Of ik alvast af wil tikken

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roamer

Of ik alvast af wil tikken

Berichtdoor Roamer » 03 Dec 2013, 18:59

wegens een wijziging die onder voorbehoud van de Eerste Kamer van de Staten-Generaal...

Zo begint de brief die ik bij thuiskomst op de deurmat vond.

Met ingang van 1 januari 2014 ontvang ik weer een rekening... :x
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Ray vd Velden

Re: Of ik alvast af wil tikken

Berichtdoor Ray vd Velden » 03 Dec 2013, 19:53

Ik betaal al 27 jaar :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 03 Dec 2013, 20:13

Ray vd Velden schreef:Ik betaal al 27 jaar :mrgreen:

Al 32 jaar... en voor 2! :mrgreen:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Roamer

Berichtdoor Roamer » 03 Dec 2013, 20:44

Met een omweg, want de PDF was eigenlijk te groot.
Bijlagen
Doc1.pdf
Fijne brief
(100.12 KiB) 246 keer gedownload
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Dec 2013, 20:58

Ja, wat wil je nu zeggen? Dat de ambtenaren uitvoering geven aan een wetswijziging zoals het ze betaamt? :shock: :shock:

Als ze niet op de zaak vooruit lopen, ze geven een duidelijk voorbehoud aan, dan zou je hier een bericht plaatsen dat ze je niet op tijd geïnformeerd hebben........

Het is wat het is. :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Dec 2013, 22:02

Edward schreef:Het is wat het is. :shock:

Precies, het is net zoals sommige andere "regelingen" waarbij al dan niet terecht gewekte verwachtingen gewoon met één pennestreek worden gewijzigd (of gewoon geschrapt). Ik wil niet zeuren (althans niet langer als eventjes) maar t.g.v. de toevallige persoonlijke situatie alhier worden wij hier jaar in jaar uit voor honderden €uro's getilt (het gaat salami-gewijze, eerst hier dan daar, steeds een beetje meer, iedere keer best overkomelijk maar bij elkaar inmiddels toch een aanzienlijk bedrag). Voldoende reserves en zuinigheid helpt dan, maar ik kan me voorstellen dat wie nogal strak qua financiën in het pak zit een en ander direct gaat knellen. Ik kan erover gaan janken, mauwen, of noem maar op, maar beter of gelukkiger wordt je daar niet van.
D't zijn mensen zat die nog beroerder uit zijn, en d'r zijn een beperkt aantal lieden die hun riante zakken vullen met exhibitionistische bonussen etc.

't Is natuurlijk wel wrang dan de "afspraak is afspraak" hypotheekrente-aftrek een overgangsregeling kent die nog tientallen jaren loopt.
Triest is het dan wanneer je braaf je hypotheek hebt afgelost en tegelijk je "afspraak is afspraak" pensioen-aanspraken ziet verschrompelen.

Groeten MarcS

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 09 Dec 2013, 00:20

Gelijk heb je!
Trouwens, volgens mij hoort een Wet te voorzien in een overgangsregeling. Je moet immers de tijd hebben/krijgen om bijvoorbeeld je auto te verkopen of weer terug te bouwen naar benzine als je LPG rijdt.
Nu plannen ze de behandeling ook nog eens midden tussen de feestdagen, nou dan hou je weinig overgangstermijn over. Half NL ambtenaren en politici zijn dan op vakantie en bij de RDW zal dat niet veel anders zijn.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 09 Dec 2013, 02:47

T'is ammel wa!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 10 Dec 2013, 00:38

Zo' n lamzakken opmerking past idd wel in een kroeg.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Dec 2013, 08:53

Nee de opmerking klopt gewoon.

kijk we kunnen een paar dingen doen als land. we kunnen ingrijpen (wat niet leuk is) en we kunnen doorgaan en proberen een Griekenland 2 te worden (the Dutch edition zegmaar). Wees blij dat ze op salami wijze de belastingen doen en niet gewoon voor je deur staan met de melding dat je vanaf vandaag alles af gaat dragen.. en nee dat voelt niet altijd evenredig.. want het 'waarom betaalt de buurman ogenschijnlijk minder belasting dan mij' waarbij we in de rekensom vaak even vergeten dat geen enkele Nederlander 100% het zelfde is en iedereen op een andere manier met de bezuinigingen om gaat.. Merk je al die bezuinigingen en belastingen in je eigen portemonnee.. zeker. zijn ze leuk? nee. maar kijk eens rondom je. het feit dat voor ons dingen duurder worden, betekend dat dat voor een regering ook zo word. en kijk eens wat we er voor terug krijgen.. dat is vaak ook meer en beter geregeld dan in het buitenland.

als we het over iets als de hypotheek rente aftrek hebben dan kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ze daar nu een keuze gemaakt hebben om het af te bouwen. (en ja ik maak er momenteel zelf ook gebruik van). maar dit is nu typisch zo'n tijdelijke stimulatie maatregel om de huizenmarkt te helpen die veel en veel te lang is blijven hangen en die meer voordeel opleverde voor de mensen met veel geld dan mensen die minder te besteden hebben.. plus dat (met medewerking van hypotheek instellingen) het veel mensen hypotheken heeft gegeven die ze niet kunnen dragen.. dat ze de hypotheek toch konden betalen was alleen maar omdat ze via de rente aftrek geld terug kregen, maar zover in de schulden zitten dat bij de minste of geringste hik in financiën het water aan de lippen hebben staan. En nee ik bedoel niet dat het alleen maar de fout is van die mensen, want ik weet ook dat hypotheken een hoop wolligheid is waar een hoop mensen alleen maar kunnen hopen dat de informatie die ze krijgen ook klopt. plus een regeling als deze heeft onze huizen prijzen naar absurde bedragen gebracht (en ja dat betekend ook al inleveren straks of betalen voor iets wat zijn waarde niet meer waard is waar jij je lening voor hebt (overigens wel leuk dat we daar over vallen, maar nog steeds doodleuk veel leningen op dingen als auto's nemen, maar dat terzijde)).

en de pensioenen.. tja, de regeling is al sinds jaar en dag dat de huidige werkende generatie de pensioen betaald voor de huidige pensioengerechtigden. en het is als jaren bekend dat die babyboomers gaan stoppen met werken, dus minder pensioeninkomsten. en pensioenfondsen zijn al jaren aan het beleggen met het geld dat ze binnen krijgen (en beleggen is voor heb echt niet minder riskant van voor ons hoor).. maar als dat allemaal goed gaat en de markt is goed hoor je er niemand over.. maar nu alles slechter gaat dan komen we daar plots weer achter. en het is nooit leuk om te zien dat er financieel risico aan zit te komen, maar ook hier gaan de discussies al jaren over.

en dan nu de oldtimer regeling.. nope zit er ook niet op te wachten.. en nee ben er zeker niet blij mee dat er alleen maar een overgangsregeling gemaakt is voor benzine wagens. maar het punt dat een wet een overgangsregeling moet hebben vind ik wel heel kortzichtig. dit hele circus duurt nu al een jaar.. en vanaf het eerste moment is duidelijk geweest dat wanneer de regeling ingevoerd zou worden, deze ingevoerd zou worden op 1 januari 2014. verder is al een half jaar duidelijk wat de wijziging in gaat houden.. lijkt me toch tijd genoeg om je auto van gas naar benzine te maken, te verkopen of om helemaal om te bouwen naar benzine of niet? ow wacht ik vergeet dat er een strohalm was die nog tegen die regeling aan het vechten was.. ehm sorrie.. dat is echt gewoon het zelfde als bij een naderende hoosbui gewoon de ramen open laten staan in de hoop dat het wel over zal waaien terwijl de tekenen heel duidelijk zijn dat het dat niet gaat doen...
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Kroeg”