APK op z'n frans...

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Whitehorse

APK op z'n frans...

Berichtdoor Whitehorse » 29 Okt 2013, 12:57

Vandaag naar de Controle Technique (de franse APK)...afgekeurd.
Dat verbaasde me niet echt, maar ik heb wel een hele lijst.
Fuseekogel links, koplampen verkeerd afgesteld en de rechter zou niet conform zijn; "pedale du frein de service: course importante" geen idee wat dat is, ik denk dat het pedaal te diep gaat?; lekkage motor; lekkage tussenbak; uitlaat lekt achterzijde; slechte fixatie van de assen voor en achter; stuurbekrachtiging slechte staat;controle onderzijderzijde onmogelijk....vuil?.
Nou, ik ga wel eens even kijken wat nu te doen...
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Lucas van Lierop

Re: APK op z'n frans...

Berichtdoor Lucas van Lierop » 29 Okt 2013, 13:31

oei bakkeleien met ambtenaren in het frans, ik ben niet jaloers op je...

Heel veel succes met alles fixen (vooral naar hun zin)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 29 Okt 2013, 13:42

De mensen van de C.T. zijn gewoon onafhankelijke keurmeesters, dus dat is geen probleem, en ze hebben absoluut geen belang bij goed- of afkeuring. De dingen die ze constateren zijn vast wel terecht, bij mijn andere auto's waren ze ook niet pietluttig.....
Dank voor je goede wensen, ik moet maar eens even zien, zo krijg ik er geen frans kenteken op! :o

N.b ik heb een nederlandse4 APK op de auto tot mei 2014. :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Okt 2013, 14:12

Bonjour Whitehorse (Cheval Blanc?),

't Is natuurlijk wel de vraag of de controleur in kwestie wel voldoende op de hoogte is van de (on)hebbelijkheden van een LandRover.
Het is wellicht handig als je er bij blijft zodat je weet wat de verschillende puntjes precies inhouden (en dus ook, of het oordeel werkelijk deugt of berust op onbegrip mbt de eigenzinnige constructies van een LandRover).

Ik heb - uit de anderhalfste hand - wel anders qua controle meegemaakt. Een CT afgegeven op een auto (een Rnault) waar een deur niet goed in het slot viel: de controleur wikkelde wat tape om de slotvanger en de deur ging dicht (hij klemde op de tape !! ). En nog zo wat puntjes die stuk voor stuk creatief werden opgelost. Het enige waarvoor hij slechts een voorlopige goedkeuring gaf was de te vervangen remcylinders achter.

Groeten MarcS

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 29 Okt 2013, 16:28

Bonjour Marc! Oui, je ne suis pas le chevalier mais seulement son cheval blanc..... :lol: )
Tot u toe goede ervaringen met deze man, maar je hebt gelijk, het is voor hem alsof hij een tractor moet keuren! :shock:
Er is misschien wel wat te discuzeuren als ik terug ga, maar de fusee, uitlaat etc moeten gewoon gemaakt. Dan netjes schoonspuiten en terug en erbij blijven dus! 8-)
De locatie van de assen is volgens mij zo slecht nog niet bijvoorbeeld en de rem heeft hooguit een beetje lucht. Ik neem aan dat de "pedale du frein de service" gewoon de voetrem is... :lol:

(Een deeltje hoef ik trouwens niet te maken maar zijn aanbevelingen, het betreft de stuurbekrachtiging en de lekkages en dat is maar goed ook, want als ik het goed begrijp lekken ze allemaal! :| .)

Dragon

Berichtdoor Dragon » 29 Okt 2013, 17:30

Landmarcs schreef:Bonjour Whitehorse (Cheval Blanc?),

't Is natuurlijk wel de vraag of de controleur in kwestie wel voldoende op de hoogte is van de (on)hebbelijkheden van een LandRover.
Het is wellicht handig als je er bij blijft zodat je weet wat de verschillende puntjes precies inhouden (en dus ook, of het oordeel werkelijk deugt of berust op onbegrip mbt de eigenzinnige constructies van een LandRover).

Ik heb - uit de anderhalfste hand - wel anders qua controle meegemaakt. Een CT afgegeven op een auto (een Rnault) waar een deur niet goed in het slot viel: de controleur wikkelde wat tape om de slotvanger en de deur ging dicht (hij klemde op de tape !! ). En nog zo wat puntjes die stuk voor stuk creatief werden opgelost. Het enige waarvoor hij slechts een voorlopige goedkeuring gaf was de te vervangen remcylinders achter.

Groeten MarcS

En zo zijn we weer terug bij mijn vraag om een garage in de buurt van waar ik woon die een eerlijk oordeel over mijn auto kan vellen.....
Daar is hier een hoop gesteggel over geweest :evil:
kennelijk geld dat ook voor Frankrijk en andere landen :roll:
Apparte auto wel, zo'n defender :lol:

Ik heb inmiddels twee garages gevonden die aan die eisen voldoen. Pfffft :!:
het zal je auto maar zijn.....
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 29 Okt 2013, 17:59

En garages die de oude Defender willen onderhouden zijn hier helemaal niet. De nieuwe natuurlijk wel! De APK stations doen alleen maar APK en niets anders.....
Als het mis gaat en ik het niet zelf kan oplossen moet ik terug naar Nederland vrees ik... ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Okt 2013, 19:20

Dat lijkt me lariekoek...

ook in frankrijk zullen best enthousiastelingen zijn die jouw auto willen repareren.

Ook het geblaat dat een defender of mijn part welke auto anders is en dat daardoor een keurmeester dingen onterecht zou afkeuren is natuurlijk klink klare onzin.
keuringseisen zijn identiek voor alle autos in de zelfde klasse....dus een defender personenwagen moet eenvoudigweg aan dezelfde eis voldoen als het golfje van piet om de hoek
gone

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 29 Okt 2013, 19:33

Zo. zo. Nou we gaan het met of zonder geblaat zien.. 8-)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Okt 2013, 19:57

Roger B. schreef:ook in frankrijk zullen best enthousiastelingen zijn die jouw auto willen repareren.

Ik blaat niet, zelfs hier in NL wordt er bij de APK soms gewoon onzin uitgekraamd mbt eisen en normen, probeer maar eens bij de Kwikflut oid een APK-keuring, en kijk dan hoe ze de handrem willen testen (en sowieso hoe ze bij een permanent 4x4 de remmen testen).

Maar terug naar Frankrijk: Gewoon eens goed rondkijken, en rondvragen. l'Armee maar ook Gendarmes en Pompiers hebben Defenders en die moeten ook onderhoud en die Defenders moeten het ook nog eens gewoon "altijd" doen, dus een praatje met bijv. die Pompiers zou je ook wijzer kunnen maken.
't Is een beetje afhankelijk van waar je zit: Bijv.in Les Landes rijdt ook het "staatsbosbeheer" met Defenders, en in sommige streken zie je ook Defenders in de wijngaarden.

Groeten MarcS

MCS_4729.jpg

Terug naar “Kroeg”