Schorsing
Schorsing
Kan je op 1 januari je oldtimer gewoon verzekeren en in de gewone wegenbelasting doen zodat je er mee kan blijven rijden in de eerste 3 maanden,en na 3 maanden weer terug in de oldtimer verzekering en wegenbelasting.
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
Re: Schorsing
Als je hiermee de kwarttariefregeling voor oldtimers bedoelt, nee dat kan niet. Je kiest voor kwarttarief oldtimerregeling, dan dien je in enen het maximale bedrag van €120,- te voldoen en mag je in december, januari en februari niet rijden. Dit gaat overigens pas per 1 december 2014 in. Rijdt je wel in de periode dat je oldtimer van de weg af moet zijn, betaal je alsnog de MRB plus een boete van 100%. Je oldtimerverzekering staat hier los van.
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Ik bedoel dat je er de eerste 3 maanden van het jaar niet mee mag rijden onder de nieuwe regeling.
Maar als je hem dan 3 maanden gewoon verzeker en gewoon wegenbelasting betaald.
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
Ben119 schreef:Ik bedoel dat je er de eerste 3 maanden van het jaar niet mee mag rijden onder de nieuwe regeling.
Ik had je vraag verkeerd begrepen in inmiddels antwoord veranderd ^_^
110CS TD5 uit 2002
Kan dan natuurlijk wel drie maanden op andere naam zetten.
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
Dat heeft geen nut, want de kwarttariefregeling gaat over op de volgende eigenaar. Keuze kan maar 1 keer per jaar gemaakt worden. Kwarttarief wordt ook niet de MRB van gerestitueerd bij verkoop wat normaal wel gebeurd.
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
-
Landmarcs
En verder ... afgezien van het hiervoor genoemde (dus de "overgangsregeling op de overgangsregeling die in 2014 ingaat -- hoe makkelijk kunnen we het maken) ...
De verzekering staat geheel los van de "OldTimer" wetgeving. De verzekering loopt door totdat de verzekeraar zijn voorwaarden veranderd (ik heb nog geen verzekering gezien die het "OldTimer" begrip definieert aan de hand van de MRB-vrijstelling -- vlgs mij is het altijd een bouwjaar/leeftijd). Verder kennen de meeste OldTimer verzekeringen een beperkt kilometrage, maar dat is ook niks nieuws: veel alledaagse verzekeringen kennen ook verschillende tarieven afhankelijk van de jaarlijks max af te leggen kilometers.
En door de nieuwe regelingen wordt er gemiddeld alleen maar minder (schade) gereden ... dus zolang de verzekeraars gewoon netjes zijn verandert er niks.
Groeten MarcS
De verzekering staat geheel los van de "OldTimer" wetgeving. De verzekering loopt door totdat de verzekeraar zijn voorwaarden veranderd (ik heb nog geen verzekering gezien die het "OldTimer" begrip definieert aan de hand van de MRB-vrijstelling -- vlgs mij is het altijd een bouwjaar/leeftijd). Verder kennen de meeste OldTimer verzekeringen een beperkt kilometrage, maar dat is ook niks nieuws: veel alledaagse verzekeringen kennen ook verschillende tarieven afhankelijk van de jaarlijks max af te leggen kilometers.
En door de nieuwe regelingen wordt er gemiddeld alleen maar minder (schade) gereden ... dus zolang de verzekeraars gewoon netjes zijn verandert er niks.
Groeten MarcS
-
Roger B.
maar dat zou dan toch kunnen?
je "koopt" de auto op 1 maart en kiest voor kwart tarief.
op 30 november "verkoop" je de auto.
dan "koopt" een ander de auto en kiest voor normale mrb
eind feb. "verkoopt" deze persoon de auto weer (toevallig aan jou) en jij verkiest de kwart tarief regeling.
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de keuze van de vorige eigenaar je verplicht een auto op gewonr mrb danwel kwart tarief te rijden.
verzekeri.g moet wel mee van eigenaar wisselen, maar belasting staat los van oldtimerverzekering of niet
eind feb. "verkoopt" deze persoon de auto weer (toevallig aan jou) en jij verkiest de kwart tarief regeling.
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de keuze van de vorige eigenaar je verplicht een auto op gewonr mrb danwel kwart tarief te rijden.
verzekeri.g moet wel mee van eigenaar wisselen, maar belasting staat los van oldtimerverzekering of niet
gone
Roger B. schreef:maar dat zou dan toch kunnen?
De overheid is niet gek Roger. Die heeft dit van tevoren voorzien. Kwarttariefregeling loopt door bij de volgende eigenaar. Keuze voor kwarttarief of gewoon hele jaar doorrijden kan maar 1 keer per jaar gemaakt worden.
Marc
110CS TD5 uit 2002
Dus als ik auto van 30 jaar koopt van bvb mijn buurman die hem als oldtimer heeft geregistreerd kan ik er in december niet mee rijden ook al wil ik hem gewoon voor woon werk verkeer gebruiken
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI