Bull Bar

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Bull Bar

Berichtdoor Edward » 12 Jan 2014, 22:06

Roger B. schreef:yup,

die regels gelden voor "front bescherming" niet voor "lampen montage" weer een voorbeeld van hoe krom regelgeving kan zijn, en hoe ze omzeilt wordt :lol: :lol:

Och, je kent dat stormram op de 130 dat ik lierbumper noem. Op het rollenvenster na dat niet aan de afrondingseis voldoet is dat ding heulemaal legaal. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2014, 22:14

weet niet of er verschil gemaakt wordt tussen wat je mag verkopen en wat er eigenbouw op een auto gemonteerd mag worden...zou me niet verbazen als daar ook verschil tussen is
gone

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 13 Jan 2014, 00:55

Gedogen werkt verwarrend.
:D
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Ben119

Berichtdoor Ben119 » 13 Jan 2014, 13:20

Heb de bull bar er op gezet en ik hoor het wel van oom agent als het niet mag.
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Jan 2014, 15:16

Ben119 schreef:Heb de bull bar er op gezet en ik hoor het wel van oom agent als het niet mag.

Dacht dat dat ondanks alle ruis wel duidelijk was. Op een '72 RRC mag je alles schroeven zolang de delen maar niet scherp zijn en dus aan de afrondingseis voldoen. :D :D

Weet uit m'n hoofd even niet meer welke radius dat exact is en zomaar iets roepen kan niet want dan komt Rob weer boos om de hoek. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Ben119

Berichtdoor Ben119 » 13 Jan 2014, 18:27

Edward schreef:
Ben119 schreef:Heb de bull bar er op gezet en ik hoor het wel van oom agent als het niet mag.

Dacht dat dat ondanks alle ruis wel duidelijk was. Op een '72 RRC mag je alles schroeven zolang de delen maar niet scherp zijn en dus aan de afrondingseis voldoen. :D :D

Weet uit m'n hoofd even niet meer welke radius dat exact is en zomaar iets roepen kan niet want dan komt Rob weer boos om de hoek. :lol: :lol:

Nou daar ben ik dan wel weer benieuwd naar,naar de radius.
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 13 Jan 2014, 20:14

radius van deze is weinig alleen origineel van de koker.
apk en rdw geen probleem.
en beiden hebben alles goed bekeken.
of het viel niet op of het is gewoon goed.
koker is 70 of 80 vierkant.

bumper klein.JPG
groet jelle

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Jan 2014, 20:57

Het is ook maar heel weinig, ik dacht 2mm oid. Maar mijn rollenvenster is omgezette strip met scherpe kanten, die voldoet iig niet. Al komt ie daarmee al wel jaren door de apk, net als met de veel te ver uitstekende banden. :lol: :lol:

Er moet nog steeds een keer touw op met een alu glijplaat waar ik de bovenfrees langs gehaald heb met een r3 freesje. ;)
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2014, 23:01

Edward schreef:Het is ook maar heel weinig, ik dacht 2mm oid. Maar mijn rollenvenster is omgezette strip met scherpe kanten, die voldoet iig niet. Al komt ie daarmee al wel jaren door de apk, net als met de veel te ver uitstekende banden. :lol: :lol:

Er moet nog steeds een keer touw op met een alu glijplaat waar ik de bovenfrees langs gehaald heb met een r3 freesje. ;)

Als ik me niet vergis heb je het bijna goed. In mijn geheugen staat 2,5 mm radius genoteerd., dus 5 mm half-rond. Dunner als 5 mm gaat het dus niet.
Ik meen dat zaken als een grill in beperkte mate "scherper" mogen zijn zolang het binnen bepaalde grenzen is (en ook voor bij de sleuf of het kruisje in een schroefkop geldt de 2,5 mm afrondingsstraal niet, men gebruikt een malletje om de afronding te toetsen).

In theorie zouden dus van die anti-takken-draden in minimaal 5 mm draad ook voldoen (de praktijk zal wel weerbarstig zijn, d'r was sprake van een bekeur-instructie mbt zulke draden). Je zal ook maar als fietser of voetganger zo'n draad "tegenkomen". Als je maar genoeg geweld toepast gaat een 5 mm draad ook door de kaas heen, zelfs door oude brokkelkaas ... dus mensenvlees zal ook wel gaan.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”