Nieuwe Discovery

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Thomas Td5

Nieuwe Discovery

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Dec 2013, 16:15

Vandaag heb ik samen met Rob mijn nieuwe Discovery II opgehaald. :D

Mijn oude Disco was helaas twee maanden geleden total loss verklaard. Terwijl ik reed op een voorrangskruispunt ploegde een beginnend bestuurder met hoge snelheid in de linker zijkant van mijn Discovery. :cry: De Disco liep daarbij een enorme klap op, maar ik kon enkel met de schrik uitstappen. De auto van de tegenpartij was verpulverd. De tegenpartij stapte overigens ook zonder kleerscheuren uit, maar zijn auto was wel een meter korter gemaakt.

Het oordeel van de verzekering was dat mijn Discovery economisch total loss was gegaan. Herstel in eigen beheer was ook niet echt een haalbare kaart. Het was de vraag of daarna de auto nog wel de oude zou zijn zo hard was de klap.

Gezien dat de tegenpartij geen voorrang verleende kreeg ik uiteindelijk gelijk en werd de dagwaarde van mijn Discovery uitgekeerd aan mij.

Met het geld in de hand ben ik weer gaan kijken wat er zoal te koop is op Land Rover gebied. Uiteindelijk vond ik deze Discovery II Td5 automaat uit 2002 met slechts 231.000km op de teller. Na een technische keuring door Rob en wat onderhandelen met de verkoper is de auto gekocht. :) :)
Bijlagen
nieuwe_disco_klein.jpg

Edward

Re: Nieuwe Discovery

Berichtdoor Edward » 07 Dec 2013, 16:19

JONGEH! Een ezel stoot zich toch geen twee keer? :shock: :shock:

Gekheid. Veel plezier ermee! Wij hebben dezelfde en rijden er met veel genoegen en zonder problemen mee. :D

Met deze ga je meer geluk hebben dan met de vorige! ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Dec 2013, 16:25

Edward schreef:JONGEH! Een ezel stoot zich toch geen twee keer? :shock: :shock:

Gekheid. Veel plezier ermee! Wij hebben dezelfde en rijden er met veel genoegen en zonder problemen mee. :D

Met deze ga je meer geluk hebben dan met de vorige! ;) ;)

Dank je. :) Ik heb er ook vertrouwen in dat deze het beter zal gaan doen. Al was mijn vorige Disco uiteindelijk betrouwbaar gemaakt. ;) De eerste jaren waren inderdaad lastig.

Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe Land Rover. :D

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Dec 2013, 16:40

vervelend dat je na alle kosten en moeite zo van je auto afgeholpen bent...gelukkig heb je lichamelijk geen schade.

TOP dat je weer een landrover gekocht hebt en veel plezier en geluk ermee
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 07 Dec 2013, 16:53

Mooie bak, mooie kleur ook.

En een TD5 blijft toch een heerlijk blok met een lekkere sound en prima vermogen.
Redelijk bullet proof ook.

Als ik mijn. Defender ooit verkoop (niet erg waarschijnlijk, maar toch) is mijn eerste keus ook een latere Disco II.

Enjoy
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Dec 2013, 17:03

Roger B. schreef:vervelend dat je na alle kosten en moeite zo van je auto afgeholpen bent...gelukkig heb je lichamelijk geen schade.

TOP dat je weer een landrover gekocht hebt en veel plezier en geluk ermee

Mijn geluk was dat de Disco zo sterk gebouwd was. Dat Britse staal is hard. Als ik geen Land Rover had gereden op dat moment dan was de kans groot geweest dat ik er meer aan overgehouden had.

Afscheid van de Disco was inderdaad niet leuk. Zeker niet nadat begin dit jaar de cylinderkop gereviseerd was en daarna nog wat gelast was aan het chassis. Ik had mijn Disco net weer op orde en toen gebeurde dit. Tja... :?

Als je dan ineens weer mag gaan kiezen wat je gaat rijden is het even nadenken in de eerste instantie. Tuurlijk is iets als een Aygo goedkoop, maar als Land Rover liefhebber gaat je hart er niet sneller van kloppen. Dan maar weer dom zijn en Land Rover rijden. :P

Roger schreef:En een TD5 blijft toch een heerlijk blok met een lekkere sound en prima vermogen.
Redelijk bullet proof ook.

Het is een hele fijne motor en inderdaad, zeer degelijk. Mijn vorige Td5 kon ik tot de 414.000km rijden. Toen kwam helaas dat ongeluk.

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 07 Dec 2013, 20:45

proficiat met je nieuwe Td5!

Hopelijk meer voorspoed met deze :)

td5 is inderdaad een heerlijk blok, can't agree more!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

tim

Berichtdoor tim » 07 Dec 2013, 21:53

Mooi ding thomas, werkelijk.
Dat je aan dit exemplaar veel en langdurig plezier mag beleven.

los hiervan, gewoon ter algemene info;

werd er bij de tot standkoming van het uitgekeerde bedrag wel of niet rekening gehouden met jouw disco, lees de vele zorg en geen financieele bezuiniging als het ging om 'm in tiptop staat te houden?
Of kijkt men voornamelijk naar bouwjaar, kilometerstand en daar kan je het dan in grote lijnen mee doen?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 07 Dec 2013, 21:57

Veel plezier met je nieuwe aanwinst Thomas, vond al dat je zo weinig op het forum aanwezig was ;)

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 07 Dec 2013, 21:59

Thomas Td5 schreef:Na een technische keuring door Rob is de auto gekocht.

You seriously took that grey haired old fart with you and then listened to him :o ? Will you ever learn anything I taught you young padwan :lol: :lol: :lol:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Kroeg”