Edward schreef:Het is ook maar heel weinig, ik dacht 2mm oid. Maar mijn rollenvenster is omgezette strip met scherpe kanten, die voldoet iig niet. Al komt ie daarmee al wel jaren door de apk, net als met de veel te ver uitstekende banden.
Er moet nog steeds een keer touw op met een alu glijplaat waar ik de bovenfrees langs gehaald heb met een r3 freesje.

Als ik me niet vergis heb je het bijna goed. In mijn geheugen staat 2,5 mm radius genoteerd., dus 5 mm half-rond. Dunner als 5 mm gaat het dus niet.
Ik meen dat zaken als een grill in beperkte mate "scherper" mogen zijn zolang het binnen bepaalde grenzen is (en ook voor bij de sleuf of het kruisje in een schroefkop geldt de 2,5 mm afrondingsstraal niet, men gebruikt een malletje om de afronding te toetsen).
In theorie zouden dus van die anti-takken-draden in minimaal 5 mm draad ook voldoen (de praktijk zal wel weerbarstig zijn, d'r was sprake van een bekeur-instructie mbt zulke draden). Je zal ook maar als fietser of voetganger zo'n draad "tegenkomen". Als je maar genoeg geweld toepast gaat een 5 mm draad ook door de kaas heen, zelfs door oude brokkelkaas ... dus mensenvlees zal ook wel gaan.
Groeten MarcS