En hoe ga je aantonen dat je dat onderhoud hebt gedaan? Met een factuur van de garage zeker. Je kunt zo bij de Bovag gaan werken, veel mensen onderhouden hun wagen namelijk zelf.
Hoewel ik zeker geen fan ben van de apk is het zeker een nuttige sloopnorm om de excessen uit het wagenpark te vissen. Voor veel mensen is een auto pas versleten of in need of major repairs als ie apk afgekeurd wordt.......
Hoe treurig dat ook is. Overal moeten lampen op de weg, vangrails etc, maar zelf voor goed materiaal zorgen is voor veel mensen een brug te ver.
Onderhoudsbeurt waarom ?
Re: Onderhoudsbeurt waarom ?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Die hele APK is een soort werkverschaffing bedacht door politiek.. die hebben zo wie zo geen verstand van auto's eigenlijk nergens van.. niet voor niets zijn het leken bestuurders.
En ook met de APK kun je sjoemelen, en dat gebeurt vaker dan men wenst.
Door de dealer misschien? die heeft zo'n boekje dat zelfs bij de importeur bekend is en de nodige bedrijfsstempels. Overigens staan de klanten ook geregistreerd dus een beter systeem is er volgens mij niet. Althans beter dan ambtenaren en politiek kunnen verzinnen ) probeer maar eens een garantie claim in te dienen als je interval niet deugd.. over administratie gesproken
)
Door de dealer misschien? die heeft zo'n boekje dat zelfs bij de importeur bekend is en de nodige bedrijfsstempels. Overigens staan de klanten ook geregistreerd dus een beter systeem is er volgens mij niet. Althans beter dan ambtenaren en politiek kunnen verzinnen ) probeer maar eens een garantie claim in te dienen als je interval niet deugd.. over administratie gesproken
maXcomX schreef:Die hele APK is een soort werkverschaffing bedacht door politiek.. die hebben zo wie zo geen verstand van auto's eigenlijk nergens van.. niet voor niets zijn het leken bestuurders.
Door de dealer misschien? die heeft zo'n boekje dat zelfs bij de importeur bekend is en de nodige bedrijfsstempels. Overigens staan de klanten ook geregistreerd dus een beter systeem is er volgens mij niet. Althans beter dan ambtenaren en politiek kunnen verzinnen ) probeer maar eens een garantie claim in te dienen als je interval niet deugd.. over administratie gesproken)
Ja, en als je zoals ik al aangaf zelf het onderhoud doet?
Edward van Vugt
hehe.. bij de dealer!
Of als je gediplomatiseerd voertuighersteller bent, dan ben je vrijgesteld.
maXcomX schreef:hehe.. bij de dealer!
Dusssss, je bent ECHT een Bovag man. Goed voor de handel en de overheid (btw-inkomsten), slecht voor de liefhebber die zelf sleutelt.
Edward van Vugt
-
Roger B.
maXcomX schreef:APK is een momentopname en zeker niet zaligmakend.
Een gat in je wangen rijden kan binnen een dag na de APK, als je het niet ziet, dan kun je er max 2 jaar mee doorrijden.
tenzij je een oldtimer van x jaar hebt moet je gewoon elk jaar naar de apk hoor...
en de gediplomeert voertuighersteller weet dan wellicht hoe ie een auto moet onderhouden...maar dat wil niet zeggen dat ie het ook doet
gone
Je de wet voor laten schrijven door een fabrikant of importeur?? komt niet goed lijkt mij.
Meneer Pon en meneer Louwman willen je denk ik wel helpen met het schrijven van een wetje
Groet Ron
Meneer Pon en meneer Louwman willen je denk ik wel helpen met het schrijven van een wetje
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Roger B. schreef:tenzij je een oldtimer van x jaar hebt moet je gewoon elk jaar naar de apk hoor...
OF hij is tussen de 4 en 8 jaar oud, dan mag je ook om de 2 jaar: linkje
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
- ikke jelle
nou dan moet je wel knap rijk zijn om zon oude laro door de dealer te laten onderhouden
laat staan dat ze weten waar het over gaat
beetje van :sorry meneer te oud dat snappen wij dealers niet meer
laat staan dat ze weten waar het over gaat
groet jelle
ikke jelle schreef:laat staan dat ze weten waar het over gaat![]()
Ze kunnen wel kleding en interieur adviezen geven...
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE