nieuwe Defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger

Re: nieuwe Defender

Berichtdoor Roger » 08 Dec 2013, 23:05

Roger het geluid in een Defender is voor mij inderdaad ook altijd een van de grootste nadelen geweest en dat het vermoeiend is staat voor mij als een paal boven water.
Als ik naar NL rijd en het is 1100 km en met een beetje pech heb je echt de HELE weg wind pal tegen en dan is het geluid (en verbruik) nog ondragelijker.

En natuurlijk komt een disco ook overal waar een Defender komt, de uitstraling blijft toch anders.

Ook het ontbreken van tapijt, electrische ramen etc etc is voor mij een kwestie die me aanspreekt.

:)

En natuurlijk als je echt veeeeeel km's maakt is een golfie lekkerder.

:)
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

HarVel

Berichtdoor HarVel » 08 Dec 2013, 23:19

Zo zie je maar weer dat het voor iedereen verschillend is. Ik rij normaal gesproken op de motor deze kms en dat geluid is helaas veel meer dan mijn 2013 Defender. Die overigens prima met 120/u mee kan komen in het verkeer, zonder dat ik het vermoeiend vind. Het feit dat er een dak op zit was voor mij al een enorme sprong voorwaarts in comfort :mrgreen:
Defender 110 SW X-Tech Avatar met dank aan Rob :)

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Dec 2013, 23:54

Gruppo Sportivo zong het al lang geleden op back to 78 :)
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Dec 2013, 10:13

HarVel schreef:Zo zie je maar weer dat het voor iedereen verschillend is. Ik rij normaal gesproken op de motor deze kms en dat geluid is helaas veel meer dan mijn 2013 Defender. Die overigens prima met 120/u mee kan komen in het verkeer, zonder dat ik het vermoeiend vind. Het feit dat er een dak op zit was voor mij al een enorme sprong voorwaarts in comfort :mrgreen:

Iedere motorrijder met een beetje verstand heeft een setje op maat gemaakte oordopjes in z'n jas zitten en doet die in tijdens het rijden. Of op z'n minst een paar universele.

De stilste helm die ik ooit gehad heb (en de lelijkste) was een Shubert en zelf die zat ruim boven de norm om gehoorbeschadiging op te lopen. Om over m'n huidige Arai maar niet te spreken.....

Persoonlijk zit ik liever 100x liever op de motort dan in eender welke auto dan ook........Dat is ook de reden dat ik Land Rover rij; als ik al in zo'n achterlijk trommeltje moet zitten, dan in één die leuk is en uitstraling heeft.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

HarVel

Berichtdoor HarVel » 09 Dec 2013, 10:35

Edward schreef:Iedere motorrijder met een beetje verstand heeft een setje op maat gemaakte oordopjes in z'n jas zitten en doet die in tijdens het rijden. Of op z'n minst een paar universele.

De stilste helm die ik ooit gehad heb (en de lelijkste) was een Shubert en zelf die zat ruim boven de norm om gehoorbeschadiging op te lopen. Om over m'n huidige Arai maar niet te spreken.....

Persoonlijk zit ik liever 100x liever op de motort dan in eender welke auto dan ook........Dat is ook de reden dat ik Land Rover rij; als ik al in zo'n achterlijk trommeltje moet zitten, dan in één die leuk is en uitstraling heeft.

Blij te horen dat ik iig een beetje verstand heb ;) . Heb 3 setjes laten aanmeten over de afgelopen 2 jaar, omdat met name rechteroor blijkbaar zo lastig is dat ze die bijna niet passend kregen. En ja, die BMW systeemhelm (volgens mij komt ie ook bij Schubert vandaan) moet 1 van de stilsten zijn, maar zonder doppen onder dat ding stap ik echt niet op de motor.

En qua motorrijden kunnen we elkaar de hand geven: ik ben in augustus op zoek gegaan naar een grijs kenteken auto voor in de winter (want sneeuw en ijs vind ik toch wat minder geslaagd op de motor). Uiteindelijk dus bij de Defender uitgekomen, waar ik (zoals het hoort bij een nieuwe liefde vind ik) de afgelopen tijd me in heb vervoerd. Maar als de pekel van de straat is stap ik weer vrolijk op mijn motor.
Defender 110 SW X-Tech Avatar met dank aan Rob :)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Dec 2013, 11:53

Roger schreef:Roger het geluid in een Defender is voor mij inderdaad ook altijd een van de grootste nadelen geweest en dat het vermoeiend is staat voor mij als een paal boven water.
Als ik naar NL rijd en het is 1100 km en met een beetje pech heb je echt de HELE weg wind pal tegen en dan is het geluid (en verbruik) nog ondragelijker.

Als je je even druk maakt kan een Defender echt redelijk stil worden, minstens zo stil als een gemiddelde diesel "luxe-wagen" (want alleen als je daar de echt luxe merken en prijsjes bekijkt krijg je ook stilte ... nee ik bedoel dan niet een nieuwe, want de eerste 20 .000 kilometers zijn de gewone "luxe-wagens" altijd wat stiller, pas na eventjes gaan ze rammelen, resoneren etc.).
Mijn oude trouwe blauwe Td5 had ik zo betimmerd etc. dat die zeer acceptabel was qua herrie, alleen kreeg je door de "stilte" al bij 110 km/h last van het windgedruis (standaard maakte hij zover herrie dat je de wind niet hoorde).

Mij huidige "Puma" moet nog eens stevig aangepakt. Men zei mij dat ie stiller is, in zekere zin is dat ook wel waar, maar sinds de verschillende kieren min of meer dicht zijn is het windgedruis toegenomen: De bultneus en/of het andere main-bulkhead en/of het andere dak maakt dan er iets gaat dreunen. Misschien helpt het al als ik achter ventilatie-roostertjes plaats (ter compensatie van die verdwenen kieren -- raam open helpt nl ook tegen het dreunen).

Een zware mat op de vloer, het dak anti-dreun en anti rammel afwerken, daarnaast ook gewoon isoleren tegen kou en warmte, en een dun tapijtje oid tegen het harde oppervlak, en de zijpanelen en wielkasten (ik hen een in principe kale HardTop) zo inpakken dat ze niet meer kunnen dreunen/resoneren en klaar ben je.
En dan gewoon niet harder als ± 110 km/h rijden, dat is ook vlotter omdat je dan minder bij de pomp staat.

Groeten MarcS

Dommel

Berichtdoor Dommel » 09 Dec 2013, 12:26

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind de Defender een hele leuke auto, zelfs begerenswaardig maar bovenstaand bericht geeft duidelijk aan dat de auto vervangen dient te worden.
Een nieuwe auto eerst moeten aanpassen om er vervolgens niet veel harder dan 110 km/h te kunnen...
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Dec 2013, 13:15

Dommel schreef:Begrijp mij niet verkeerd, ik vind de Defender een hele leuke auto, zelfs begerenswaardig maar bovenstaand bericht geeft duidelijk aan dat de auto vervangen dient te worden.
Een nieuwe auto eerst moeten aanpassen om er vervolgens niet veel harder dan 110 km/h te kunnen...

Hij kan gewoon moeiteloos harder, dwz de "Puma" is begrensd tot 130-135 km/h en gaat naar verluid zonder begrenzer tot over de 150 km/h, mijn oude Td5 haalde gewoon zonder aanpassingen 145 km/h onder gunstige omstandigheden en 140 km/h met een stevige lading op de vlakke weg.
Dus als dat het argument is mbt al dan niet vervangen .... dan zitten we nog jaren goed.

Mijn punt is dat 1º dat je bij 110 nog een acceptabel verbruik hebt en (impliciet) 2º dat de winst van nog harder rijden niet erg groot is.
(Je moet echt lang en veel harder rijden om gemiddeld 120 km/h of meer te halen terwijl je met weinig moeite gemiddeld 100 tot 110 km/h kan halen. Ik ga dan uit van werkelijke gemiddelden - en op de rustiger autowegen in de ons omringende landen, hier in Nederland is het nog dramatischer.)

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Dec 2013, 13:33

Wat een kansloze discussie is dit toch steeds weer. Klanten kopen nauwelijks Defenders, overheden, zelfs in UK, ook niet meer, voor wie bouwen ze dan die dingen?

De wereldwijde verkoopaantallen zijn al jarenlang erg laag.

Op alle fronten kan de wagen niet meer aan de regelgeving voldoen, voornaamste is actieve en passieve veiligheid, maar ook de "stroomlijn" maakt dat emissie eisen en brandstofverbruik niet meer bij de tijd te krijgen zijn.

Maat van me heeft een heule grote dikke Transit, de langste en hoogste die er te koop is met dezelfde 2.4 als ik in mijn 130 heb liggen. Toch treurig dat die enorme tank van hem zuiniger is dan die kubus van mij. :lol: :lol:

Het mooie is dat de Defender er toch wel blijft, ook al wordt ie niet meer gemaakt, net als de Serie 1,2,2a en 3 er nog steeds bij bosjes zijn. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 09 Dec 2013, 15:58

Een ander perspectief is, is dat de markt voor defenders/series inmiddels verzadigd is....
Het oermodel landrover ten onder aan eigen succes ;-)
Afbeelding

Terug naar “Kroeg”