stoel geleiders

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
willem de kort

stoel geleiders

Berichtdoor willem de kort » 11 Dec 2013, 20:18

Ooit heb ik eens op het forum een link gevonden van iemand/site die opklapbare stoelgeleiders verkocht via internet.
Nu heb ik al verschillende malen gezocht op het forum maar kan ze nergens meer terugvinden.
Ik dacht dat het een duitse verkoopsite was maar ben er niet 100% zeker van, misschien iemand een idee of link/ervaring met deze stoelgeleiders rails etc etc.

Mvg Willem de Kort

Edward

Re: stoel geleiders

Berichtdoor Edward » 11 Dec 2013, 20:27

Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

willem de kort

Berichtdoor willem de kort » 11 Dec 2013, 20:37

Yep die bedoelde ik.................... bedankt voor het snelle antwoord!!!!

Iemand trouwens ervaring met deze?

Luke

Berichtdoor Luke » 19 Dec 2013, 02:21

Zo ben ik al een tijd op zoek naar de stoelverhogers die ook stoel inclinatie mogelijkheid had. Ooit een keer gezien op een site, en gewoon nergens meer te vinden nu :(

Iemand?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Dec 2013, 10:45

http://www.allmakes4x4.com/exmoortrim/p ... t=1&grp=10

Beide varianten zijn voor een beetje handige Harry simpel na te maken voor een fractie van de prijs.

De eerste zijn twee hoeklijnen op elkaar met achter een pen of bout als scharnierpunt en voor een pen als borging. Als die voorkant aanpast is ie ook verstelbaar zoals de onderste variant. Dat heb ik simpelweg gedaan door gaten boven elkaar te boren en die uit te frezen (of vijlen) zodat het een mooie gebogen sleuf wordt.

De onderste zijn twee u profielen omgekeerd op elkaar met snelspanners van een fiets....
Edward van Vugt

Luke

Berichtdoor Luke » 19 Dec 2013, 16:22

Ed,

Zoals altijd.......

Je bent weer geniaal :)
met snelspanners voor fiets bedoel je neem ik aan die dingen om een wiel weer in het frame te zetten he?

Nu hier nog ff op zoek naar die dingen en ook naar 2 U-profielen die mooi in elkaar passen....das op zich al een uitdaging hier.
Maar als ik de juiste materialen kan vinden hier gaat het helemaal goedkomen :)

tnks Edward
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Dec 2013, 16:29

die van de zadelpen zijn makkelijker
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Dec 2013, 16:30

Luke schreef:Ed,

Zoals altijd.......

Je bent weer geniaal :)
met snelspanners voor fiets bedoel je neem ik aan die dingen om een wiel weer in het frame te zetten he?

Nu hier nog ff op zoek naar die dingen en ook naar 2 U-profielen die mooi in elkaar passen....das op zich al een uitdaging hier.
Maar als ik de juiste materialen kan vinden hier gaat het helemaal goedkomen :)

tnks Edward

Misschien doelt onze Ed met "snelspanners" op een vergelijkbaar knelsysteem voor het stropje rond de zadelpen (dus bovenaan de staande buis).
Die wiel-spanners hebben een "lange" dunne pen (want in het wiel zit een holle as).
Wie eens wil "bladeren" in de fietsonderdelen kan bijv eens kijken bij: http://www.rose.nl/inhoud/catalogus/bladercatalogus

Groeten MarcS

PS Ben ik het alweer eens met Roger B. ... wie blijft er dan over om ongelijk te hebben ?

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Dec 2013, 20:22

Luke schreef:Nu hier nog ff op zoek naar die dingen en ook naar 2 U-profielen die mooi in elkaar passen....das op zich al een uitdaging hier.

Mwah, zoals altijd gebruikte ik de mooie materialen voor een ander en bleef ik zelf zitten met een koker van 15x15mm en een u profiel van 15x30x15mm. Dat geeft een nogal ruime passing. :D :D

Maar met genoeg m5 ringetjes ertussen ging het prima en de 130 is dan ook compleet met die dingen verkocht. :lol: :lol:
Edward van Vugt

kurkure

Berichtdoor kurkure » 24 Dec 2013, 12:28

Iemand trouwens ervaring met deze?

Terug naar “Kroeg”