Of ik alvast af wil tikken
Re: Of ik alvast af wil tikken
Ik bedoelde het niet lullig hoor. Alsof ik om verhoging van BTW, accijns en inkoopkosten (tot 15%) gevraagd heb. Maar ik moet het er wel mee doen!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
piet_g schreef:Nee de opmerking klopt gewoon.
kijk we kunnen een paar dingen doen als land. we kunnen ingrijpen (wat niet leuk is) en we kunnen doorgaan en proberen een Griekenland 2 te worden (the Dutch edition zegmaar). Wees blij dat ze op salami wijze de belastingen doen en niet gewoon voor je deur staan met de melding dat je vanaf vandaag alles af gaat dragen.. en nee dat voelt niet altijd evenredig.. want het 'waarom betaalt de buurman ogenschijnlijk minder belasting dan mij' waarbij we in de rekensom vaak etc.
Elke wet moet bij wet een overgangsregeling bevatten voor bestaande gevallen. Dat is gewoon de wet, net zoals elke wet een hardheidsclausule moet bevatten.. ik heb het ook niet verzonnen..
Ook voor de hypotheekrente aftrek is dit zo gegaan, bestaande gevallen worden ontzien. Nou, over rechtsgelijkheid gesproken...
Daarbij komt, en dat is het punt, dat een wet pas ingaat na instemming van de 1e kamer en aansluitend publicatie in de Staatscourant. Als je voor elke nitwit opmerking in de 2e kamer - en daar roeptoeteren ze ook maar wat de laatste tijd- je zaken moet gaan aanpassen, dan ben je daar heel druk mee.
ps: Ik zet nooit mijn ramen open bij een hoosbui, dan weet ik zeker dat alles nat wordt of het dak eraf gaat
Een overgangsregeleling... Nou, ook dat is iets wat overwegend op papier bestaat. De realiteit is echter een heel andere zaak. En na de eerste Kamer? Daarna is het zoals het is.
Mijn ervaring is dat je uitsluitend sympathie krijgt van mensen die absoluut geen beslissingsbevoegdheid hebben. Zij die dat wel hebben zijn genadeloos, om wat voor al dan niet begrijpelijke reden dan ook. En zeg nou zelf, wat is makkelijker dan iemand naar de mond praten?
Mijn ervaring is dat je uitsluitend sympathie krijgt van mensen die absoluut geen beslissingsbevoegdheid hebben. Zij die dat wel hebben zijn genadeloos, om wat voor al dan niet begrijpelijke reden dan ook. En zeg nou zelf, wat is makkelijker dan iemand naar de mond praten?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
- Whitehorse
Ach, we hadden al eens een minister van Verkeer die op 28 december afkondigde dat de regels voor grijs kenteken veranderden per 1 januari...Ik had (net als een heleboel kleine zelfstandigen) een stationcar met twee zitplaatsen en een mooie laadruimte. Ik had plotseling de keuze: of ombouwen naar geel kenteken, dus schot eruit laten halen en achterbank erin + bijbehorensde wegenbelasting, of een gat in het dak en een verhoging laten aanbrengen. Kosten van beide opties: zo'n 3500 gulden per stuk. Het was ook nog een diesel: Volvo 245....
Uiteindelijk heb ik iemand gevonden die hem wel wilde hebben aan de andere kant van het land. Ik ben hem zelf gaan brengen voor 1500 gulden en met de trein terug....Ik had de auto 1 /12 jaar , gekocht voor 10.000 gulden en voor 6000 gulden een motorrevisie laten doen. Onbetrouwbare overheid? Nee, hoor!
En het ging er alleen maar om dat er raceautootjes rondreden met twee stoelen en dus grijs kenteken. De oplossing was heel eenvoudig geweest, maar nee hoor, net als nu alleen maar draconisch en verder niets.!
Uiteindelijk heb ik iemand gevonden die hem wel wilde hebben aan de andere kant van het land. Ik ben hem zelf gaan brengen voor 1500 gulden en met de trein terug....Ik had de auto 1 /12 jaar , gekocht voor 10.000 gulden en voor 6000 gulden een motorrevisie laten doen. Onbetrouwbare overheid? Nee, hoor!
En het ging er alleen maar om dat er raceautootjes rondreden met twee stoelen en dus grijs kenteken. De oplossing was heel eenvoudig geweest, maar nee hoor, net als nu alleen maar draconisch en verder niets.!
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Whitehorse schreef:..... Kosten van beide opties: zo'n 3500 gulden per stuk...... Ik ben hem zelf gaan brengen voor 1500 gulden en met de trein terug....Ik had de auto 1 /12 jaar , gekocht voor 10.000 gulden en voor 6000 gulden een motorrevisie laten doen. Onbetrouwbare overheid?
Dus als ik het goed begrijp heb je 14.500 gulden toegelegd op die auto (10.000 + 6.000 - 1.500) om 3.500 te besparen? Ermm, ok....
(Of mis ik iets??)
- Whitehorse
Je mist iets ja: ten eerste de wegenbelasting, 1500 kilo en diesel, en verder dat ik weer moest investeren om vervolgens meer geld te moeten betalen...dat zag ik niet zitten en velen met mij niet hoor! Dan neem je je verlies en investeer je in iets gezonders..kijk naar de prijzen van bijvoorbeeld 1985 Land Rovers....zo heb ik hem goedkoopp in Nederland gekocht en rijdt er nu mee in Frankrijk.
-
Landmarcs
Whitehorse schreef:Je mist iets ja: ten eerste de wegenbelasting, 1500 kilo en diesel, en verder dat ik weer moest investeren om vervolgens meer geld te moeten betalen...dat zag ik niet zitten en velen met mij niet hoor! Dan neem je je verlies en investeer je in iets gezonders..kijk naar de prijzen van bijvoorbeeld 1985 Land Rovers....zo heb ik hem goedkoopp in Nederland gekocht en rijdt er nu mee in Frankrijk.
Zeg dat nu niet te hard, voor je het weet stijgen de prijzen weer, van zowel de LandRovers als de leuke optrekjes in Frankrijk.
Voor je het weet heb je overal Nederlands kolonies die dan in de kortste keren bekend staan om hun kwalmende auto's.
Groeten MarcS (dienogweleensdenktaanexpatrieren)
-
Roger B.
Whitehorse schreef:Je mist iets ja: ten eerste de wegenbelasting, 1500 kilo en diesel, en verder dat ik weer moest investeren om vervolgens meer geld te moeten betalen...dat zag ik niet zitten en velen met mij niet hoor! Dan neem je je verlies en investeer je in iets gezonders..kijk naar de prijzen van bijvoorbeeld 1985 Land Rovers....zo heb ik hem goedkoopp in Nederland gekocht en rijdt er nu mee in Frankrijk.
en toch miste je toen zelf iets.... na die verbouwing van 3500 naar grijs nieuwe regels zou je weer grijs kenteken belasting betaald hebben...... voor hoge belasting betalen hoefde je niet om te bouwen naar geel... je mocht gewoon geel betalen en met grijs-oude stijl blijven rijden
gone
- Whitehorse
Dan maak jij gewoon andere keuzes joh! Dat is ook ondernemen he? Ik had genoeg van het risico dat er nog meer kosten zouden komen dus...en ik heb nooit overwogen om een gat in het dak te laten maken!
En @Marc: ik zeg niets hoor!
(Trouwens, ik heb oprecht te doen met al die mensen die de investeringen in hun hobby dreigen te zien verdampen! Ik kom ze in de Volvo V700 vereniging ook tegen. Ik wilde dus maar zeggen dat ik weet hoe dat voelt. Ik hoop oprecht dat de eerste kamer nog wat wijzigingen of aanpassingen zal eisen.)
En @Marc: ik zeg niets hoor!
(Trouwens, ik heb oprecht te doen met al die mensen die de investeringen in hun hobby dreigen te zien verdampen! Ik kom ze in de Volvo V700 vereniging ook tegen. Ik wilde dus maar zeggen dat ik weet hoe dat voelt. Ik hoop oprecht dat de eerste kamer nog wat wijzigingen of aanpassingen zal eisen.)
Het is natuurlijk waanzin om 14.500 afschrijving voor lief te nemen om maar niet een paar honderd gulden mrb te hoeven betalen.
Dat heeft niks met ondernemen te maken maar met een gebrek aan gezond verstand en handelen in een opwelling.
Al zou de mrb 1000 gulden per jaar zijn had je nog 14 jaar kunnen rijden......... Dan moet je niet de overheid de schuld geven, je eigen bestuur is zeker zo waardeloos.

Dat heeft niks met ondernemen te maken maar met een gebrek aan gezond verstand en handelen in een opwelling.
Al zou de mrb 1000 gulden per jaar zijn had je nog 14 jaar kunnen rijden......... Dan moet je niet de overheid de schuld geven, je eigen bestuur is zeker zo waardeloos.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968