Allen,
Dank voor jullie hulp
groet Hans
belasting old timer ?
Re: belasting old timer ?
marcenvon schreef: hij mag alleen niet aan de openbare weg staan.
Marc
Ik vraag me af hoe rekbaar, uitlegbaar dit begrip is;
onlangs is bij een maat van me , die woonachtig is in een flat met bijbehorend omliggend terrein, een buurman flink de klos geraakt.
die kerel had een aantal oude volvo's , aldaar met toestemming van de vve , op het "flatgebouwterrein" gestald, auto's geschorst, maar heeft nu dikke ellende met de belastingdienst omwille van naheffing mrb.
Er schijnt wet/regelgeving te bestaan die een fysieke afsluiting voorschrijft dmv bv een slagboom/hekwerk.
iemand alhier aanwezig die hier iets meer het fijne vanaf weet?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
tim schreef:Ik vraag me af hoe rekbaar, uitlegbaar dit begrip is;
onlangs is bij een maat van me , die woonachtig is in een flat met bijbehorend omliggend terrein, een buurman flink de klos geraakt.
die kerel had een aantal oude volvo's , aldaar met toestemming van de vve , op het "flatgebouwterrein" gestald, auto's geschorst, maar heeft nu dikke ellende met de belastingdienst omwille van naheffing mrb.
Er schijnt wet/regelgeving te bestaan die een fysieke afsluiting voorschrijft dmv bv een slagboom/hekwerk.
iemand alhier aanwezig die hier iets meer het fijne vanaf weet?
Dat is idd een punt van discussie. Een parkeerplaats van een flat is meestal privéterrein van de vereniging van eigenaren of de verhuurder. Echter: aangezien het onafgesloten aan de openbare weg ligt is het ook openbare weg te noemen. Wil je mensen weg houden zul je een slagboom oid moeten zetten.
Staat die slagboom er is het privee terrein, staat die er niet is het openbare weg. Voor een oprit van een gewoon huis geldt die redenatie niet omdat anderen daar niets te zoeken hebben. Echter zijn er genoeg zaken bekend van mensen die ook daar gezeik hebben gehad met hun geschorste wagens..
Wil je zekerheid: stallen op een afgesloten terrein waar je het liefst, al dan niet alleen op papier, huur voor betaald.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
en wat kan men je op je eigen oprit bij je huis met afgeplakte of verwijderde kentkenplaten nog maken?
gone
Edward, de omschrijving die je geeft komt exact overeen met de situatie ter plekke.
ik begrijp alleen niet het onderscheid wat je maakt tussen prive terrein van een vve en prive terrein van en individuele woning, immers in beide situaties hebben vreemden niets te zoeken.
Al met al voer/materie om eens nader in te duiken.
Roger, intressant punt.
Het lijkt mij dat niets jou tegen zou mogen houden in zo'n geschetste situatie.
Anderzijds kan ik me in theorie weer voorstellen dat de wetgever heeft bepaald dat als een voertuig is voorzien van een identiteit , lees een kenteken(plaat), die vervolgens ook zichtbaar moet zijn,ongeacht de locatie van het voertuig en z'n status op moment van mogelijke controle.
Rijst vervolgens de vraag in hoeverre je "fout"bezig bent om uberhaupt de plaat te demonteren van een voertuig..(in exact dezelfde setting als aangegeven)
ik begrijp alleen niet het onderscheid wat je maakt tussen prive terrein van een vve en prive terrein van en individuele woning, immers in beide situaties hebben vreemden niets te zoeken.
Al met al voer/materie om eens nader in te duiken.
Roger, intressant punt.
Het lijkt mij dat niets jou tegen zou mogen houden in zo'n geschetste situatie.
Anderzijds kan ik me in theorie weer voorstellen dat de wetgever heeft bepaald dat als een voertuig is voorzien van een identiteit , lees een kenteken(plaat), die vervolgens ook zichtbaar moet zijn,ongeacht de locatie van het voertuig en z'n status op moment van mogelijke controle.
Rijst vervolgens de vraag in hoeverre je "fout"bezig bent om uberhaupt de plaat te demonteren van een voertuig..(in exact dezelfde setting als aangegeven)
110 HT 200 Tdi 1989.
Of een plaat gemonteerd is of niet doet niet ter zake. Als ie op de straat staat zonder platen ga je ook nat.
Dat onderscheid is er ook niet echt Floris (Tim) maar de belastingdienst heeft het ooit zo verzonnen en is er door de rechter ook nog voor beloond in de zin dat ze gelijk kregen.
De gezamenlijke parkeerplaats van een flat of apartementencomplex geldt tenzij afgesloten met een hek of slagboom volgens de belastingdienst als openbare weg............

Dat onderscheid is er ook niet echt Floris (Tim) maar de belastingdienst heeft het ooit zo verzonnen en is er door de rechter ook nog voor beloond in de zin dat ze gelijk kregen.
De gezamenlijke parkeerplaats van een flat of apartementencomplex geldt tenzij afgesloten met een hek of slagboom volgens de belastingdienst als openbare weg............
Edward van Vugt
Okee, geheel duidelijk edward.
Ik wist niet dat het zo zwart/wit - eenvoudig in het verleden is bepaalt.
Ik wist niet dat het zo zwart/wit - eenvoudig in het verleden is bepaalt.
110 HT 200 Tdi 1989.
Ik meen me te herinneren dat het demonteren of onherkenbaar maken van een plaat in alle omstandigheden zonder uitzondering aanleiding tot een boete is omdat er nul controle mogelijkheid meer is voor controlerende instanties.
En ze gaan erg ver om dan toch de eigenaar op te sporen om die de prent te kunnen overhandigen.
(been there , had that) met een een boottrailer, die ook niet op de openbare weg mocht staan.
En wat betreft schorsen..... in de tijd dat ik in NL woonde en nog een lightweight had die ik ivm voorgenomen restauratie in een garagebox had staan kreeg ik op een mooie dag ook een brief van de belastingdienst waarin ik aan moest geven waar het voertuig was gestald
Luke
En ze gaan erg ver om dan toch de eigenaar op te sporen om die de prent te kunnen overhandigen.
(been there , had that) met een een boottrailer, die ook niet op de openbare weg mocht staan.
En wat betreft schorsen..... in de tijd dat ik in NL woonde en nog een lightweight had die ik ivm voorgenomen restauratie in een garagebox had staan kreeg ik op een mooie dag ook een brief van de belastingdienst waarin ik aan moest geven waar het voertuig was gestald
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
is toch van de zotte dat ik op mijn eigen privegrond geen auto zou mogen stallen zonder de kentekenplaten zichtbaar te hebben? noch dat verwijderen strafbaar is (buiten de openbare weg wel te verstaan en die houdt op aan de grens van mijn privéterrein.) dan heb ik heel wat boetes niet gehad...... heb me toch een berg kentekens verwijderd bij diverse autos 
gone
Dat laatste deel van je luke, opgave locatie fiscus bij schorsing, is vrij recent nog langsgekomen idd.
Iig in de beginjaren toen schorsen ontstond moest je die opgave doen, moest je aangeven naar aanleiding van die "fiscusbrief".
Daar schijnt wel , al geruime tijd, verandering in gekomen te zijn, je krijgt de bewuste brief niet meer thuisgestuurd.
Iig in de beginjaren toen schorsen ontstond moest je die opgave doen, moest je aangeven naar aanleiding van die "fiscusbrief".
Daar schijnt wel , al geruime tijd, verandering in gekomen te zijn, je krijgt de bewuste brief niet meer thuisgestuurd.
110 HT 200 Tdi 1989.