De Eend

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: De Eend

Berichtdoor tim » 13 Jan 2014, 21:42

Speciaal voor ruben, en alle andere geheim agenten.. :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=CvJp1X3qiog.

(heb deze in ijn 1:43 collectie, inclusief kogelgaten!!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Jan 2014, 21:56

Tja, in de flim kan alles! :D :D

Zo hebben wij ooit met een oude Mini The Italian Job nagedaan door een flinke rij trappen af te blazen, kan je vertellen dat ie eenmaal onderaan weinig ophanging meer over had. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2014, 22:18

Dag Ruben,

Je moet maar even zoeken, maar er is een leuk U-tubetje met een 90 met bestel-eend-carrosserie ... dat lijk mij wel wat voor jou.

Ahhh gevonden (ondanks of dankzij de nieuwe MacBook) : http://www.youtube.com/watch?v=gyHdIZUyiAU

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 13 Jan 2014, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Jan 2014, 22:21

Edward schreef:Tja, in de flim kan alles! :D :D

Zo hebben wij ooit met een oude Mini The Italian Job nagedaan door een flinke rij trappen af te blazen, kan je vertellen dat ie eenmaal onderaan weinig ophanging meer over had. :lol: :lol:

precies... hoeveel van die dodge chargers hebben de "jump" als "general lee" wel niet met de schroothoop moeten bekopen denk je?

@Landmarcs

deze bedoel je?
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2014, 22:22

Roger B. schreef:de eend........... een van de weinige auto's waar je dood in blijft als je een aanrijding met een brommer krijgt :lol: :lol: :lol:

niet vooruit te branden, je moet geen last van zeeziekte hebben, en niet gesteld zijn op interieurafwerking...

maar je kunt er heel leuke dingen mee

Goedenavond Roger B.

't Is treffend zoals jij het weet samen te vatten, je gaat zelfs twijfelen aan het " maar je kunt er heel leuke dingen mee ".

Groeten MarcS

B@rt

Berichtdoor B@rt » 13 Jan 2014, 22:25

Roger B. schreef:precies... hoeveel van die dodge chargers hebben de "jump" als "general lee" wel niet met de schroothoop moeten bekopen denk je?

hoef je ook geen charger voor te hebben, n caddy overleeft t ook niet :mrgreen:

http://youtu.be/jDkVsYdcr5E
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2014, 22:48

Goedenavond Ruben,

Lang geleden, toen ik nog jong en onbedorven was ... reed mijn toen nog onwetende toekomstige wederhelft met een besteleend (ze heeft er zelfs twee gehad). Toen ze ooit eens werd aangehouden door een agent was zijn inschatting dat het wel de auto van haar man zou zijn :oops:

2CV bestel.jpg

Groeten MarcS

Luke

Berichtdoor Luke » 14 Jan 2014, 05:14

om in de eenden familie te blijven....

Zo heeft mijn zusje een Mehari gehad, ook wel grappig ding. groen golfplaat maar dan kunststof met een huif. Helaas niet lang volgehouden in centrum Rotjeknor.

Zie dan ook wel weer de link met LaRo bij zo'n ding, en inderdaad, haar wederhelft raakte vervolgens een aantal jaren later dankzij mij :P besmet met LaRo virus en kocht een 109 softtop bij ome Ron :P (ook hij in het verleden bezitter geweest van 2CV)
Bijzonder dat er toch een link is altijd tussen Eend en LaRo.
Persoonlijk gaat die link niet verder als Citroen GS <---> Defender

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Chris Janssen

Berichtdoor Chris Janssen » 14 Jan 2014, 13:40

Volgens de overlevering ben ik verwekt in een 2CV Bestellertje van de Kledingstomerij van mijn oma.
Zou ik mij daarom mij zo thuisvoelen in mijn Defender?
Aut viam inveniam, aut faciam.
of ik vind een weg of ik maak er een

Defender 90 300tdi 1998

Dragon

Berichtdoor Dragon » 14 Jan 2014, 14:23

VeeTee schreef:
Dragon schreef:
Edward schreef:Er is nog een overeenkomst: ook de Eend is een Meccano doos!

Vroeger heb ik ooit een kennis mogen helpen om een ouwe Eend uit de familie waarvan de body echt te rot was om te bouwen tot een Lomax met boat tail.

Dat is echt gewoon TE simpel!! :D :D Een errug leuk ding geworden. (plaatje is gewoon van het net getrokken, ben niet van de foto's)

De Eend is een mecanodoos vanwege het open karakter. De mensen die daarbij horen hebben dat ook. Een open karakter dus...

Inderdaad een geweldige auto. De besteleend die wij vroeguh hadden had ook heel letterlijk een open karakter, onder het gaspedaal lag namelijk een plaatje triplex, anders kon je á la Fred Flinstone meelopen. Dat was nog van vóór de APK...

Hahaha, inderdaad een zwakke plek, is bij mij ook wel eens weggerot, en de klep waar het reservewiel achter zat (bestelversie) ook altijd rot :roll:
Als kind had ik al mecano....het is nooit meer over gegaan ;)

@Tim en @MarcS Leuke filmpjes! Ze waren toch sterker dan je zou denken en hadden heel veel actieve veiligheid 8-)
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Terug naar “Kroeg”