Landmarcs schreef:Whitehorse schreef:Volgens mij is er met de verzekering geen probleem in geval van schade als je met een in Nederland geschorst voertuig in het buitenland rijdt....
Als de technische staat van de auto (lees: geldige APK) in orde is, is de schorsing alleen een belastingtechnische affaire. De verzekering kan je volgens mij nooit op grond daarvan uitsluiten.
Ze zullen misschien proberen te bewijzen dat de auto al langer in het buitenland is: dat dan weer wel!
Bij oldtimers mag de auto die verzekerd is als oldtimer vaak niet langer dan 3 weken in het buitenland verkeren, anders vervalt hij automatisch! Hoe dat bij normaal verzekerde auto's is weet ik niet!
Bij mijn "gewone" verzekering moet je melden als de auto langer als een half jaar in het buitenland gestald wordt, de verzekering zal dan bij de eerstkomende vervaldag beëindigd worden. Maar ja, wie stalt de auto nu langer als een half jaar buitenslands?
Anyway: het draait om de polisvoorwaarden, dus lezen en lezen en lezen (en daarna eventueel vragen en/of zoeken naar beter).
Verder is dit wellicht DE oplossing om de belasting te dodgen (nee, ik bedoel niet de Dodge, maar het niet gebruiken van de openbare weg).
Groeten MarcS
Dat heb ik ergens eerder gezien!