Bull Bar
- RobStewart
Re: Bull Bar
Well as Land Rover Nederland advertise and sell the products as a dealer fit option for new vehicles and as I get to carry out customers instructions, via the sales department, and as they all come with a typegoedkeuring via the importer and we also offer a 3 year warranty on them, I'll let you decide what I do.
... now I may be wrong, but go have a look at the Landrover Nederland official website configurator and you tell me.
I'm happy for you to bust me to the fuzz on Monday, you know where I live
Rob
... now I may be wrong, but go have a look at the Landrover Nederland official website configurator and you tell me.
I'm happy for you to bust me to the fuzz on Monday, you know where I live
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
ik an op dit moment maar enkele sites bezoeken in één browser voor de rest wil helemaal niks op internet hier.... maar als die bullbars wel typegoedkeuring hebben zullen ze wel onder de "voetgangersveiligheidseisen" goedgekeurd zijn?
gone
-
Roger B.
RobStewart schreef:Roger B. schreef:die regels gelden volgens mij nog steeds, nieuw verkopen en monteren van nieuw of gebruikt op voertuigen met datum eerste toelating vanaf 25 mei 2007is niet toegestaan.
Interesting, as we are still allowed to sell VPLPP0060, VPLPP0061, VPLAP0022, LR003319 and VPLSB0043 under ECE norm 2005/66 and fit them to new vehicles.
Rob
even de moeite genomen om plaatjes van de door jouw genoemde artikelen op te zoeken en dat zijn allemaal van die kunststof, rubber pur achtige bullbars, die mogen dus inderdaad verkocht en gemonteerd worden....
gone
- RobStewart
Roger B. schreef:... die mogen dus inderdaad verkocht en gemonteerd worden....
Which just goes to show how stupid the regulations are, as approximately 1 nano second before 2 to 3 Tonnes of metal kill you instantaneously you will get a warm fuzzy feeling of plastic and foam caressing your body (or head if you are a small child).
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
ja, ik vind het ook onzin, en vooral niet in MIJN straatje passen, maar "europa" heeft besloten dat die arme voetgangers te veel schade oplopen en dat die beugel veel meer schade aan richt dan het staal dat er achter zit....
er zal best onderzoek naar gedaan zijn, en daar zullen best situaties naar voren gekomen zijn dat een bullbar schade verergerd heeft.... maar dat er ook mensen zijn die weleens in het terrein spelen en zo'n stalen beugel wel practisch vinden telt niet meer, te kleine groep
er zal best onderzoek naar gedaan zijn, en daar zullen best situaties naar voren gekomen zijn dat een bullbar schade verergerd heeft.... maar dat er ook mensen zijn die weleens in het terrein spelen en zo'n stalen beugel wel practisch vinden telt niet meer, te kleine groep
gone
- Thomas Td5
Roger B. schreef: maar dat er ook mensen zijn die weleens in het terrein spelen en zo'n stalen beugel wel practisch vinden telt niet meer, te kleine groep
Tja... Ik denk dat veel standaard bullbars weinig nut hebben in het terrein omdat ze niet sterk genoeg zijn, maar meer als decoratie. Als ik kijk naar spul van ARB of andere fabrikanten zien die er een stuk steviger uit. En die zijn dan ook gelijk op een lierbumper geplaatst.
-
Roger B.
je denkt... ervaring??
ik wel... de gewone standaard wrap-around bullbar van Landrover voor de D1
deze"
pad tussen bomen, glad en opzij glijden met de hoek zijdelings tegen de bullbar... zonder had me dat bumperhoek, knipperlicht en spatbord gekost........
tuurlijk kun je altijd hard genoeg ergens tegenaan rijden of glijden om zo'n bullbar te verbuigen... maar ja ergens houdt het op... die flubber rubber dingen doen echt niks
ik wel... de gewone standaard wrap-around bullbar van Landrover voor de D1
deze"

pad tussen bomen, glad en opzij glijden met de hoek zijdelings tegen de bullbar... zonder had me dat bumperhoek, knipperlicht en spatbord gekost........
tuurlijk kun je altijd hard genoeg ergens tegenaan rijden of glijden om zo'n bullbar te verbuigen... maar ja ergens houdt het op... die flubber rubber dingen doen echt niks
gone
Roger B. schreef:RobStewart schreef:Roger B. schreef:die regels gelden volgens mij nog steeds, nieuw verkopen en monteren van nieuw of gebruikt op voertuigen met datum eerste toelating vanaf 25 mei 2007is niet toegestaan.
Interesting, as we are still allowed to sell VPLPP0060, VPLPP0061, VPLAP0022, LR003319 and VPLSB0043 under ECE norm 2005/66 and fit them to new vehicles.
Rob
even de moeite genomen om plaatjes van de door jouw genoemde artikelen op te zoeken en dat zijn allemaal van die kunststof, rubber pur achtige bullbars, die mogen dus inderdaad verkocht en gemonteerd worden....
Dat heb ik een paar berichten geleden al aangegeven. Een bull bar mag verkocht en geleverd worden op een nieuwe auto MITS de fabrikant er een typegioedkeuring oid op afgegeven heeft. dat betekend dus dat er getest is oid.
In de praktijk betekend dat dat een pur ding met rubber mag en een harde beugel niet. Een lierbumper met een snelloper mag daarentegen weer wel want die komt veel minder hard aan.
Bij een Bull bar stel ik mij een stalen constructie voor en niet zo'n pur/pvc lampendrager. Die had ik op een Disco 2 en die zat origineel, echt waar, met twee stripjes van 15mm breed en 1 mm dik bovenaan de grill vastgeparkerd om te voorkomen dat ie er voorover af flikkerde bij een noodstop......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Thomas Td5
Roger B. schreef:pad tussen bomen, glad en opzij glijden met de hoek zijdelings tegen de bullbar... zonder had me dat bumperhoek, knipperlicht en spatbord gekost........
Ik zeg ook niet dat ze geen nut hebben. En ik heb geen idee hoe sterk die rubberbekleedde dingen zijn.
Deze vind ik dan wel fraai staan, je hebt ook een variant met dingen aan de zijkant om de koplampen heen.