Is het een optie om dan 1 kwartaal in het jaar 'm aan te melden?
Bijvoorbeeld de zomerperiode.Toch het vooruitzicht van landroverbehoud en te overziene kosten qwa MRB.
Stallingsmogelijkheid moet er dan wel zijn voor die andere 3 kwartalen, en financieel te behappen/in perspectief.
En anders gewoon geduld hebben, en mede aanbieden op duitse en engelse sites.
Okay ... maar wat te doen met de wagen?
Re: Okay ... maar wat te doen met de wagen?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
tim schreef:Is het een optie om dan 1 kwartaal in het jaar 'm aan te melden?
Bijvoorbeeld de zomerperiode.
Zolang de auto ouder is dan 15 jaar betaal je laag tarief om de auto te schorsen, om de schorsing ongedaan te maken betaal je geen kosten.
Als je de auto weer wil schorsen betaal je gewoon weer het laag tarief, let wel dat de auto langer dan 1 maand geschorst moet blijven, anders ben je de volle wegenbelasting verschuldigd.
Dus op zich vallen de kosten wel mee.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
-
Erwin Lokhorst
Onze Def uit 2001 zit nu voor het hele jaar in de balasting en onze Lw uit 1980 (diesel) is belasting vrij.
Als alles doorgaat zullen we de LW de zomer maanden en de herfst in de belasting doen en wordt de Def in de herfst geschorst.
Heb ik gelijk elk jaar 3 maanden om daar eens groot onderhoud aan te doen.
Kost dus 3 maanden wegenbelasting extra, 2 tientjes schorsen voor de LW en 20 tientjes schorsen voor de Def.
Totaal toch nog zo'n 600 euro extra kwijt op jaar basis. En,.. niet zomaar even wat rijden met een van de twee.
Alleen..... Ook een beetje uitkijken dat, met al dat onderhoud, ik niet per ongeluk de kenteken platen eens verwissel.
Als alles doorgaat zullen we de LW de zomer maanden en de herfst in de belasting doen en wordt de Def in de herfst geschorst.
Heb ik gelijk elk jaar 3 maanden om daar eens groot onderhoud aan te doen.
Kost dus 3 maanden wegenbelasting extra, 2 tientjes schorsen voor de LW en 20 tientjes schorsen voor de Def.
Totaal toch nog zo'n 600 euro extra kwijt op jaar basis. En,.. niet zomaar even wat rijden met een van de twee.
Alleen..... Ook een beetje uitkijken dat, met al dat onderhoud, ik niet per ongeluk de kenteken platen eens verwissel.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
Erwin Lokhorst schreef:Alleen..... Ook een beetje uitkijken dat, met al dat onderhoud, ik niet per ongeluk de kenteken platen eens verwissel.
Denk daar niet te lichtzinnig over.
Je kenteken(plaat) is de identiteit van je auto, daar mee gaan lopen klooien, vat het OM zwaar op.
Wanneer je tegen de lamp aan zou lopen(ik stel dus niet dat je dit soort acties doet), acute inbeslagname van het voertuig, en een paar maanden later een uitnodiging voor het hekje.
Los van het verhaal als geen verzekering enz enz.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Landmarcs
tim schreef:Erwin Lokhorst schreef:Alleen..... Ook een beetje uitkijken dat, met al dat onderhoud, ik niet per ongeluk de kenteken platen eens verwissel.
Denk daar niet te lichtzinnig over.
Je kenteken(plaat) is de identiteit van je auto, daar mee gaan lopen klooien, vat het OM zwaar op.
Wanneer je tegen de lamp aan zou lopen(ik stel dus niet dat je dit soort acties doet), acute inbeslagname van het voertuig, en een paar maanden later een uitnodiging voor het hekje.
Los van het verhaal als geen verzekering enz enz.
Voor een enkel ritje naar "ver weg" kan je ook een APK-afspraak maken verweg. Voor de APK is er een uitzonderingsregeling.
Groeten MarcS
-
Roger B.
voor de apk wel, maar niet voor geschorste voertuigen..... en al helemaal niet voor voertuigen met het kenteken van een ander voertuig
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:voor de apk wel, maar niet voor geschorste voertuigen..... en al helemaal niet voor voertuigen met het kenteken van een ander voertuig
Precies (of begrijp ik je niet),voor de APK mag je geschorst naar de keuring (hoe dat precies gaat vind je op't internet), en voor de APK moeten de kentekenplaten wel kloppen (zoals die beter altijd kloppen).
Groeten MarcS
-
Roger B.
nee ik begreep jou niet.... dacht dat je bedoelde dat je met afgelopen APK in een uitzonderingsregel wel naar de APK mocht rijden..
Nou is er geen APK plicht tijdens de schorsingsperiode, dus waarom je dan in de schorsingsperiode naar de APK zou MOETEN is me niet duidelijk, wellicht dat de uitzondering als vereiste heeft dat ie na goedkeur weer uit de schorsing gaat ofzo?.. maar kan me voorstellen dat je dan niet in amsterdam naar de keuring mag als je in groningen of maastricht woont.... meen ook dat het dan de "normale route" naar de keuring moest zijn dus niet via god weet welke omweg....
Nou is er geen APK plicht tijdens de schorsingsperiode, dus waarom je dan in de schorsingsperiode naar de APK zou MOETEN is me niet duidelijk, wellicht dat de uitzondering als vereiste heeft dat ie na goedkeur weer uit de schorsing gaat ofzo?.. maar kan me voorstellen dat je dan niet in amsterdam naar de keuring mag als je in groningen of maastricht woont.... meen ook dat het dan de "normale route" naar de keuring moest zijn dus niet via god weet welke omweg....
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:nee ik begreep jou niet.... dacht dat je bedoelde dat je met afgelopen APK in een uitzonderingsregel wel naar de APK mocht rijden..
D'r is geen verplichte winkelnering (dat is het gevolg van de commerciële lobby waardoor de APK-regels in NL zo zijn als ze zijn) dus je mag naar om het even welk APK-station. Je moet wel een afspraak maken en een "bewijsje" bij je hebben (en goed bewaren). (Wel even nakijken wat precies de regels zijn, en die regels ook ven in kopie meenemen.)
't Is natuurlijk wel erg creatief gebruik van de regels, dus ik geef geen garantie dat je er altijd even makkelijk mee weg komt.
Groeten MarcS
Gezien de belastingplannen voor oldtimers verwacht ik dat ook ik mijn LandRover uit '76 (op LPG) tot medio 2016 zal moeten gaan schorsen. Ik zal ‘m echter ook ergens (van de openbare weg af) moeten gaan onderbrengen en het idee is nu de auto naar de Ardennen te brengen waar ik een broer heb wonen met wat meer ruimte om z’n huis, en een goedkope monteur om de hoek
.
Denken jullie dat een auto die in Nederland geschorst is gewoon verzekerd kan blijven?
En kan ik er dan in België verzekerd de weg mee op?
Denken jullie dat een auto die in Nederland geschorst is gewoon verzekerd kan blijven?
En kan ik er dan in België verzekerd de weg mee op?