Of ik alvast af wil tikken

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Quink

Re: Of ik alvast af wil tikken

Berichtdoor Quink » 11 Dec 2013, 20:33

Whitehorse schreef:Je mist iets ja: ten eerste de wegenbelasting, 1500 kilo en diesel, en verder dat ik weer moest investeren om vervolgens meer geld te moeten betalen...

Volgens mij klopt je redenatie niet toch niet. Die 3500 moest je betalen om op grijs te blijven rijden. Om de situatie te handhaven zeg maar. Dan verandert er toch niet zo veel aan de MRB *na* investering van die 3500? Natuurlijk, het is een hoop geld, maar 14.500 is een stuk meer.

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Dec 2013, 20:44

Whitehorse schreef:(Trouwens, ik heb oprecht te doen met al die mensen die de investeringen in hun hobby dreigen te zien verdampen! Ik kom ze in de Volvo V700 vereniging ook tegen.

Mensen zien alleen iets verdampen als ze halsoverkop gaan verkopen net zoals jij toen. Als ze hun wagen gewoon behouden gaan ze hooguit fors meer mrb betalen of als het thuis niet kan stallngskosten om de wagen ergens op te slaan.

Het onzin verhaal dat die wagens ineens alleen nog oudijzer prijs zouden opbrengen ben ik zo verschrikkelijk beu! Alsof de hele oldtimermarkt zich in Nederland afspeelt. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Dec 2013, 22:06

Edward schreef:Het onzin verhaal dat die wagens ineens alleen nog oudijzer prijs zouden opbrengen ben ik zo verschrikkelijk beu! Alsof de hele oldtimermarkt zich in Nederland afspeelt. :shock: :shock:

't Is wel zo dat iedereen dat lijkt te denken. Daarom vliegen de prijzen zo uit de bocht.
Een paar jaar terug kreeg de aangetrouwde achterneef van de overbuurvrouw (tevens huisschilder) naar ik meen € 8.000 voor zijn 110 V8 (op gas).
Toen zeker geen veel gevraagde auto, vooral omdat ongeveer alles vervangen/gerepareerd moest en iedereen toen diesel wou.
Die prijs was toen de bomen nog tot in de hemel groeiden, sindsdien is de OldTimer markt al een heel eind ingezakt, en nu het laatste jaar nog weer meer.

Het probleem is dus wel - zoals jij ook schetst: de "waan-van-de-dag prijzen". 't Is net als met aandelen: als je er niet veel van weet niet aan beginnen, en als je er iets meer van weet (of per ongeluk aan begonnen bent) is rustig afwachten gemiddeld genomen verreweg het beste advies (grappig genoeg blijken de "groene" en/of "linkse" beleggers relatief hoge rendementen te halen, meestal is dat vanwege de weinig betrokken wijze van beleggen).

Maar goed, je kan ook zeggen dat een auto zelden een interessant rendement geeft, en dat "emotie" nog het hoogst scoort. Sommige mensen kopen iedere 2 jaar een nieuwe, anderen ruilen om de haverklap in en kopen iets net niet nieuws, en anderen zijn door wijzigingen in belasting-regimes of brandstofprijzen snel uit het veld geslagen. Als je al aan een auto begint dan ben je meest het beste uit met het nodige geduld en een zekere terughoudendheid.

Mr Cheval-Blanc heeft denkelijk wat ondoordacht gereageerd, maar hij heeft nu ook de stap naar Frankrijk genomen. Soms zit er ook winst in het wat "ondoordacht" acteren. Ik denk al lang over winst en verlies mbt een wat verdere verhuizing .... en het resultaat is dat ik nog steeds in het huis woon dat mijn overgrootmoeder liet bouwen. (En omdat ik zuinig ben kan ik nog vele jaren de MRB betalen, zelfs al zou die nog weer veel hoger worden.)

O ja, aftikken doen we toch, linksom of rechtsom, die MRB komt misschien wel van "links" (althans, sommigen willen dat ons laten geloven), de struikroverij die in de afgelopen jaren al langs kwam kwam meestal van "rechts". De PvdA werd beschimpt en belachelijk gemaakt toen iemand in zijn enthousiasme "nivelleren is een feest riep" ... de PvdA is duidelijk geen feest-partij, want de afgelopen tijd is er alleen maar sprake van dé-nivelleren, de rijken worden rijker en de armen armer ..... En dat wij daar niks van merken ... komt alleen maar omdat we niet bij de rijken, de echt zakkenvullers, horen (en de meesten hier tegelijkertijd nog steeds niet al te slecht af zijn).

Groeten MarcS

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 11 Dec 2013, 22:54

Precies, en laten we zeggen dat ik niet zo erg slecht geboerd heb om het voorzichtig te zeggen....over die Volvo het laatste: er is natuurlijk ook nog afschrijving geweest en de auto stond op mijn zaak. Dat maakt nog wel iets uit. Maar goed, ik ben blij dat hier een aantal mensen zijn die het veel beter zouden aanpakken. Dat is hardstikke mooi. Ik wilde als eerder gezegd vooral laten weten dat het niet de eerste keer is dat er zoiets gebeurt, maar als je wilt laten weten dat je de boel beter kunt dan ik dan vind ik dat geen enkel probleem hoor. Jek unt niet overal stengoed in zijn he? ;)
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Terug naar “Kroeg”