Aankooptips Freelander 2 gezocht
Re: Aankooptips Freelander 2 gezocht
Jij zei dat ik 'm in de fik moest zetten! 
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Bedankt voor de tips heren hier heb ik ook veel aan!
Ja hoor, op weg naar Tiel op de A15weer in de noodloop met de melding: 'reduced engine performance'
Van de zomer ook gehad, dacht dat 't aan verkeerde diesel lag. Echter tijdje geleden wederom en vanavond ook.
Van de zomer ook gehad, dacht dat 't aan verkeerde diesel lag. Echter tijdje geleden wederom en vanavond ook.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
- RobStewart
Dommel schreef:... met de melding: 'reduced engine performance'
You only get that melding when it's the Roet Filter system playing up, so either the Roet Filter itself is full and it didn';t get a chance to do an automatic regen, the veschildruksensor pipes are split or the oil quality is poor.
... and yes the Roet Filter system is crap, but that's what the "Bunny Huggers" voted for and were given, it's a pointless system anyway as every 750kms it blasts the particles out of the back anyway
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Landmarcs
Rob,
You are cynical, what's wrong with that ?
Groeten MarcS
You are cynical, what's wrong with that ?
Groeten MarcS
RobStewart schreef:You only get that melding when it's the Roet Filter system playing up, so either the Roet Filter itself is full and it didn';t get a chance to do an automatic regen, the veschildruksensor pipes are split or the oil quality is poor.
Full again?,
Jaartje terug chemisch gereinigd direct bij het partikelfilter! Daarbij rijdt ik NIET als zak aardappels...
Ik denk dat ik DPF ertussenuit slijp en loze buis tussen las...
EDIT: woordje vergeten
Laatst gewijzigd door Dommel op 30 Nov 2013, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Dommel schreef:RobStewart schreef:You only get that melding when it's the Roet Filter system playing up, so either the Roet Filter itself is full and it didn';t get a chance to do an automatic regen, the veschildruksensor pipes are split or the oil quality is poor.
Full again?,![]()
Jaartje terug chemisch gereinigd direct bij het partikelfilter! Daarbij rijdt ik als zak aardappels...
Ik denk dat ik DPF ertussenuit slijp en loze buis tussen las...
Die zak aardappels is het probleem. Je kunt beter wat steviger rijden en de motort af en toe een goed schoonbranden. Al die lui die zo sloom rijden krijgen veel meer problemen dan degenen die stevig trappen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ik was het woord NIET vergeten. Ik rijdt overall stevig door...
Wordt juist gek van al die AOW'ers op de weg die rustig de tijd nemen en niet beseffen dat de jeugd doorrijdt om HUN centen te verdienen!
Wordt juist gek van al die AOW'ers op de weg die rustig de tijd nemen en niet beseffen dat de jeugd doorrijdt om HUN centen te verdienen!
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Ik had me in een ander topic al voorgesteld. Maar ik ben dus op zoek naar een Freelander. Daarvoor wil ik wel eerst mijn porsche cayenne verkopen. Ik heb een neef van mij die eventueel is geïnteresseerd. Omdat hij familie is wil ik natuurlijk niet de hoofdprijs vragen. Daarom wil ik voor mezelf al wel een beeld schetsen hoeveel ik ongeveer kan vragen. Het gaat om een porsche uit 2003 die zo'n 179.000 km heeft versleten. Hij is pas APK gekeurd dus die is nog geldig. Ik heb al rondgekeken op autoscout, alleen daar worden verschillende prijzen gevraagd. Kunnen jullie een indicatie geven met wat voor prijs ik een beetje aan zou kunnen houden? En zijn er toevallig nog aandachtspunten of aspecten die ik vooraf van de Freelander moet weten?
Laatst gewijzigd door Ron.Boss op 03 Dec 2013, 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Landmarcs
Ron,
Als je even tijd hebt zou ik gewoon eens langs een paar dealers gaan en ze voorspiegelen dat je eventueel in bent voor een nieuwe Freelander (of eventueel ook iets anders als je langs een andere dealer gaat) en dan vragen naar de inruilmogelijkheden. Wel expliciet vragen naar het gedeelte inruil en het gedeelte korting.
Ik heb dat in het verleden wel gedaan (en uiteindelijk mijn oude auto niet ingeruild maar voor de beste inruil-rijs verkocht).
Je krijgt natuurlijk niet de top-prijs, de dealer moet er nl niet op inleveren, en liefst op verdienen, maar je weet dan wel wat de beste bodem-prijs is.
Wat wel opviel: de ene dealer bood een fooi en bescheiden korting en een andere correcte korting en ook een fooi voor de inruil, en een derde belde waar ik bijstond een opkoper/handelaar en kwam met een behoorlijke inruilprijs (en deed ook nog wat op de korting). Ook was het spreekwoordelijke "banden-schoppen" heel verschillend: de een deed alsof ie z'n best deed en alles van auto's wist, de ander liep alleen voor de vorm rond de inruiler (en de opkoper deed het gewoon op basis van vertrouwen).
Bijkomend voordeel is dat je nog eens wat kan opsteken mbt de verkooppraatjes (lang niet iedere LandRover verkoper weet wat ie verkoopt).
Groeten MarcS
Als je even tijd hebt zou ik gewoon eens langs een paar dealers gaan en ze voorspiegelen dat je eventueel in bent voor een nieuwe Freelander (of eventueel ook iets anders als je langs een andere dealer gaat) en dan vragen naar de inruilmogelijkheden. Wel expliciet vragen naar het gedeelte inruil en het gedeelte korting.
Ik heb dat in het verleden wel gedaan (en uiteindelijk mijn oude auto niet ingeruild maar voor de beste inruil-rijs verkocht).
Je krijgt natuurlijk niet de top-prijs, de dealer moet er nl niet op inleveren, en liefst op verdienen, maar je weet dan wel wat de beste bodem-prijs is.
Wat wel opviel: de ene dealer bood een fooi en bescheiden korting en een andere correcte korting en ook een fooi voor de inruil, en een derde belde waar ik bijstond een opkoper/handelaar en kwam met een behoorlijke inruilprijs (en deed ook nog wat op de korting). Ook was het spreekwoordelijke "banden-schoppen" heel verschillend: de een deed alsof ie z'n best deed en alles van auto's wist, de ander liep alleen voor de vorm rond de inruiler (en de opkoper deed het gewoon op basis van vertrouwen).
Bijkomend voordeel is dat je nog eens wat kan opsteken mbt de verkooppraatjes (lang niet iedere LandRover verkoper weet wat ie verkoopt).
Groeten MarcS