed wachten bij een stoplicht daar waar de weg 2 baans is , is normaal. Net zoals de hele voor dat zelfde stoplicht wachtende file links (tegen het verkeer in) inhalen om vervolgens die file af te snijden en rechtsaf te slaan is net zo normaal. Als je als nederlander die in nederland zijn rijopleiding gehad heeft je hier in het verkeer begeeft is zulk gedrag moeilijk te verteren en moet je je soms echt dwingen er niet op te ageren. Voor mij persoonlijk niet altijd even makkelijk omdat ik erg rechtlijnig ben en het verdom om me voor dat soort verkeershufters het onderspit te delven of zelfs in levensgevaarlijk situaties terecht te komen vanwege de capriolen van een ander.

Verkeers regels zijn er voor jou en mijn veiligheid en / of bepaalde andere motieven, en dus heb je je er maar aan te houden.
ge / verbods borden, asogedrag, snelheid, alcohol, noem het maar op, wat mij betreft om het even!
Houd je je er niet aan dan verdien je wat mij betreft een forse douw, en zonodig het kwijtraken van je rijbewijs.

luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Luke

Berichtdoor Luke » 20 Jan 2014, 09:26

Dommel schreef:Zoiets als zatte jongeren op een bushokje dansen. Hoort niet, maar prima. :

Hoort niet? Prima?

Hoe tolerant en soft kun je zijn???????

A: een jongere (er al van uitgaand dat hij de alcohol gerechtigde leeftijd heeft bereikt) mag, net zo min als welke andere persoon dan ook niet in dusdanig beschonken toestand op straat "bezig" zijn ...... Zoiets valt volgens mij nog altijd onder openbare dronkenschap !!!!

Op een bushokje dansen????????? Zo'n dronken hufter moet zich gewoon netjes IN dat bushokje bevinden en keurig op de nachtbus wachten die hem vervolgens op dat soort idiote nachtelijke uren naar huis wil vervoeren.....wees blij dat er mensen bereid zijn dat soort werk te doen voor dit soort onverantwoordelijke figuren !!!!

En sorry, als je bezopen en zich misdragende jeugd zoveel credit geeft en niet verder durft te gaan als "foei" dan ben je volgens mij aardig de weg kwijt! :(

Normen en waarden zijn in Nederland ver te zoeken, en hoe verder die overboord gaan , hoe meer rek er maar moet zitten in de tolerantie van de welwillende conservatieve burger!

Hoe bedoel je de omgekeerde wereld?????

Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik ben opgevoed in een tijd dat mocht het zo geweest zijn dat ik met oom agent in aanraking kwam (wat gelukkig nooit is gebeurt) mijn Pa me niet vroegtijdig op zou komen halen op het bureau, en als ik dan al thuiskwam ik thuis ook nog wel even een forse douw zo krijgen.
Ik kom uit de tijd dat ik in het OV netjes opstond om een oudere te laten zitten in een volle bus of tram, en als ik dat al vergat en diezelfde oudere er netjes om vroeg of hij alsjeblieft mocht zitten, ik mijn ogen uit mijn kop schaamde omdat ik het al zo ver had laten komen.
Tegenwoordig staat de jeugd niet eens meer uit zichzelf op, en durft de oudere al niet eens meer te vragen puur uit angst voor de reactie van de lieftallige jeugd!

Te bizar voor woorden!

Maar nee, als je de nederlandse politici mag geloven, zijn we een tolerant en welopgevoed volkje
Amehoela, Nederland verloedert waar je bij staat, de jeugd wordt met de dag asocialer, en als volwassenen mag je er niets van zeggen. Toon je in het algemeen je onvrede, dan ben je extreem. En de heren politici praten het goed en steken de kop in het zand en gaan er prat op hoe tolerant we toch allemaal zijn. Een begrip wat Den Haag het hele nederlandse volk al zo graag en zo lang door de strot probeert te stampen, waar dat inmiddels toch al door een groot deel van diezelfde bevolking toch allang uitgekotst is. Maar dat stukje van wat er onder de bevolking leeft wordt door politiek den haag nog altijd angstvallig genegeerd.
En als het dan toch van zich laat horen wordt het of vermoord (Fortuin) of je bent een paria (Wilders) of je wordt politiek gewoon buitenspel gezet (Verdonk)

En laat dit soort toestanden nou net 1 van de argumenten zijn waarom ik uit nederland weg ben gegaan ;P
En ja uiteraard is het overal wat, en zeer zeker hier in brazilie, maar hier steken de politici in ieder geval niet de kop in het zand en weten en zeggen ze net als iedereen hoe crimineel het is, dus weet je hier in ieder geval waar je aan toe bent.
En das in Nederland met de hypocriete politici ff een ander verhaal

Ga ik nu erg overboard in mijn reactie? :P

Luke

Overigens.... Een situatie creeeren????? Wat voor situatie ? Een verbodsbord is een verbodsbord, of daar nou een mini cooper, en Defender of de Titanic nog langs kan maakt in deze geen drol uit, je hebt je maar te houden aan de regels, ipv van dat de overheid alles maar dusdanig dicht dient te spijkeren om het passeren dan letterlijk onmogenlijk te maken bij dat zelfde verbods bordje. Wederom een geval van de omgekeerde wereld of liever onaangepaste asociale figuren!
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Terug naar “Kroeg”