Edward schreef:Het is wat het is.

Precies, het is net zoals sommige andere "regelingen" waarbij al dan niet terecht gewekte verwachtingen gewoon met één pennestreek worden gewijzigd (of gewoon geschrapt). Ik wil niet zeuren (althans niet langer als eventjes) maar t.g.v. de toevallige persoonlijke situatie alhier worden wij hier jaar in jaar uit voor honderden €uro's getilt (het gaat salami-gewijze, eerst hier dan daar, steeds een beetje meer, iedere keer best overkomelijk maar bij elkaar inmiddels toch een aanzienlijk bedrag). Voldoende reserves en zuinigheid helpt dan, maar ik kan me voorstellen dat wie nogal strak qua financiën in het pak zit een en ander direct gaat knellen. Ik kan erover gaan janken, mauwen, of noem maar op, maar beter of gelukkiger wordt je daar niet van.
D't zijn mensen zat die nog beroerder uit zijn, en d'r zijn een beperkt aantal lieden die hun riante zakken vullen met exhibitionistische bonussen etc.
't Is natuurlijk wel wrang dan de "afspraak is afspraak" hypotheekrente-aftrek een overgangsregeling kent die nog tientallen jaren loopt.
Triest is het dan wanneer je braaf je hypotheek hebt afgelost en tegelijk je "afspraak is afspraak" pensioen-aanspraken ziet verschrompelen.
Groeten MarcS