nieuwe Defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
fenix2

Re: nieuwe Defender

Berichtdoor fenix2 » 05 Dec 2013, 16:17

oh, misschien kunnen we iveco wel vragen om de massif weer in productie te nemen ...
Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Dec 2013, 16:40

Johnny schreef:Tjah,.. Heeft wel wat weg van een iveco of een disco..

Of kruising tussen disco en dat toller ding dat elders op die blog staat...

fenix2 schreef:oh, misschien kunnen we iveco wel vragen om de massif weer in productie te nemen ...

Nee...dat was een geslaagde uiterlijk-variant op een defender...........is een dc 100 100x mooier
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 05 Dec 2013, 23:32

Tja, de FL2 heeft weer veel weg van de vorige generatie Range Rover.
De Evoque is de "baby RR", terwijl ik de FL2 op moment van introductie qua uiterlijk meer een "baby RR" was. Laat duidelijk zijn dat ik dat niet vind van interieur, maar dat vind ik naar mijn gebruik juist positief.

Dat gaan de auto's ook krijgen op de motorkap:
Defender, Discovery en Range Rover

De nieuwe Def zal naar mijn idee heel veel delen met de nieuwe Disco. Ik ben vooral benieuwd wat en hoe de onderscheid tussen deze twee modellijn of modelzuil zal zijn. Waarom een een Def of een Disco aanschaffen?
Zoiets als een Disco 3/4 vs 1.Gen RRS, technisch helemaal gelijk, alleen is de eerste goedkoper en heeft geen voetballer imago.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 08 Dec 2013, 15:48

Grappig dat er zo weinig Def-liefhebbers actief zijn in dit draadje.
Zoals al eerder gezegd zitten de meeste van ons helemaal niet op een nieuw model te wachten.
Het leeft kennelijk veel meer onder de mensen die graag een luxe auto rijden en dan liefst met een beetje de uitstraling van een Defender.

Ik ga nog maar weer een beetje sleutelen en poetsen.
Ik moet er niet aan denken dat die van ons versleten raakt en we een nieuwe moeten kopen. :lol:
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Roger

Berichtdoor Roger » 08 Dec 2013, 16:38

Naar mijn bescheiden mening is de Defender onnavolgbaar.

Met al z'n mankementen is het gewoonweg een unieke auto met een uniek imago.

Onderdelen volop en voor relatief weinig verkrijgbaar is alleen al een enorme pré.
Alles ook relatief makkelijk te vervangen of repareren.
Unieke rijeigenschappen all terrain. Uiteraard op de snelweg matig (daar is de Disco voor)

Een uitstraling die geen andere auto hem nadoet.

Robuust, multipurpose, tijdloos en eleganter dan een Hummer om maar wat te noemen.

Dus tja, hoezo vervangen??

Ik zit er inderdaad niet om te wachten en koester de mijne dus ook.

:roll:
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Dec 2013, 17:13

Waarom vervangen?
omdat ie al jaren ingehaald is door te toelatingseisen voor nieuwe voertuigen.

kun je nog zo verknocht zijn aan het model,zijn tekortkomingen goedpratend als zijn charmes....maar het is heel simpel...hij is niet meer van deze tijd. Niet kwa techniek. Niet kwa verkeers(on)veilgheid. Maar ook niet kwa produktielijn.

zodra een model niet rendabel is gaat een fabrikant overwegen het te vervangen... defenders worden zeer weinig nieuw verkocht...dus zal een fabrikant snel neigen naar het stoppen van de produktie. Van alle defenderfanaten is maar een heel klein deel (potentieel) koper van een nieuwe . Verreweg de meesten rijden een tweede of meer handse
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2013, 19:31

Roger B. schreef:zodra een model niet rendabel is gaat een fabrikant overwegen het te vervangen... defenders worden zeer weinig nieuw verkocht...dus zal een fabrikant snel neigen naar het stoppen van de produktie. Van alle defenderfanaten is maar een heel klein deel (potentieel) koper van een nieuwe . Verreweg de meesten rijden een tweede of meer handse

Dat zeg je iedere keer weer .... ik heb er twee nieuw gekocht (nieuw tweedehands was te duur, dwz verhoudingsgewijs ... dat zegt ook bijna iedereen hier ... dus misschien zijn ze eerste-hands te goedkoop ?? ).

En ... als diverse grootafnemers na een uitvraag en aanbesteding uiteindelijk voor de Defender kiezen dan zijn er kennelijk wel perspectieven.
Een werkelijk vergelijkbare tegenhanger van de concurent (bijv. een Toyauto) is een stuk duurder.

Enige probleem worden de toelatingseisen ... want de productie hoeft voorlopig niet echt een probleem te zijn ... desnoods laat TaTa ze in India in elkaar schroeven. (Renault produceert ook Dacia's in Roemenië em dat legt Renault geen windeieren.)

Groeten MarcS

PS Verder is de eerder gegeven analyse duidelijk: De echte Defender-liefhebber, diegene die d'r eentje zou moeten kopen, niet echt geinteresseerd in ook maar welke verandering. Maak dus een auto die van binnen aan de toelatingseisen voldoet en van buiten maximaal op de oude Defender lijkt ... dan heb je een prijswinnend ontwerp.
O ja, voor wie dan zegt dat er andere kopers moeten kopen die moet denken aan de 80-20 regel (of zo je wilt 90-10): Die 80 (of 90)% is het percentage trouwe kopers, als je dan al je kaarten zet op die 20 (of 10)% niuwe kopers en je oude kwijtraakt ... dan heb je een klassieke marketing-fout herhaald (zodat deze fout weer bij de klassieken kan worden ingeschreven).

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 08 Dec 2013, 19:50

En ... als diverse grootafnemers na een uitvraag en aanbesteding uiteindelijk voor de Defender kiezen dan zijn er kennelijk wel perspectieven.

Je bedoeld bv. de legers van West-Europa? Die dus niet meer voor de defender kiezen als voertuig voor de gevechttroepen (NL en Duitsland schijnen nu naar een 4x4 VW te kijken...)
Of de politie in UK? Die tegenwoordig al in Nissans rijden (en als het al Land rovers zijn dan kiezen voor een Disco of een Freelander)

Dat soort grootafnemers bedoel je?????
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 08 Dec 2013, 19:53

Roger B. schreef: tekortkomingen goedpratend als zijn charmes....

Kennelijk zie jij tekortkomingen. Ik zie verbeterpuntjes ;)
Water wat hier en daar naar binnenkomt en deuren die niet altijd lekker sluiten, maar om daar nu een nieuwe auto voor te ontwerpen :roll:
Wat ik nog het leukste vind, en met de Def gaat dat helaas iets te ver vanwege bekleding, is dat ik de LightWeight van binnen net zo schoonmaak als de buitenkant. Gewoon met de tuinslang. Heerlijk.
En geloof me, de Def pas ik tzt daar ook op aan.

Daarbij is de auto niet onveiliger oid geworden (bij goed onderhoud is deze nog net zo veilig als bij aflevering), kennelijk zijn er mensen die andere eisen aan hun auto stellen in deze tijd.
Prima. Koop wat je wil. Dat staat ieder vrij.
Net als dat het Landrover vrij staat waar zij hun geld mee willen/kunnen verdienen.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2013, 20:02

Marco 109 schreef:

Je bedoeld bv. de legers van West-Europa? Die dus niet meer voor de defender kiezen als voertuig voor de gevechttroepen (NL en Duitsland schijnen nu naar een 4x4 VW te kijken...)
Of de politie in UK? Die tegenwoordig al in Nissans rijden (en als het al Land rovers zijn dan kiezen voor een Disco of een Freelander)

Dat soort grootafnemers bedoel je?????

Ik bedoel bijvoorbeeld die altijd chauvinistische Fransen die hun oude Peugeot P4 aan het vervangen zijn door Defenders.
In Frankrijk zijn het overigens niet alleen de mannen in het legergroen, ook de ONF, de brandweer en de gendarmes rijden in Defenders.
Of bijvoorbeeld de Tsjechen die al langer met Defenders met 300Tdi en Td5 rijden.

Groeten MarcS

Zie biv. ook hier: http://www.defense.gouv.fr/terre/actu-t ... e-de-terre
Of bijv. hier: http://servir-et-defendre.com/viewforum ... 77bc819dbe

LandRover - Armee de la Terre.jpg
    Defender - Armée de la Terre - Keswickgreen
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 08 Dec 2013, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Kroeg”