DengKao schreef:Multitool?!
Hout kloven, iets op meten, hamer, moersleutel, flessenopener...van alles wat.
Zet zichzelf vast op een steel/tak. Net wat voor handen is...
Past zowat in het vakje van de deur.
http://www.kleckerknives.com/klax/
Tja, flessen openen zal wel gaan met zo'n "KLAX - Lumberjack" / "Ti-KLAX", maar verder wordt je vlogens mij geflest.
Gelukkig zijn ze "out of stock", $ 160 (of $ 550 voor de Ti-variant) is een beetje over-the-top voor een flessenopener.
Ik heb toch altijd meegekregen dat bij een bijl het gewicht gewicht in de schaal legt, en dat de wigvorm ook van een groot belang is.
Je hebt dan ook verschillen in wigvorm: een kloofbijl is bijvoorbeeld smal en dikwigvormig.
En ... als je nu gewoon wat houtjes wilt hakken voor een kampvuurtje, koop dan bij een Franse Hypermarkt een "Serpe" of een "Serpe Italien".
Let op, dat gemene puntje, dat is heel handig: Als je toch ook wat dikkere eindjes hout wilt verstoken dan sla je de "Serpe" in een eind van het stammetje en dan draagt je het veel handiger als met een hand om ieder eind. D'r liggen dan ook permanent een of twee van deze "gadgets" in mijn auto.
O ja, zet het leren handvat wel even goed in het leervet en werk het wat ruwe beslag af met wet twee-componentenlijm, dan heb je nog jaren veel plezier van je "Serpe".
Groeten MarcS