Okay ... maar wat te doen met de wagen?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Coen83

Re: Okay ... maar wat te doen met de wagen?

Berichtdoor Coen83 » 08 Dec 2013, 11:49

Landmarcs schreef:
Whitehorse schreef:Volgens mij is er met de verzekering geen probleem in geval van schade als je met een in Nederland geschorst voertuig in het buitenland rijdt....
Als de technische staat van de auto (lees: geldige APK) in orde is, is de schorsing alleen een belastingtechnische affaire. De verzekering kan je volgens mij nooit op grond daarvan uitsluiten.
Ze zullen misschien proberen te bewijzen dat de auto al langer in het buitenland is: dat dan weer wel!
Bij oldtimers mag de auto die verzekerd is als oldtimer vaak niet langer dan 3 weken in het buitenland verkeren, anders vervalt hij automatisch! Hoe dat bij normaal verzekerde auto's is weet ik niet!

Bij mijn "gewone" verzekering moet je melden als de auto langer als een half jaar in het buitenland gestald wordt, de verzekering zal dan bij de eerstkomende vervaldag beëindigd worden. Maar ja, wie stalt de auto nu langer als een half jaar buitenslands?
Anyway: het draait om de polisvoorwaarden, dus lezen en lezen en lezen (en daarna eventueel vragen en/of zoeken naar beter).

Verder is dit wellicht DE oplossing om de belasting te dodgen (nee, ik bedoel niet de Dodge, maar het niet gebruiken van de openbare weg).

Rail-Dodge.jpg

Groeten MarcS

Dat heb ik ergens eerder gezien!

Afbeelding
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2013, 12:57

Coen83 schreef:
Landmarcs schreef:Verder is dit wellicht DE oplossing om de belasting te dodgen (nee, ik bedoel niet de Dodge, maar het niet gebruiken van de openbare weg).

Rail-Dodge.jpg

Groeten MarcS

Dat heb ik ergens eerder gezien!

Afbeelding

Maar dat liep al net zo florisant af als de Fyra.

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 08 Dec 2013, 20:26

Verkopen in Frankrijk is ook een optie.

Plaats ze op Leboncoin.

Importeren hier is niet super moeilijk en geen belasting.

Dus de markt is best ok.

Wil daar best in bemiddelen voor degenen die het willen.

Stuur maar n PB
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Kroeg”