Nieuwe Discovery

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Nieuwe Discovery

Berichtdoor Landmarcs » 07 Dec 2013, 22:12

Rob,

Het is een rare paradox. Als we teveel van je leren dan hebben we snel niks meer aan je, als we niks van je leren dan idem.
Dus houden we het op de gouden middenweg, dan hebben we hopelijk nog heel lang veel plezier (ook als we van die middenweg afslaan).

& Thomas,

Ik hoop dat je ruim voordat je aan de 414.000 kilometers bent je oude Disco vergeten bent.
Je hebt in ieder geval de Td5 sound behouden.
(En jammer dat je niet direct voor een "echte" Td5 Defender gegaan bent. :oops: )

Groeten MarcS

PS Hoe is het met de "dagwaarde" afgelopen. Dagwaarde en dagwaarde (en dag waarde) zijn twee, pardon drie.
Ik weet uit ervaring dat er aardig wat ruimte kan zitten tussen een eerste expertise en t bedrag waar je uiteindelijk min of meer tevreden mee wil zijn.
(Ik weet inmiddels ook dat "personal damage" een stuk duurder kan zijn, en dat je daarvoor beter direct deskundig advies inwint mocht je daarover ooit met een verzekeraar in discussie gaan.)
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 07 Dec 2013, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Dec 2013, 22:12

RobStewart schreef:
Thomas Td5 schreef:Na een technische keuring door Rob is de auto gekocht.

You seriously took that grey haired old fart with you and then listened to him :o ? Will you ever learn anything I taught you young padwan :lol: :lol: :lol:

Rob

Ja, dus wel! Hij heeft je advies genegeerd en je meegenomen voor advies! :lol: :lol:

Klinkt mij als een voorbeeldige leerling van een Schot.. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Dec 2013, 22:16

tim schreef:Mooi ding thomas, werkelijk.
Dat je aan dit exemplaar veel en langdurig plezier mag beleven.

los hiervan, gewoon ter algemene info;

werd er bij de tot standkoming van het uitgekeerde bedrag wel of niet rekening gehouden met jouw disco, lees de vele zorg en geen financieele bezuiniging als het ging om 'm in tiptop staat te houden?
Of kijkt men voornamelijk naar bouwjaar, kilometerstand en daar kan je het dan in grote lijnen mee doen?

Dank je.

Bij de totstandkoming van de dagwaarde werd naar de auto als geheel gekeken. De schade expert zag dat het de auto van een liefhebber was. Qua uiterlijk en interieur in onberispelijke staat en tot in de puntjes onderhouden. Ik had ook uitgelegd aan de schade expert dat in het begin van het jaar de cylinderkop gereviseerd was. Ik heb door alles toen meer gekregen dan dat ik nog had durven hopen. Een geluk bij een ongeluk dan. Ik was bang dat men slechts een 13 jaar oude Land Rover zou zien met meer dan 4 ton op de teller. Gelukkig dus niet.

JanTD5 schreef:Veel plezier met je nieuwe aanwinst Thomas, vond al dat je zo weinig op het forum aanwezig was ;)

Groeten Jan

Die stilte kwam hierdoor dus. Het duurde ongeveer twee maanden voor ik mijn geld kreeg van de tegenpartij. Tot de zaak af was had het geen zin om erover te praten.

RobStewart schreef:
You seriously took that grey haired old fart with you and then listened to him :o ? Will you ever learn anything I taught you young padwan :lol: :lol: :lol:

Rob

:lol: :lol: :lol: :lol:

tim

Berichtdoor tim » 07 Dec 2013, 22:20

Mooi thomas, toch een stukje erkenning voor de vele zorg die je door de tijd eraan hebt besteed!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Dec 2013, 22:21

Landmarcs schreef:& Thomas,

Ik hoop dat je ruim voordat je aan de 414.000 kilometers bent je oude Disco vergeten bent.
Je hebt in ieder geval de Td5 sound behouden.
(En jammer dat je niet direct voor een "echte" Td5 Defender gegaan bent. :oops: )

Groeten MarcS

Een goede Td5 Defender is nagenoeg onbetaalbaar, zeker als je het moet doen met je dagwaarde en wat je nog meer aan geld eventueel hebt liggen. Een Discovery II past heel goed bij mijn wensen en het is dan ook wat eenvoudiger een betaalbaar exemplaar te vinden dat nog in goede staat is.

Het zal wel even duren voor ik weer de 4 ton in zicht krijg. ;) Ik had met mijn vorige Disco in zes jaar nog geen 100.000km gereden sinds aanschaf, ik had gehoopt begin volgend jaar de auto 100.000km lang in bezit te hebben. Het zal zeker zes jaar duren voordat deze richting de 3 ton komt. ;)

tim schreef:Mooi thomas, toch een stukje erkenning voor de vele zorg die je door de tijd eraan hebt besteed!

Daar was ik ook blij mee. Toen ik hoorde van total loss verwachtte ik niets meer dan een fooi te gaan krijgen voor mijn oude Disco. Gelukkig bleek het bod boven verwachting te zijn. Vooral dankzij dat kon ik weer een nieuwe Land Rover uit gaan zoeken. Anders was het een stuk lastiger geweest om iets goeds te vinden.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 07 Dec 2013, 23:17

Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst!
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 09 Dec 2013, 12:44

Tis een skoon karrekuh..... ;)
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Dixo

Berichtdoor Dixo » 09 Dec 2013, 22:23

Gefeliciteerd met de facelift :)

Mooi te horen dat het verzekeringstechnisch toch aardig op z'n pootjes terecht is gekomen. Op naar het half miljoen met dit exemplaar dan maar ;)

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 09 Dec 2013, 22:26

Dommel schreef:Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst!

Ray vd Velden schreef:Tis een skoon karrekuh..... ;)

Bedankt. :)

Dixo schreef:Gefeliciteerd met de facelift :)

Mooi te horen dat het verzekeringstechnisch toch aardig op z'n pootjes terecht is gekomen. Op naar het half miljoen met dit exemplaar dan maar ;)

Ik ben blij dat alles achteraf goed is afgelopen. Ik kneep hem wel even met de dagwaarde, maar gelukkig kreeg ik meer dan ik had durven hopen. Dat is toch altijd lastig bij dit soort dingen. En het was ook mazzel dat ik deze Disco vond op het internet. Nu heb ik toch een jonger exemplaar met minder km's op de teller. Dat is ook wel leuk. ;)

Terug naar “Kroeg”