De 109 staat in de motteballen, schorsing wordt geregeld, LRCH lidmaatschap opgezegd, dus voorlopig even een jaar of drie niet Land Roveren.
Met dank aan Weekers
Het gaat u allen goed
mvg Hans
Tot ziens
Tot ziens
SIII 109 D
Re: Tot ziens
Als ik een 109 had gehad, zou ik 'm niet schorsen.
Dan had ik 'm gebruikt om een stuk protest kracht bij te zetten,desnoods dmv het parkeren ervan in weekers werkkamer, m'n lrch lidmaatschap vooralsnog door laten lopen en aan giro 555 laten weten dat dat lidmaatschap wel opgezegd kan worden.
een belastingbetaler die het mede mogelijk heeft gemaakt dat al die jaren ervoor wel mrb vrij gereden kon worden.
Dan had ik 'm gebruikt om een stuk protest kracht bij te zetten,desnoods dmv het parkeren ervan in weekers werkkamer, m'n lrch lidmaatschap vooralsnog door laten lopen en aan giro 555 laten weten dat dat lidmaatschap wel opgezegd kan worden.
een belastingbetaler die het mede mogelijk heeft gemaakt dat al die jaren ervoor wel mrb vrij gereden kon worden.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
marcel vonk
Misschien toch even tot 18 dec moeten wachten:
(overigens ben je lid van de LRCH voor het blad, de sfeer etc. er zijn ook veel leden zonder Land Rover zelfs in de commissies!!!!)
Gaat de vrijstellingsleeftijd naar 30 jaar? - VrijstellingOldtimer
U weet dat wij nooit zullen opgeven in de strijd voor de oldtimers. De afgelopen weken hebben wij onze pijlen gericht op de Eerste Kamer. De verschillende brandbrieven die wij stuurden hebben eindelijk resultaat gehad! De fractie van de PvdA heeft het ministerie gevraagd of een jaar uitstel mogelijk is. Dit in combinatie met het versneld invoeren van de 30 jarige leeftijd voor vrijstelling. Hieronder treft u de letterlijke tekst aan:
"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).
Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
De vraag is hoe dit nieuws te interpreteren. Het fantastisch om te zien dat de fractie van de PvdA onze kritiek serieus neemt! U ziet, ons werk is niet geheel voor niets geweest. Maar dit betekent natuurlijk niet meteen goed nieuws. Naar verwachting komt het Ministerie van Financiën morgen (vrijdag) met een reactie. Natuurlijk houden wij dit strak in de gaten, zodra wij de reactie hebben, dan hoort u dat meteen van ons!
Echt spannend wordt het 16 en 17 december, dan behandelt de Eerste Kamer plenair Belastingplan 2014 en is ook de stemming.
Wij houden u op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
(overigens ben je lid van de LRCH voor het blad, de sfeer etc. er zijn ook veel leden zonder Land Rover zelfs in de commissies!!!!)
Gaat de vrijstellingsleeftijd naar 30 jaar? - VrijstellingOldtimer
U weet dat wij nooit zullen opgeven in de strijd voor de oldtimers. De afgelopen weken hebben wij onze pijlen gericht op de Eerste Kamer. De verschillende brandbrieven die wij stuurden hebben eindelijk resultaat gehad! De fractie van de PvdA heeft het ministerie gevraagd of een jaar uitstel mogelijk is. Dit in combinatie met het versneld invoeren van de 30 jarige leeftijd voor vrijstelling. Hieronder treft u de letterlijke tekst aan:
"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).
Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
De vraag is hoe dit nieuws te interpreteren. Het fantastisch om te zien dat de fractie van de PvdA onze kritiek serieus neemt! U ziet, ons werk is niet geheel voor niets geweest. Maar dit betekent natuurlijk niet meteen goed nieuws. Naar verwachting komt het Ministerie van Financiën morgen (vrijdag) met een reactie. Natuurlijk houden wij dit strak in de gaten, zodra wij de reactie hebben, dan hoort u dat meteen van ons!
Echt spannend wordt het 16 en 17 december, dan behandelt de Eerste Kamer plenair Belastingplan 2014 en is ook de stemming.
Wij houden u op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
-
Roger B.
ach, marcel...als ie nu opgezegd heeft mag ie nog een jaartje van het LRCH lidmaadschap genieten ...
gone
- ikke jelle
jammer
maare het ga je goed
wel netjes stallen he
bandjes van de vloer
elke maand even starten en alles laten draaien
af en toe druppel ladertje erop
ramen op een kiertje anders is het zo muf na 3 jaar
nou ja wat ik wil zeggen tot gauw weer
maare het ga je goed
wel netjes stallen he
bandjes van de vloer
groet jelle
-
Landmarcs
ikke jelle schreef:jammer![]()
maare het ga je goed
wel netjes stallen he
bandjes van de vloer
De meningen zijn verdeeld over het regelmatig (kort laten lopen).
Ik denk dat langer laten stilstaan en als je 'm laat draaien dan dus langer beter is.
Groeten MarcS
Als je hem echt voor drie jaar wegzet kun je het beste conserveringsolie in de cilinders nevelen en helemaal niet starten. Kort laten draaien is funest.
Tank vol wegzetten en over drie jaar de brandstof gebruiken om het kampvuur mee aan te maken. banden op iets hogere spanning en/of opbokken.
En vooral: in een droge goed geventileerde ruimte wegzetten.
Tank vol wegzetten en over drie jaar de brandstof gebruiken om het kampvuur mee aan te maken. banden op iets hogere spanning en/of opbokken.
En vooral: in een droge goed geventileerde ruimte wegzetten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
of je gewoon afvragen of het niet duurder is om het ding stil te zetten dan om er mee door te rijden....
als stilstand je stallingskosten en extra onderdelen/uurloon kost vanwege wat ie allemaal te lijden heeft.... kun je beter gewoon ervan genieten
als stilstand je stallingskosten en extra onderdelen/uurloon kost vanwege wat ie allemaal te lijden heeft.... kun je beter gewoon ervan genieten
gone
Wel sneu hoor!
Maar ik zit er ook aan te denken om te laten schorsen, zodra de 1e kamer niet met een correctie komt.
Dan ga ik lekker met de Lamborghini of de Jag op pad.
Overigens komt een schorsing goed uuit, want ik heb al een restauratie plan bedacht die enige tijd zal duren, tegen de tijd dat ie af is, is ie 40 jaar
Maar ik zit er ook aan te denken om te laten schorsen, zodra de 1e kamer niet met een correctie komt.
Dan ga ik lekker met de Lamborghini of de Jag op pad.
Overigens komt een schorsing goed uuit, want ik heb al een restauratie plan bedacht die enige tijd zal duren, tegen de tijd dat ie af is, is ie 40 jaar
-
The Iron Nurse
Roger B. schreef:of je gewoon afvragen of het niet duurder is om het ding stil te zetten dan om er mee door te rijden....
En bij een Land Rover ambulance uit 1979 (diesel) van ruim 2600 kg en misschien 1000 km op jaar basis? Dan ga ik voor €632,- per kwartaal echt niet doorrijden. En dat is voor vele Land Rover eigenaren met een belastingvrije diesel momenteel ”dikke bagger shit”. Dus genieten van je hobby staat op een lag pitje. Mocht de 1e Kamer in ons nadeel akkoord geven, dan verdwijnen er een aantal prachtige 109 ambu's van de wegen en gaan ze richting sloop. Want de prijzen zijn drastisch gedaald.
Je kunt je nog gaan afvragen om de diesel er uit halen en een benzineblok terug te plaatsen. In ons geval met een origineel voertuig doe je dat niet. Van de ruim 530 die er hebben rondgereden zijn er slechts een enkele origineel overgebleven. Dus hieraan ombouwen is gelijk aan Van Goghs zonnebloemen rood maken... Ook vanuit de FEHAC zijn deze voertuigen erkend als rijdend erfgoed.
Dus voor iedere Land Rover eigenaar met een bak van jonger dan 40 jaar liggen de (on)kosten verschillend van elkaar. Voor ons is echter de lol met de ambu er van af en gaat The Iron Nurse in diepe winterslaap als alles doorgaat. Gelukkig staat ”Gonzo The Third” (LR 88) nog op stal en gaan we deze weer klaar maken. Want deze kost ons dan slechts €120,- per jaar.
Maar al met al is het een kromme situatie... Vrienden met een DAF van ruim 15500 kg, 1985, (uiteraard diesel) gaan slechts een schijntje betalen. Naar ik meen ook €120,- per jaar! Toch maar overstappen op een ”groter merk”...
Succes iedereen met zijn/haar LR (young) timer.
Gilbert
The Iron Nurse, ex-KL ambulance
http://www.theironnurse.blogspot.com (ondertussen ook al een oldtimer aan het worden