Kentekencard bij de RDW al bijna op?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Guido

Kentekencard bij de RDW al bijna op?

Berichtdoor Guido » 02 Jan 2014, 19:49

Bij het schorsen van onze te jonge ...timers las ik met verbazing onderstaande informatie:

Geschorst vóór 1-1-2014 met papieren kentekenbewijs :P
Heeft u geschorst met uw papieren kentekenbewijs vóór 1 januari 2014, dan ontvangt u als de schorsing afloop een kentekencard en een tenaamstellingcode. De RDW stuurt uw kentekencard en de tenaamstellingscode naar u toe.

Geschorst na 1-1-2014 met uw papieren kentekenbewijs :ugeek:
Heeft u na 1 januari 2014 geschorst, dan ontvangt u na het beëindigen van de schorsing geen nieuw kentekenbewijs. Uw papieren kentekenbewijs blijft geldig en wordt niet vervangen door een kentekencard met tenaamstellingscode. Bewaar deze goed.

Geschorst na 1-1-2014 met uw kentekenbewijs op creditcardformaat
Heeft u geschorst met een kentekencard, dan wordt deze weer geldig na de beëindiging van de schorsing. Als u de schorsing online heeft beëindigd blijven uw kentekencard en de tenaamstellingscode geldig. U ontvangt dus geen nieuwe kentekencard of nieuwe tenaamstellingscode.

Ik mis de logica: :?: Waarom krijg je bij het schorsen voor 1 januari wel een kentekencard, en bij het schorsen na 1 januari 2014 geen kentekencard? Dan mag ik bij het schorsen na 1 januari mijn tenaamstellingsbewijs (Deel IB) dus niet meer vernietigen, zoals dat voorheen wel moest, want je krijgt geen nieuwe meer na het opheffen van de schorsing.
Groeten, Guido

Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)

Edward

Re: Kentekencard bij de RDW al bijna op?

Berichtdoor Edward » 02 Jan 2014, 20:00

Mmmhhhh, ik mis de logica: jij bent bij een overheidsinstelling op zoek naar logica???? :roll: :roll:

Bende gij nie wijs jongeh??????????? :D :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Guido

Berichtdoor Guido » 02 Jan 2014, 23:22

Tja...... hoe krijgen ze het verzonnen. De RDW is een ster in het bedenken van onlogische regelingen.

Het zal wel een foutje van de webmaster zijn.... de woordjes voor en na verwisseld.
Groeten, Guido

Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Jan 2014, 23:26

Guido schreef:Tja...... hoe krijgen ze het verzonnen. De RDW is een ster in het bedenken van onlogische regelingen.

Het zal wel een foutje van de webmaster zijn.... de woordjes voor en na verwisseld.

Nah, de Rdw bedenkt niet zoveel. Het is een uitvoerende instantie. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 03 Jan 2014, 00:18

Misschien gewoon verandering van werkwijze, en dan moet je wel eens en datum prikken (die dan toevallig ook met een andere wijziging samenvalt)

En als je iets veranderd is het ook handig als je dit vermeld, scheeld een hoop nutteloze telefoontjes :mrgreen:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Jan 2014, 22:18

Guido schreef:Bij het schorsen van onze te jonge ...timers las ik met verbazing onderstaande informatie:

Geschorst vóór 1-1-2014 met papieren kentekenbewijs :P
Heeft u geschorst met uw papieren kentekenbewijs vóór 1 januari 2014, dan ontvangt u als de schorsing afloop een kentekencard en een tenaamstellingcode. De RDW stuurt uw kentekencard en de tenaamstellingscode naar u toe.

Geschorst na 1-1-2014 met uw papieren kentekenbewijs :ugeek:
Heeft u na 1 januari 2014 geschorst, dan ontvangt u na het beëindigen van de schorsing geen nieuw kentekenbewijs. Uw papieren kentekenbewijs blijft geldig en wordt niet vervangen door een kentekencard met tenaamstellingscode. Bewaar deze goed.

Geschorst na 1-1-2014 met uw kentekenbewijs op creditcardformaat
Heeft u geschorst met een kentekencard, dan wordt deze weer geldig na de beëindiging van de schorsing. Als u de schorsing online heeft beëindigd blijven uw kentekencard en de tenaamstellingscode geldig. U ontvangt dus geen nieuwe kentekencard of nieuwe tenaamstellingscode.

Ik mis de logica: :?: Waarom krijg je bij het schorsen voor 1 januari wel een kentekencard, en bij het schorsen na 1 januari 2014 geen kentekencard? Dan mag ik bij het schorsen na 1 januari mijn tenaamstellingsbewijs (Deel IB) dus niet meer vernietigen, zoals dat voorheen wel moest, want je krijgt geen nieuwe meer na het opheffen van de schorsing.

D'r is een eenvoudige logica. Zoals vaker is het eenvoudiger als op het op het eerste gezicht lijkt.

Bij schorsen vóór 01-01-2014 kreeg je een nieuw papieren kentekenbewijs, dus als je vóór 01-01-2014 geschorst heb krijg je nu een card (want papier is out).

Bij schorsen na 01-01-2014 houd je je card of papieren kentekenbewijs -- daarom dus niet "vernietigen" zoals voorheen.
(Deze regeling is dus eigenlijk gebaseerd op de gedachte dat binnen 10 jaar iedereen wel een card zal hebben - ik niet als alles goed gaat.)

Het is eenvoudig als je het omschrijft rond het "interesting event". Als je insteek dwars op het event is dan krijg je een omslachtige en ingewikkelde tekst (en foute conslusies). < dit lijkt een beetje op de astronomie uit de tijd dat alles nog om de aarde draaide, heel ingewikkeld, pas toen de planeten om de zon gingen draaien werden de modellen veel eenvoudiger >

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 03 Jan 2014, 23:02

Landmarcs schreef:
Het is eenvoudig als je het omschrijft rond het "interesting event". Als je insteek dwars op het event is dan krijg je een omslachtige en ingewikkelde tekst (en foute conslusies). < dit lijkt een beetje op de astronomie uit de tijd dat alles nog om de aarde draaide, heel ingewikkeld, pas toen de planeten om de zon gingen draaien werden de modellen veel eenvoudiger >

Groeten MarcS

Marc, als ik mijn waterpas sommige reacties van jou zou laten lezen, zou dat ding eeuwig uit 't lood blijven staan, echt! :? ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 03 Jan 2014, 23:06

:lol:
110-Td5 X-tech 2006

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 04 Jan 2014, 13:11

Guido schreef:Ik mis de logica: :?: Waarom krijg je bij het schorsen voor 1 januari wel een kentekencard, en bij het schorsen na 1 januari 2014 geen kentekencard? Dan mag ik bij het schorsen na 1 januari mijn tenaamstellingsbewijs (Deel IB) dus niet meer vernietigen, zoals dat voorheen wel moest, want je krijgt geen nieuwe meer na het opheffen van de schorsing.

Het is heel logisch. Per 1 januari 2014 worden géén papieren kentekenbewijzen meer verstrekt. Alleen kentekencards, die tevens "op naam" staan.
Bij schorsen voor 1 januari 2014 staat op Deel 1B dat het voertuig geschorst is (en de datum tot wanneer dit het geval is). Echter krijg je geen nieuw Deel 1B wanneer je het voertuig uit de schorsing haalt omdat papieren kentekenbewijzen niet meer verstrekt worden. Dus wordt een kentekencard verstrekt.
Schorsen wordt een puur administratieve aangelegenheid, d.w.z. in de computersystemen van de rdw staat of een voertuig al dan niet geschorst is. Dus bij een papieren kentekenbewijs is het niet meer nodig om een Deel 1B te verstrekken waar op vermeld staat dat het voertuig geschorst is en hou je dus je huidige Deel 1B.
Papieren kentekenbewijzen blijven (voorlopig?) gewoon geldig.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Jan 2014, 14:45

tim schreef:
Landmarcs schreef:
Het is eenvoudig als je het omschrijft rond het "interesting event". Als je insteek dwars op het event is dan krijg je een omslachtige en ingewikkelde tekst (en foute conclusies). < dit lijkt een beetje op de astronomie uit de tijd dat alles nog om de aarde draaide, heel ingewikkeld, pas toen de planeten om de zon gingen draaien werden de modellen veel eenvoudiger >

Marc, als ik mijn waterpas sommige reacties van jou zou laten lezen, zou dat ding eeuwig uit 't lood blijven staan, echt! :? ;)

Tim,

Ik zou als ik jou was een waterpas kopen dat niet kan lezen, ik heb liever een waterpas dat niet te pas en te onpas een eigen mening heeft.

Overigens wel een interessant natuurkundig fenomeen: Argumenten die zo zwaarwegend zijn dat ze een blijvende invloed op de zwaartekracht hebben.

Groeten MarcS

PS Het even iets langer stilstaan bij het "interesting event" is niet alleen bij de meer theoretische beschouwingen handig. Kijk maar eens naar de wat lastiger klachten, vaak blijkt nadat er van alles onderzocht is en/of vervangen dat de begin-vooronderstelling niet goed geformuleerd was, de aanvang van de klacht net iets anders lag etc ...

Terug naar “Kroeg”